Mίλησε κι ο Μητσοτάκης για bots. Mάλλον ξέχασε την πλαστογράφηση του pronews.gr στο Predator

Ποιο είναι το θρυλικό φέρι μποτ που έκανε πρώτη φορά τη γραμμή Ρίο-Αντίρριο: Η ιστορία του (φωτο)

Αποκτήθηκε το 1946

Ποιο είναι το θρυλικό φέρι μποτ που έκανε πρώτη φορά τη γραμμή Ρίο-Αντίρριο: Η ιστορία του (φωτο)

Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» αποκτήθηκε το 1946 και ήταν το πρώτο φέρι μποτ της γραμμής Ρίο-Αντίρριο.

Το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Το αίτημά τους ικανοποιήθηκε από το κράτος, ωστόσο έντονη ήταν η δυσαρέσκεια των πολιτών της Ναυπάκτου, η οποία είχε αναδειχθεί στο κυριότερο λιμάνι της Στερεάς Ελλάδας από πριν ακόμη ξεσπάσει ο πόλεμος του 1940.

Το συγκεκριμένο λιμάνι εξυπηρετούσε τόσο τις ανάγκες των κατοίκων της Ναυπάκτου όσο και εκείνες όλης της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, καθώς τα καΐκια που μετέφεραν ανθρώπους, ζώα και εμπορεύματα από το Μοναστηράκι και τη Χιλιαδού προς τον Ψαθόπυργο και το Αίγιο είχαν περιορισμένες δυνατότητες.

Με το πορθμείο Ρίου-Αντιρρίου, το ταξίδι μεταξύ Πάτρας και Αγρινίου έγινε συντομότερο κατά περίπου 3 ώρες. Το καινούργιο φέρι μποτ στο Ρίο-Αντίρριο «τράβηξε» ένα σημαντικό ποσοστό τόσο των επιβατών όσο και των εμπορικών δρομολογίων που αναλάμβανε ως τότε το λιμάνι της Ναυπάκτου.

Το πλοίο τύπου «παντόφλας» αγοράστηκε από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας στις 24 Αυγούστου 1946 και ξεκίνησε αμέσως δρομολόγια στη γραμμή Ρίου-Αντιρρίου, με το όνομα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ», προς τιμήν ενός καθηγητή στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών στις αρχές του 20ού αιώνα.

Μάλιστα το συγκεκριμένο σκαρί είχε πάρει μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μεταφέροντας άρματα μάχης των ΗΠΑ, ενώ είχε χωρητικότητα 152 επιβατών.

Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» το 1981 άλλαξε ιδιοκτήτη, μετονομάστηκε σε «EVGENIA P» και άρχισε δρομολόγια στο Αιγαίο ως φορτηγό-οχηματαγωγό μεταφέροντας φορτηγά και βυτία για να καταλήξει, τελικά, παροπλισμένο το 2011, στην Ελευσίνα.

sokrates-iasemides-3

Ως αποζημίωση στους πλοιοκτήτες της Ναυπάκτου για την αγορά του πρώτου φέρι μποτ από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας, δόθηκε στους πρώτους είτε άδεια δρομολόγησης άλλου φέρι μποτ στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.