Η Starbucks αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες καφέ και ροφημάτων παγκοσμίως με περισσότερα από 22.500 καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Πρόσφατα ο αμερικανικός κολοσσός του καφέ αποφάσισε να εισέλθει και στην εξεζητημένη αγορά της Ιταλίας με ένα κατάστημα πραγματικό «κόσμημα» στην καρδιά του Μιλάνου. Σε όλο τον κόσμο, το γνωστό πράσινο σύμβολο προσκαλεί τους επισκέπτες να εισέλθουν στο κατάστημα Starbucks χωρίς να ανησυχούν για την ποιότητα.
Αυτή είναι προαπαιτούμενο σε κάθε μαγαζί, για κάθε πελάτη. Όμως πως προήλθε το διάσημο πράσινο σύμβολο των Starbucks;
Το πρώτο κατάστημα Starbucks έκανε εγκαίνια το 1971 στο Σιάτλ, με το διάσημο όνομα να προέρχεται από τον χαρακτήρα του δεύτερου καπετάνιου, ήρωα στο γνωστό μυθιστόρημα του Herman Melville «Μόμπι Ντικ». Γιατί το περίφημο μυθιστόρημα συνδέθηκε νοητά με τα καταστήματα Starbucks; Όπως αποκαλύπτουν, ήταν γιατί το όνομα θύμιζε τις άγριες θάλασσες και τα πρώτα δύσκολα ταξίδια στους ωκεανούς των εμπόρων καφέ.
Το επόμενο βήμα ήταν το λογότυπο που θα συνόδευε το «ναυτικό» όνομα των Starbucks. Αναζητώντας την έμπνευση, οι ιδιοκτήτες και η δημιουργική ομάδα άρχισαν να ψάχνουν παλιά ναυτικά βιβλία, όπου υπήρξε κάτι που τους κέρδισε την προσοχή. Ήταν μια σειρήνα σε ένα αρχαίο Σκανδιναβικό ξυλόγλυπτο και κατάφερε να… «τραβήξει» το ενδιαφέρον όπως έκανε και η «αδελφή» της στην αρχαιότητα με τον Οδυσσέα.
Όπως αναφέρει ο Steve Murray, διευθυντής Δημιουργικού στο Starbucks Global Creative Studio, «Πραγματικά λάτρεψαν τη φιγούρα αυτή και αισθάνθηκαν ότι ταίριαζε απόλυτα με το τι πίστευαν ότι αντιπροσώπευε το όνομα και κατ’επέκταση η εταιρία Starbucks. Εμπνευστήκαμε, λοιπόν, από αυτή τη φιγούρα και δημιουργήσαμε το λογότυπο βάσει αυτής. Και έτσι δημιουργήθηκε η δική μας σειρήνα.».
Όσο περνούσαν τα χρόνια, η εταιρεία μεγάλωνε και δεν περιοριζόταν σε ένα κατάστημα στο Σιάτλ, άλλαζε και το λογότυπο της Starbucks. Η πρώτη αλλαγή έγινε το 1987, την χρονιά που στο μενού προστέθηκαν χειροποίητα ροφήματα με βάση τον espresso. Ήταν τότε που το λογότυπο από το αρχικό καφέ άλλαξε σε πράσινο και παράλληλα δόθηκε μια πιο μοντέρνα αίσθηση.
Οι επόμενες αλλαγές αφορούσαν την σειρήνα, που σαν «κυρία» δεν ήταν δυνατόν να αντισταθεί σε αλλαγές που θα την καθιέρωναν στο πέρασμα του χρόνου. Το 1992 και με την είσοδο της Starbucks στο Χρηματιστήριο, το λογότυπο εστίασε περισσότερο στη σειρήνα, θέλοντας να εντυπωθεί τόσο στο μυαλό των πελατών όσο και των μετόχων.
Η μεγαλύτερη αλλαγή παρόλα αυτά συνέβη το 2011 όταν και το λογότυπο άλλαξε ολοκληρωτικά και αφαιρέθηκαν οι λέξεις Starbucks Coffee, ενώ ταυτόχρονα άλλαζε και πάλι λίγο η σειρήνα, καθώς απέκτησε πιο μοντέρνα μαλλιά και πιο καθαρό πρόσωπο.
Πλέον η περίφημη σειρήνα ήταν τα ίδια τα Starbucks χωρίς να χρειάζεται καμία λέξη να το εξηγεί…