Η Αθήνα απέκτησε τον πρώτο της αστικό σιδηρόδρομο από το 1869 κιόλας, δηλαδή πριν από 154 χρόνια.

Από την στιγμή που έγινε πρωτεύουσα το 1835 και ο πληθυσμός της αυξανόταν, η ιδέα ότι θα έπρεπε να υπάρχει μια γραμμή που να ενώνει την Αθήνα με τον Πειραιά κρινόταν απαραίτητη και για λόγους μετακίνησης αλλά και για εμπορικούς.

Το 1855 κατατέθηκε νομοσχέδιο και η γραμμή άρχισε να χτίζεται 12 χρόνια αργότερα. Τα εγκαίνια έγιναν στις 27 Φεβρουαρίου του 1869. Το δρομολόγιο ήταν από το Θησείο στον Πειραιά, με ατμοκίνητο τρένο, που διήνυε την απόσταση σε 19 λεπτά. Στην αμαξοστοιχία που εγκαινίασε τη διαδρομή, βρέθηκε η βασίλισσα Όλγα, ο πρωθυπουργός Θρασύβουλος Ζαΐμης αλλά και πολλοί άλλοι πολιτικοί και διπλωμάτες.

Οι απλές στάσεις όσο το επιβατηγό κοινό αυξανόταν μετατρέπονταν σε σταθμούς με αποβάθρες. Το 1882, εγκαινιάστηκαν ο σταθμός του Φαλήρου και του Μοσχάτου. Αρχικά η γραμμή ήταν μονή, αλλά όταν ηλεκτροδοτήθηκε το 1904, μετατράπηκε σε διπλή.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Από την ηλεκτροδότηση και μετά, έγινε γνωστός ως «Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος» ή απλώς «Ηλεκτρικός». Αργότερα και κυρίως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επεκτάθηκε και το 1957 έφτασε μέχρι το σημερινό τέρμα, την Κηφισιά. Η διαδρομή είναι ως επί το πλείστον επίγεια, εκτός από ένα κομμάτι 3,2 χιλιομέτρων στο κέντρο της Αθήνας, όπου είναι υπόγεια.