Αν και, σύμφωνα με έρευνες, οι Έλληνες δεν πολυπιστεύουν στον Άγιο Βαλεντίνο σε σχέση με άλλους λαούς και εξ ου ξοδεύουν τη συγκεκριμένη ημέρα λιγότερα από τον μέσο όρο, οι καταστηματάρχες προσπαθούν να αυξήσουν τον τζίρο τους προσελκύοντας τους ερωτευμένους όλων των ηλικιών και ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης.
Έτσι, τα τελευταία 24ωρα οι βιτρίνες της Θεσσαλονίκης έχουν “ντυθεί” στα κόκκινα με καρδούλες, λουλούδια, λούτρινα κουκλάκια και εντυπωσιακά γλυκά να έχουν κατακλύσει την αγορά.
«Κάθε τέτοια εμβόλιμη ημέρα ‘μετράει’ στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Είναι μια ξενόφερτη συνήθεια και τα προϊόντα που κινούνται είναι κυρίως τα λουλούδια, τα κοσμήματα, τα γλυκά και τα μικροδωράκια. Δεν μπορούμε να πούμε ότι κινείται το σύνολο της αγοράς, όμως για κάποια καταστήματα είναι κάτι θετικό», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Καλογιάννης στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Την τιμητική τους, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, έχουν τα λουλούδια, με την πλειοψηφία των ανδρών να επισκέπτεται ένα ανθοπωλείο προκειμένου να χαρίσει ένα τριαντάφυλλο ή ένα μπουκέτο στην αγαπημένη του. Φέτος, για πρώτη χρονιά, τα ανθοπωλεία της πόλης έχουν προμηθευτεί αρκουδάκια σε κάθε χρώμα, φτιαγμένα από ειδικά – υφασμάτινα τριανταφυλλάκια, και οι επαγγελματίες του κλάδου περιμένουν να δουν την ανταπόκριση που θα δείξουν οι πελάτες τους.
Όπως ανέφερε ο ανθοπώλης, πρόεδρος του τμήματος των επαγγελματιών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μανώλης Σύλλης, τα “σκήπτρα” κρατούν τα κόκκινα τριαντάφυλλα. «Τα ανθοπωλεία της πόλης είμαστε πανέτοιμα. Έχουμε κάνει εισαγωγές, έχουμε φέρει πολλά λουλούδια σε διάφορα χρώματα, παρά το γεγονός ότι ‘βασιλιάς’ είναι το κόκκινο τριαντάφυλλο. Για πρώτη φορά έχουμε φέρει κάτι καινούργια αρκουδάκια φτιαγμένα με τριαντάφυλλα και πιστεύω ότι θα ξεχωρίσουμε και θα δώσουμε μια άλλη νότα στη συγκεκριμένη γιορτή», είπε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με το προφίλ των πελατών που επισκέπτονται τα ανθοπωλεία την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ο κ. Σύλλης ανέφερε πως σε ποσοστό 90% είναι άνδρες. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία επιλέγουν να αγοράσουν για τη σύζυγο ή σύντροφό τους συνήθως ένα τριαντάφυλλο, ενώ πιο… υπερβολικοί στο να δείξουν τα συναισθήματά τους φαίνονται οι νεαρότεροι άνδρες, αγοράζοντας ένα μπουκέτο ή κάποιο αρκουδάκι.
Ωστόσο, επειδή «ο έρωτας περνάει από το στομάχι», τα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης έχουν γεμίσει με τούρτες και γλυκά σε σχήμα καρδιάς τα ψυγεία, θέλοντας να προσελκύσουν τους πελάτες. Ο σχεδιασμός από τους ζαχαροπλάστες για τα γλυκά που θα βγάλουν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου στις βιτρίνες τους ξεκινάει έναν μήνα νωρίτερα, όπως αποκάλυψε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος συντεχνίας καταστηματαρχών ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, Μάριος Παπαδόπουλος.
«Ο Φλεβάρης είναι ένας δύσκολος μήνας για την αγορά, δεν έχει τη ζωντάνια του Γενάρη με τις πολλές γιορτές. Και η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου -ξενόφερτη ή όχι – δίνει κίνηση στα ζαχαροπλαστεία. Είμαστε έτοιμοι στη Θεσσαλονίκη, την πόλη του γλυκού, κι έχουμε λύσεις ακόμη και γι αυτούς που δεν έχουν ή δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά χρήματα», πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.