Στα Αστέρια Γλυφάδας, όπου λάμβανε χώρα το γεγονός, γινόταν το αδιαχώρητο. Οι λαμπεροί παρουσιαστές της βραδιάς, ο ανυπέρβλητος Λάμπρος Κωνσταντάρας και η επίσης ηθοποιός Χριστίνα Σύλβα, έκλεβαν μέρος των φώτων, όμως τίποτα μα τίποτα δεν μπορούσε να συγκριθεί με αυτό που γινόταν στην «πίστα».
Γιατί;
Πολύ απλά γιατί τέτοια… αδιανόητη συγκέντρωση ομορφιάς σπάνια έχει συναντήσει ποτέ κανείς: το ημερολόγιο έδειχνε 20 Ιουνίου του 1959 και η ήδη θερμή βραδιά έγινε απείρως θερμότερη όταν έκαναν την εμφάνισή τους εκείνες.
Όπου «εκείνες» η εξωτική Υακίνθη Καραβίτη, η εντυπωσιακή Αμαρυλλίς (το ψευδώνυμο της 16χρονης, τότε, Ζωής Λάσκαρη), η πανέμορφη Μαίρη Φαρμόζη (η οποία, για όσους δεν το ξέρουν, ήταν η αντικαταστάτρια της Αλίκης Βουγιουκλάκη σε αρκετές σκηνές από τις ταινίες της), καθώς επίσης και η εκθαμβωτική Πάρη Λεβέντη.
Οι «ειδήμονες» επί του θέματος λένε πως τα καλλιστεία του 1959 ήταν τα κορυφαία όλων των εποχών στη χώρα μας, και διαβάζοντας κανείς τα ονόματα των συμμετεχουσών είναι δύσκολο ν’ αντιτάξει κανείς αντίθετη γνώμη.
Όσο για τ’ αποτελέσματα; Οι κριτές, αφού θαύμασαν τις διαγωνιζόμενες αρχικά με τουαλέτες κι εν συνεχεία με μαγιό, έδωσαν τον τίτλο της Σταρ Ελλάς στην Ζωή Λάσκαρη, με την Υακίνθη Καραβίτη να βγαίνει Μις Ελλάς και την Πάρη Λεβέντη ν’ αναδεικνύεται «Μις Ελληνίς».
Αυτή η διάκριση της τελευταίας της έδωσε την ευκαιρία να μεταβεί, περίπου 10 ημέρες αργότερα, στην Κωνσταντινούπολη, όπου και θα διεξαγόταν ο διεθνής διαγωνισμός «Μις ιδανική γυναίκα 1959»
Η 23χρονη τότε κοπέλα με «όχημα» την αδιαμφισβήτητη μεσογειακή ομορφιά της κατάφερε κάτι που μοιάζει- ακόμα και σήμερα, 60 ολόκληρα χρόνια μετά- πιο παράλογο κι από το να βρεθεί κάποιος που προτιμάει το ανάλατο πρασόρυζο από τα πιτόγυρα: με το που εμφανίστηκε στην σκηνή και περπάτησε ορισμένα βήματα, περισσότεροι από 4000 Τούρκοι, που είχαν γεμίσει ασφυκτικά την αίθουσα, άρχισαν να φωνάζουν ρυθμικά «Γιουνανιστάν- Γιουνανιστάν!» («Ελλάς- Ελλάς», δηλαδή).
Ο άκρατος και απροσδόκητος ενθουσιασμός με τον οποίο υποδέχτηκε το, θεωρητικά «εχθρικό», κοινό την Λεβέντη συνετέλεσε στο ν’ αναδειχθεί νικήτρια του διαγωνισμού και ν’ ανακηρυχθεί «Μις ιδανική γυναίκα» για εκείνη την χρονιά, κάνοντας δικό της τον σημαντικότατο τίτλο.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, αυτή η διάκριση εκτόξευσε τις εγχώριες μετοχές της. Η Πάρη δεν άργησε να γίνει εξώφυλλο σ’ εμβληματικά περιοδικά της εποχής όπως το «Ρομάντζο» και οι «Εικόνες», προκαλώντας απανωτά καρδιακά στο αντρικό κοινό.
Στη συνέχεια στράφηκε στην υποκριτική (έχοντας σπουδάσει στη σχολή του Ωδείου Αθηνών), φτάνοντας στο σημείο να παίξε δίπλα σε ιερά τέρατα του ελληνικού κινηματογράφου όπως ο Θανάσης Βέγγος, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Φαίδωνας Γεωργίτσης και πολλοί άλλοι, με highlight της καριέρας της το ρόλο της ως «Μαίρη» στην ταινία «Ο Βασιλιάς της γκάφας».
Φυσικά, τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί μ’ εκείνη τη βραδιά στην καρδιά του καλοκαιριού του 1959. Τότε που η Λεβέντη εμφανίστηκε στην Κωνσταντινούπολη, έκοψε την ανάσα των παρευρισκομένων και στη συνέχεια κατάργησε- καθ’ υπερβολή- τη λογική.
Αλήθεια, πόσες φορές έχετε ακούσει κάποιον Τούρκο να φωνάζει «Ελλάς- Ελλάς!»- ή, για να είμαστε ειλικρινείς, και το αντίστροφο;
Ακριβώς: Μάλλον καμία…