Η Μοίρα παρέλαβε αρχικά 16 αεροπλάνα Τ-37C, τα οποία έφθασαν στην 112ΠΜ σε δύο παρτίδες, το 1963 και το 1964.
Αµέσως σχεδόν µε την παραλαβή των αεροσκαφών ξεκίνησε η εκπαίδευση της πρώτης σειράς εκπαιδευτών και τον επόµενο χρόνο (Απρίλιος 1964) άρχισε η εκπαίδευση των πρώτων 12 µαθητών (5 Ελλήνων και 7 Λίβυων), της 38ης Σειράς Ιπταµένων.
H 360 ΕΜΑ λειτούργησε στην 112ΠΜ έως και τα τέλη του 1970 και στη συνέχεια, τον Ιανουάριο του 1971, µετακινήθηκε στην 120 Σµηναρχία Εκπαίδευσης Αέρος, στην Αεροπορική Βάση Καλαµάτας.
Το 1972 η δύναµη των αεροσκαφών της Μοίρας ενισχύθηκε µε την ένταξη πέντε επιπλέον Τ-37C.
Το 1974 αποφασίστηκε η µετονοµασία της Μοίρας σε 361 Μοίρα Βασικής Εκπαίδευσης (361 ΜΒΕ).
Τον Σεπτέµβριο του 1978 παρελήφθησαν από την αµερικανική Αεροπορία οκτώ T-37B.
Το 1984 η δύναµη των αεροπλάνων Τ-37 της Μοίρας αριθµούσε συνολικά 26 αεροσκάφη και πιο συγκεκριµένα 18 Τ-37C και 8 Τ-37Β.
Το 1988 η δύναµη της Μοίρας ενισχύθηκε µε ακόµη δέκα Τ-37Β από τα αποθέµατά της βασιλικής Αεροπορίας της Ιορδανίας.
Τη δεκαετία του ’90 στο πλαίσιο της αναβάθµισης της αεροπορικής εκπαίδευσης αποφασίστηκε η αντικατάσταση των παλαιών πια Τ-37B/C µε 45 υπερσύγχρονα Τ-6Α Texan II.
Στις 31 Ιουλίου του 2000 το πρώτο από τα Τ-6Α θα προσγειωθεί στην 120 ΠΕΑ στην Καλαµάτα.
Λόγω της συνεχούς ροής της εκπαίδευσης στο Βασικό Στάδιο και µε σκοπό την οµαλή µετάπτωση στον νέο τύπο αεροπλάνου, αποφασίστηκε ο προσωρινός διαχωρισµός της 361ΜΒΕ σε δύο Μοίρες, την 361ΜΒΕ/Τ-37 και την 361ΜΒΕ/Τ-6.
Η τελευταία ξεκίνησε την τυπική της λειτουργία στις 21 Αυγούστου 2000 εκπαιδεύοντας αρχικά 14 Ιπτάµενους προερχόµενους κυρίως από τα Τ-37.
Μετά και την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των νέων εκπαιδευτών, στις 17 Σεπτεµβρίου 2001, ξεκίνησε η εκπαίδευση στο βασικό στάδιο της 76ης Σειράς Ιπταµένων.
Την 7η Οκτωβρίου 2002 πραγµατοποιήθηκε η απόσυρση και των τελευταίων Τ-37.
Η τελευταία Σειρά Ιπταµένων που εκπαιδεύτηκε µε αεροπλάνα Τ-37B/C ήταν η 75η.
Το 2004 η 361ΜΒΕ συµµετείχε στην επιχείρηση προστασίας των Ολυµπιακών Αγώνων της Αθήνας και για το λόγο αυτό όλοι οι εκπαιδευτές της βγήκαν διαθέσιµοι από το Σχολείο Όπλων Τακτικής σε αποστολές Αέρος-Αέρος, Αέρος-Εδάφους και εναντίον στόχων χαµηλής ταχύτητας.
Τα αεροσκάφη Τ-6Α επιχείρησαν πάνω από την πόλη των Αθηνών όλο το διάστηµα τόσο των Ολυµπιακών όσο και των Παραολυµπιακών Αγώνων της Αθήνας από το πρώτο µέχρι και το τελευταίο φως.
Το 2006 στο πλαίσιο της τυποποίησης της ονοµατολογίας όλων των εκπαιδευτικών Μοιρών της ΠΑ, η Μοίρα άλλαξε το όνοµά της σε 361 Μοίρα Εκπαίδευση Αέρος.
Παράλληλα άλλαξε και το πρόγραµµα πτητικής εκπαίδευσης της ΠΑ και πλέον η Μοίρα παρέχει εκπαίδευση στο Αρχικό και στο Βασικό Στάδιο Εκπαίδευσης Αέρος.
Το ίδιο έτος, πυρήνας από εκπαιδευτές της 361 ΜΕΑ δηµιούργησαν στην 120 ΠΕΑ την 364 ΜΕΑ µε αεροσκάφη Τ-6Α.
Τον Απρίλιο του 2012, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών της 361 ΜΕΑ, τρία αεροπλάνα T-6A Texan II της Μοίρας πραγµατοποίησαν για πρώτη φορά αεροπορικό ταξίδι στην Κύπρο και προσγειώθηκαν στο αεροδρόµιο της Πάφου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.