Η αλήθεια είναι ότι πάνω κάτω το ξέραμε ότι το χιούμορ είναι σημαντικό και συνήθως μόνο καλό μπορεί να κάνει σε μια σχέση. Τώρα έρχεται και η επιστήμη να επιβεβαιώσει ότι όταν το ζευγάρι γελάει μαζί, τότε μπορεί η σχέση να διαρκέσει σε χρόνο. Ωστόσο εστιάζει και σε κάτι ακόμα, στο γιατί οι άνθρωποι επιλέγουν με μεγαλύτερη ευκολία συντρόφους με χιούμορ.
Μελέτες έχουν χρίσει το χιούμορ βασιλιά στο φλερτ και το γέλιο ως αυτό που δίνει τη συνοχή σε μια σχέση. Κάποιες θεωρίες λένε ότι το χιούμορ κρύβει από πίσω του και άλλα χαρακτηριστικά, όπως η δημιουργικότητα, η ευφυΐα, η ζεστασιά και οι ανεπτυγμένες κοινωνικές δεξιότητες. Και μάλλον ορθώς τα λένε, όπως αναφέρουν έξι μελέτες που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο Personality and Social Psychology Bulletin και ο ισχυρισμός τους είναι πως επιλέγουμε συντρόφους με χιούμορ για το ευρηματικό μυαλό τους που ίσως δώσει λύσεις σε μελλοντικά προβλήματα.
Η συγγραφέας της μελέτης Erika Langley, υποψήφια διδάκτωρ κοινωνικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, που αποφάσισε να κάνει το project με την επίκουρη καθηγήτρια Michelle Shiota δήλωσε πως «με ενδιέφερε το χιούμορ καθώς πρόκειται για καθημερινό φαινόμενο που διαδραματίζει ισχυρό ρόλο στις σχέσεις». Η μελέτη θέλησε να βρει απαντήσεις γύρω από την έλξη και το χιούμορ, εν μέσω πολλών και αντικρουόμενων ενίοτε θεωριών και εξηγήσεων.
Το project λοιπόν πήρε υπόψιν του έξι μελέτες με αντικείμενο το χιούμορ ως έναν δείκτη επιθυμητών χαρακτηριστικών στους υποψήφιους συντρόφους και τη διεύρυνση του σε άλλα χαρακτηριστικά όπως η δημιουργική σκέψη, η ευφυΐα, η κοινωνικότητα και οι κοινές αντιλήψεις για τον κόσμο.
Το χιούμορ λοιπόν αποδείχθηκε πως πρώτον, είναι δείκτης δημιουργικότητας. Στην πρώτη μελέτη ζητήθηκε από 258 συμμετέχοντες να αξιολογήσουν δύο σενάρια πρώτου ραντεβού, ένα όπου οι φανταστικοί υποψήφιοι σύντροφοι έκαναν αστεία και γελούσαν και ένα με πλήρη απουσία χιούμορ.
Αν και τα δύο σενάρια χαρακτηρίστηκαν «ευχάριστα», ο υποψήφιος σύντροφος με χιούμορ θεωρήθηκε πιο δημιουργικός από τους συμμετέχοντες και των δύο φύλων. Δεύτερον, στη δεύτερη μελέτη οι 288 συμμετέχοντες διακρίθηκαν σε αυτούς που έκαναν τα αστεία και σε αυτούς που τα δέχονταν. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την αντίληψη του χιούμορ ως δείκτη δημιουργικότητας και εφευρετικότητας, όταν όμως ο υποψήφιος σύντροφος έκανε τους συμμετέχοντες να γελούν.