ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Η τραγωδία του C130 στην Οινόη όπου χάθηκαν πέντε αξιωματικοί της ΠΑ (βίντεο)

Η τραγωδία του C130 στην Οινόη όπου χάθηκαν πέντε αξιωματικοί της ΠΑ (βίντεο)

Το ημερολόγιο έγραφε 20 Δεκεμβρίου 1997 όταν η Πολεμική Αεροπορία έχασε ένα C-130, «Hercules» με πενταμελές πλήρωμα, το οποίο συμμετείχε τότε στις έρευνες για τον εντοπισμό του ουκρανικού αεροσκάφους Γιάκοβλεφ που είχε συντριβεί στα Πιέρια Όρη.

Μία ώρα πριν εντοπιστούν τελικά τα συντρίμμια του Γιάκοβλεφ, η ΠΑ θα χάσει πέντε αξιωματικούς της καθώς το μοιραίο C-130 θα συντριβεί κοντά στην Οινόη.

Το C-130, «Hercules», είχε απογειωθεί στις 9.10 π.μ. από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με πενταμελές πλήρωμα που το αποτελούσαν οι κυβερνήτης αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος, συγκυβερνήτης επισμηναγός Π. Γκολφινόπουλος, ιπτάμενος μηχανικός ανθυπασπιστής Π. Αλεξίου, και ναυτίλοι οι αντισμήναρχοι Θ. Γεωργακόπουλος και Σ. Μουτσάτσος.

Στο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας εκτελούσε δρομολόγιο από Ελευσίνα προς την Τανάγρα προκειμένου να παραλάβει 80 καταδρομείς, οι οποίοι θα συμμετείχαν στις έρευνες εντοπισμού και διάσωσης του ουκρανικού Γιάκοβλεφ ΥΑΚ-42.

Κυβερνήτης του C-130 ήταν ο αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος, ένας από τους πλέον έμπειρους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας με χιλιάδες ώρες πτήσης. Μάλιστα σε ένα μήνα επρόκειτο να μετατεθεί στο ΝΑΤΟ αναλαμβάνοντας τη διακυβέρνηση ενός AWACS, ιπτάμενου ραντάρ.

Λίγο νωρίτερα δύο άλλα C-130 είχαν κάνει το ίδιο δρομολόγιο. Ωστόσο λίγα λεπτά πριν στην ίδια περιοχή δεν επικρατούσαν οι ίδιες καιρικές συνθήκες. Το μοιραίο C-130, πέντε μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του πέταγε στο ίδιο ύψος και στην ίδια πορεία χωρίς να χρησιμοποιεί τα όργανά του αλλά μόνο την οπτική επαφή που είχε με την περιοχή. Οι καιρικές συνθήκες είχαν αλλάξει. Πλέον υπήρχε ομίχλη, πλάγιοι άνεμοι και πυκνή νέφωση.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=FoG_43zBzBw

Το αεροσκάφος πετούσε χαμηλά σε ύψος 900 μέτρων, προκειμένου να κερδίσει χρόνο ώστε να βρίσκεται έγκαιρα στο αεροδρόμιο της Τανάγρας. Δυστυχώς όμως αυτό αποδείχθηκε μοιραίο, καθώς λόγω της πυκνής νέφωσης ο κυβερνήτης δεν είδε το βουνό Πάστρα, βορείως της Οινόης, σε υψόμετρο 940 μέτρα και προσέκρουσε με την κοιλιά στην κορυφή. Τα συντρίμμια του c-130 διασκορπίστηκαν σε απόσταση 800 μέτρων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.