Τα ξημερώματα της 12ης Οκτωβρίου, ένα αεροσκάφος τύπου «Comet 4B», κάνει το δρομολόγιο Λονδίνο-Αθήνα-Λευκωσία. Στις 2.15 τα ξημερώματα φτάνει στην Αθήνα και αφού παραλαμβάνει 27 επιβάτες, ξεκινά για την Κύπρο στις 3.31.
Στις 4.17 εισήλθε στην περιοχή ελέγχου πτήσεων της Λευκωσίας. Ο κυβερνήτης άλλαξε συχνότητα και επικοινώνησε με τον πύργο ελέγχου αλλά η επικοινωνία δεν ολοκληρώθηκε. Σήμανε αμέσως συναγερμός.
Στις 8.40 το πρωί ένα αεροσκάφος της ΡΑΦ, ανακάλυψε το αεροπλάνο στη θάλασσα νοτιοανατολικά του Καστελόριζου. Οι 59 επιβάτες και το 7μελές πλήρωμα ήταν νεκροί. Μεταξύ αυτών και 41 Έλληνες και Κύπριοι.
24 ώρες μετά το δυστύχημα τα πτώματα περισυνελέγησαν όλα, εκτός τριών αγνοουμένων. Οδηγήθηκαν στη Ρόδο, ενώ στην επιχείρηση μετείχαν και τουρκικά σκάφη που παρέλαβαν 19 πτώματα και τα μετέφεραν στην Τουρκία.
Το αίτιο της συντριβής του αεροπλάνου, αν και δεν έχει ποτέ επιβεβαιωθεί, ήταν η έκρηξη βόμβας που βρισκόταν κάτω από θέση επιβάτη. Αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως η βόμβα είχε στόχο τον Κύπριο στρατιωτικό αρχηγό της ΕΟΚΑ, Γεώργιο Γρίβα, που είχε προγραμματίσει να ταξιδέψει με τη συγκεκριμένη πτήση αλλά τελικά ανέβαλλε το ταξίδι. Το ίδιο φέρεται να είχε κάνει και ο τότε πρόεδρος της Βουλής και μετέπειτα πρόεδρος της χώρας, Γλαύκος Κληρίδης.
Δυο χρόνια αργότερα δυο Βρετανοί γιατροί έγραψαν στο πόρισμά τους πως «υπάρχει ιατρική μαρτυρία που επιβεβαιώνει τη μηχανολογική μαρτυρία ότι η βασική αιτία του δυστυχήματος ήταν η έκρηξη πλαστικής βόμβας στην καμπίνα των επιβατών». Η Κυπριακή κυβέρνηση απέρριψε τη βομβιστική ενέργεια. Έτσι, η έκρηξη της βόμβας ως αίτιο του δυστυχήματος δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ.
Το σίγουρο είναι πως πρόκειται για μια αεροπορική τραγωδία, που στοίχισε τη ζωή σε 66 ανθρώπους και βύθισε την Ελλάδα και την Κύπρο στο πένθος.