Έμεινε στην ιστορία για το πάθος του για τη δημοσιογραφία αλλά περισσότερο, για το πάθος του για τα αεροπλάνα, που όμως τον οδήγησαν και στον θάνατο σε ηλικία μόλις 24 ετών. Ένα μόλις χρόνο πριν είχε εκδώσει μόνος του μια εφημερίδα.
Ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης γεννήθηκε στις 18 Ιανουαρίου του 1888 στην Κωνσταντινούπολη. Δέκα χρόνια αργότερα και ύστερα από το κίνημα των Νεότουρκων, ήρθε στην Αθήνα με την οικογένειά του. Όταν έγινε 23 ετών εξέδωσε την πρώτη του εφημερίδα, την «Ανεξάρτητος Αθηνών», η οποία πούλησε 43 φύλλα. Η κυκλοφορία της κράτησε για 10 μήνες.
Την ίδια χρονιά, το 1911, έφυγε για Γαλλία και Γερμανία για να μελετήσει τος εκδόσεις μεγάλων εφημερίδων και της δημοσιογραφικής δουλειάς που γινόταν στην Ευρώπη. Όταν έφτασε στη Γαλλία ενθουσιάστηκε με τα αεροπλάνα και γράφτηκε στη σχολή του διάσημου Λουί Μπλεριό.
Τον Φεβρουάριο του 1912, θα φτάσει στην Πάτρα, μαζί με ένα αεροπλάνο Μπλεριό 11, 50 Ίππων. Τον Μάρτιο θα προσπαθήσει να πετάξει από το Ρίο στην Αθήνα, εγχείρημα που εκείνη την εποχή ήταν ιδιαίτερα δύσκολο και ριψοκίνδυνο. Το αεροπλάνο του τελικά έπεσε σχεδόν με το που σηκώθηκε, με τον ίδιο να αποφεύγει τον τραυματισμό.
Ένα μήνα αργότερα, μετά την επίσης αποτυχημένη απόπειρα της 9ης Απριλίου, θα απογειωθεί τελικά δυο εβδομάδες αργότερα και πετάξει για λίγο πάνω από την πόλη της Πάτρας. Στις 30 Απριλίου, το αεροπλάνο του θα πέσει και ο ίδιος θα τραυματισθεί σοβαρά, με το αεροπλάνο να παθαίνει σοβαρές ζημιές.
Έφυγε από τον αφιλόξενο πατραϊκό ουρανό και ήρθε στον αττικό, όπου τον Ιούλιο πέταξε στα 2.200 μέτρα και τον Αύγουστο στα 3.050 μέτρα, που για την εποχή ήταν ένα ιδιαίτερα αξιόλογο επίτευγμα. Ένιωσε σίγουρος και θέλησε να κάνει πράξη την περιβόητη πτήση Αθήνα – Πάτρα.
Στις 29 Αυγούστου απογειώθηκε από το Παλαιό Φάληρο. Δυο ώρες αργότερα θα πραγματοποιήσει υποχρεωτική προσθαλάσσωση στον Κορινθιακό Κόλπο. Το αεροπλάνο του έπεσε στη θάλασσα και ο Καραμανλάκης μπλεγμένος στα σχοινιά δεν καταφέρνει να ελευθερωθεί και βυθίζεται μαζί με το αεροπλάνο. Πέθανε σε ηλικία 24 ετών και έγινε ο πρώτος μάρτυρας της ελληνικής αεροπορίας.
Στην κηδεία του βρέθηκε πλήθος κόσμου, μεταξύ αυτών και ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ο θάνατός του ενέπνευσε πολλούς ποιητές της εποχής, που τον είδαν σαν έναν νέο Ίκαρο. Ήταν ο δεύτερος Έλληνας πιλότος, μετά των Εμμανουήλ Αργυρόπουλο, που πέταξε με ιδιωτικό αεροπλάνο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.