ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

«Φάρος Ψυχικού»: Ποιος ήταν ο φάρος που έδωσε το όνομά του στην περιοχή του Ψυχικού

Πώς ένα θανατηφόρο τροχαίο οδήγησε στο γκρέμισμά του

«Φάρος Ψυχικού»: Ποιος ήταν ο φάρος που έδωσε το όνομά του στην περιοχή του Ψυχικού

Στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισίας με την παλαιά οδό Χαλανδρίου, δέσποζε μία ψηλή στήλη, που στην κορυφή της έφερε ένα φως που αναβόσβηνε. Λόγω της ομοιότητάς της με πραγματικό φάρο, σταδιακά η επωνυμία κυριάρχησε στην περιοχή του σημερινού Ψυχικού.

Ο φάρος λειτουργούσε μόνο τη νύχτα. Ήταν μια τετράγωνη και ψηλή στήλη στερεωμένη σε τσιμεντένια βάση. Σε αυτήν αναγράφονταν πληροφορίες για τους διερχόμενους οδηγούς που τους βοηθούσαν να καταλάβουν ποια κατεύθυνση έπρεπε να ακολουθήσουν. Ουσιαστικά λειτουργούσε σαν τροχονόμος.

Στην κορυφή υπήρχε ένα φως που αναβόσβηνε και έτσι καθιερώθηκε ως «Φάρος» ή «Φανός». Στην έρημη και σκοτεινή λεωφόρο Κηφισίας εκείνης της εποχής, η παρουσία του ήταν επιβλητική.

Η λειτουργία του φάρου σταμάτησε το 1933, συγκεκριμένα στις 31 Μαρτίου. Ο λόγος ήταν ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη στο σημείο. Ο 34χρονος εφοπλιστής και ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Μέγα Εθνικόν» της οδού Πανεπιστημίου, Αχιλλέας Μαντάκας επέστρεφε από την Αγία Παρασκευή με το αυτοκίνητό του, μαζί με άλλα τρία άτομα.

Φτάνοντας στην διασταύρωση με τη λεωφόρο Κηφισίας το αυτοκίνητο προσέκρουσε στον φάρο και ανατράπηκε. Το βολάν του αυτοκινήτου καρφώθηκε στο στήθος του Αχιλλέα Μαντάκα με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του. Σύμφωνα με τις εφημερίδες της εποχής υπήρχε μια «απότομος καμπή».

Ο ξάδελφος του οδηγού που καθόταν στη θέση του συνοδηγού υπέστη σοβαρά τραύματα στο πρόσωπο και τα χέρια, ενώ οι δύο επιβάτες που κάθονταν στα πίσω καθίσματα τραυματίστηκαν από τα σπασμένα τζάμια.

Λίγα λεπτά μετά το τροχαίο έφτασε η αστυνομία και με την βοήθεια των κατοίκων της περιοχές, μετέφεραν τους τραυματίες στο νοσοκομείο του Ερυθρού Σταυρού. Ο οδηγός εξέπνευσε κατά τη μεταφορά του και ενώ ήταν παραμορφωμένος από τη σφοδρή σύγκρουση.

Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής, επέστρεφαν από νυχτερινό κέντρο της Αγίας Παρασκευής και ο άτυχος εφοπλιστής όπως αποδείχθηκε οδηγούσε μεθυσμένος.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πριν από το δυστύχημα πολλοί ήταν εκείνοι που προειδοποιούσαν για τον φάρο λέγοντας «ασφαλώς θα τον γκρεμίσει κανένα αυτοκίνητο». Οι φόβοι επιβεβαιώθηκαν. Από τότε ο φάρος δεν ξαναφτιάχτηκε ποτέ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.