Τρεις ημέρες πριν από την Πρωτοχρονιά του 1996 μια τραγική είδηση βύθισε στη θλίψη την Ελλάδα.
Το αλιευτικό σκάφος Α/Κ «Σαρωνικός» εντόπισε ανατολικά της Κύμης το πλοίο «Δύστος» να πλέει ανεστραμμένο. Οι είκοσι ναύτες του πληρώματος είχαν πνιγεί. Ο μόνος που σώθηκε ήταν ο δόκιμος πλοίαρχος Χρήστος Αναγνώστου.
Νεκροί ανασύρθηκαν ο Πλοίαρχος Ιωάννης Τσιτσιρίκης, ο Υποπλοίαρχος, ο Ανθυποπλοίαρχος, ο Ραδιοτηλεγραφητής, οι Α΄, Β΄ και Γ΄ Μηχανικοί, 9 ναύτες, 1 Λιπαντής, ο Μάγειρας, ο βοηθός θαλαμηπόλου, η σύζυγος και η κόρη του Α΄ Μηχανικού, η σύζυγος του Β΄ Μηχανικού, ένας ναύτης, ένας λιπαντής και ο έτερος Γ΄ Μηχανικός.
Το «Δύστος» είχε ναυπηγηθεί το 1970, είχε ολικό μήκος 100 μέτρα, ολική χωρητικότητα 4.045 κόρους, καθαρή χωρητικότητα 2.205 κόρους και μεταφορική ικανότητα 5.600 τόνων “χύδην φορτίου”.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει στις 26 Δεκεμβρίου και μετέφερε 5.300 τόνους τσιμέντο στο λιμάνι της Δραπετσώνας.
Ωστόσο, η κακοκαιρία ανάγκασε τον καπετάνιο να οδηγήσει το πλοίο σε νότιο όρμο της Σκιάθου. Οι άνεμοι ήταν ισχυροί και η θάλασσα φουρτουνιασμένη. Τελικά, το πλήρωμα και ο πλοίαρχος αποφάσισαν να συνεχίσουν το ταξίδι της παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Η τελευταία επικοινωνία με το πλοίο ήταν στις 20:00 το βράδυ. Έκτοτε χάθηκαν τα ίχνη του.
Το επόμενο πρωί εντοπίστηκε να πλέει ανεστραμμένο. Το Δυστός” είχε γίνει υγρός τάφος για τους 20 ναυτικούς. Ο Χρήστος Αναγνώστου ήταν ο μόνος επιζών. Ο ίδιος είχε περιγράψει τον τρόπο που διασώθηκε:
Ο Χρήστος Αναγνώστου
«Όταν το σκάφος έπλεε βόρεια της Σκύρου πήγα στην τραπεζαρία των αξιωματικών και στη συνέχεια κατέβηκα στην τραπεζαρία του πληρώματος. Εκεί κάποια στιγμή αισθάνθηκα ότι το σκάφος πήρε κλίση. Αμέσως μετά ήρθε κι ένα δεύτερο κύμα και το πλοίο πήρε κλίση 90 μοιρών. Τρία μέτρα μπροστά μου βρισκόταν η έξοδος διαφυγής. Απασφάλισα, βγήκα δύσκολα κι έπεσα στη θάλασσα. Κολύμπησα αρκετά μέτρα και βρήκα ένα σωσίβιο, το οποίο και φόρεσα. Στη συνέχεια είδα μια σκιά, που ευτυχώς για μένα, ήταν μια σωσίβια λέμβος. Ανέβηκα πάνω, έκοψα το σχοινί με ένα μαχαίρι και στη συνέχεια έριξα τη φωτοβολίδα».
Όπως ανέφερε σε παλαιότερο άρθρο της η Καθημερινή, ο Αναγνώστου κατέθεσε ότι το σκάφος είχε προβλήματα, τα οποία προκάλεσαν τη βύθισή του. Χαρακτηριστικά είχε αποκαλύψει ότι τους 4 μήνες που υπηρέτησε στο σκάφος δεν έγινε καμιά επιθεώρηση στα διπύθμενα, ενώ το πλοίο παρουσίαζε και μειωμένη ευστάθεια.
«Σε 8 μέρες εντόπισα τον Τιτανικό» – Ωκεανογράφος περιγράφει τη συναρπαστική ιστορία της ανεύρεσης του θρυλικού ναυαγίου
Σύμφωνα με το πόρισμα του πραγματογνώμονα το πλοίο βυθίστηκε εξαιτίας της μετατόπισης φορτίου που επέφερε την αύτανδρη ανατροπή του. Συνολικά 15 άτομα οδηγήθηκαν στο δικαστήριο κατηγορούμενοι για τη βύθιση του πλοίου. Ανάμεσα τους, ο Διονύσης Μελισσινός, τεχνικός διευθυντής του «Ελληνικού Νηογνώμονα», ο Νίκος Μαύρος, ο αρχιπλοίαρχος της ΑΓΕΤ, ο Τριαντάφυλλος Λυσιμάχου, πρώην πρόεδρος του «Ε.Ν.» .
Οι εννέα από τους 15 καταδικάστηκαν από το Τριμελές Πλημμλειοδικείο του Πειραιά σε φυλάκιση από πέντε έως και επτά χρόνια, και αφέθηκαν ελεύθεροι μετά από άσκηση έφεσης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.