Μέχρι και σήμερα ήταν γνωστό ως το «Άγνωστο ναυάγιο στο Ίστμπουρν» καθώς αν και το πλοίο βυθίστηκε το 1672 και ανακαλύφθηκε το 2019 στο Σάσεξ οι επιστήμονες δεν γνώριζαν τίποτα για αυτό.
Ωστόσο, κατάφεραν ταυτοποίησαν το πλοίο ως το ολλανδικό πολεμικό Klein Hollandia.
Κατασκευασμένο το 1656 και ιδιοκτησίας του Ναυαρχείου του Ρότερνταμ, το πλοίο συμμετείχε σε όλες τις μεγάλες μάχες στον δεύτερο αγγλο-ολλανδικό πόλεμο από το 1665 έως το 1667.
Τον περασμένο χρόνο, ειδικοί από την “Ιστορική Αγγλία”, την Υπηρεσία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ολλανδίας και τη Ναυτική Αρχαιολογική Εταιρεία εργάζονταν για την ταυτοποίηση του πλοίου.
Χρησιμοποίησαν στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το ναυάγιο, καθώς και από προηγούμενες έρευνες και ανάλυση δακτυλίων δέντρων των δειγμάτων ξύλου.
Οι ειδικοί λένε ότι η κατάσταση του ναυαγίου είναι αξιοθαύμαστη και θα μπορούσε να προσφέρει πληθώρα πληροφοριών για το πώς κατασκευάζονταν τα ολλανδικά πλοία του 17ου αιώνα, αλλά και τις δραστηριότητες του πολεμικού πλοίου κατά το τελευταίο του ταξίδι.
Ο υπουργός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Λόρδος Πάρκινσον είπε ότι η ταυτοποίηση «προσφέρει μια ματιά πίσω στον 17ο αιώνα, δίνοντάς μας την ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα για τη ναυτική ιστορία αυτής της περιόδου και να αποκαλύψουμε θησαυρούς που παρέμεναν στο βυθό για εκατοντάδες χρόνια».
Μετά την ανακάλυψή του, το ναυάγιο θεωρήθηκε τόσο σημαντικό που του δόθηκε το υψηλότερο επίπεδο προστασίας την ίδια χρονιά, βάσει του νόμου περί προστασίας των ναυαγίων του 1973.
Ένα μεγάλο μέρος του ξύλινου κουφαριού του πλοίου, κανόνια, ιταλικές μαρμάρινες πλάκες και κομμάτια ιταλικών κεραμικών ήταν μεταξύ των υλικών που βρέθηκαν στον βυθό της θάλασσας.
Οι μαρμάρινες πλάκες προέρχονταν από τα λατομεία Apuan Alps κοντά στην Carrara στην Ιταλία και προορίζονταν για την Ολλανδία, όπου θα χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή πολυτελών κατοικιών.
Το ναυάγιο ανακαλύφθηκε από τον δύτη Ντέιβιντ Ρόναν, που μαζί με τον Μαρκ Έντουαρτς έχουν άδεια για έρευνα.
Σύμφωνα με τον Έντουαρτς, διευθύνων σύμβουλο της Nautical Archaeology Society, τα κανόνια του πλοίου, οι κομμένες μαρμάρινες πλάκες και τα αγγεία συνάδουν όλα στο ότι επρόκειτο για ένα ολλανδικό πλοίο που επέστρεφε από την Ιταλία.
«Τώρα, μετά από τέσσερα χρόνια έρευνας, μπορούμε με σιγουριά να ταυτοποιήσουμε το σκάφος», τόνισε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.