ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Ψηφιακός Ταχυδρόμος για τα ΕΛΤΑ που προχωρούν στην ψηφιακή μετάβαση

Ψηφιακός Ταχυδρόμος για τα ΕΛΤΑ που προχωρούν στην ψηφιακή μετάβαση

Λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση των πρώτων 55 ρομπότ διαλογής στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι τα ΕΛΤΑ προχωρούν στη δεύτερη φάση του project, για να υπερπενταπλασιάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης αντικειμένων ενώ παράλληλα ετοιμάζουν και την «έλευση» του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των καταστημάτων 24ωρης εξυπηρέτησης.

Σε ειδική παρουσίαση στην «καρδιά των ΕΛΤΑ», στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι, όπου και παρουσιάστηκε η εγκατάσταση ρομποτικής διαλογής, με την οποία και ξεκίνησε η είσοδός τους στην ψηφιακή εποχή, 55 mini robots, λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και συμβάλουν καθοριστικά στην επιτάχυνση μιας παραδοσιακά διαδικασίας, αρκετά χρονοβόρας. Σκανάρουν τον ταχυδρομικό κώδικα, ζυγίζουν τα δέματα και -καθοδηγούμενα από αισθητήρες – τα τοποθετούν στους σωστούς ταχυδρομικούς σάκους, 144 εξόδους, δηλαδή προορισμούς, με ταχύτητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, στη δεύτερη φάση, που θα έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους θα υπάρχουν 125 mini robots, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν 168 προορισμούς, ανεβάζοντας την δυνατότητα διαχείρισης σε 7.000 δέματα την ώρα, ή 165.000 την ημέρα.

«Έτσι, αν με την πρώτη φάση του ρομποτικού συστήματος τριπλασιάσαμε τη δυνατότητα διαχείρισης, με τη δεύτερη φάση θα έχουμε υπερπενταπλασιασμό της δυνατότητάς μας. Κάτι που μας δίνει τη δυνατότητα να επιτύχουμε παράδοση όχι απλά την επομένη ημέρα, αλλά ίσως και νωρίτερα» ανέφερε επισημαίνοντας όμως πέραν της καλύτερης εξυπηρέτησης του πελάτη έχει αντίκτυπο και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. «Αναμένουμε από την πρώτη φάση μία ετήσια εξοικονόμηση της τάξης των 2 εκατ. ευρώ, η οποία θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη, με την εγκατάσταση της δεύτερης φάσης».

Η νέα τεχνολογία, όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος, δεν αντικαθιστά ούτε υποκαθιστά το ανθρώπινο δυναμικό, απλά ενισχύει την ταχύτητα και τις δυνατότητές μας, να πραγματοποιήσουμε το ζητούμενο της ταχείας παράδοσης. Ιδιαίτερα, δε σε συγκυρίες μεγάλου φόρτου, όπως οι γιορτές και τα ορόσημα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στον στρατηγικό σχέδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των Ελληνικών Ταχυδρομείων, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του διευθύνοντα συμβούλου, τους επόμενους μήνες έρχονται δυο νέες καινοτομίες: η ανάπτυξη του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και τα ψηφιακά καταστήματα, 24ωρης λειτουργίας.

Ψηφιακός Ταχυδρόμος

Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, δεν είναι απλώς ένας ταχυδρόμος της ψηφιακής εποχής, αλλά ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών, στην υπηρεσία του πελάτη. Περιλαμβάνει, τον ανθρώπινο παράγοντα, εφοδιασμένο με λογισμικό και συσκευές οι οποίες συνεργάζονται με τα ταχυδρομικά συστήματα υποστήριξης και θα δίνουν τη δυνατότητα στους ταχυδρόμους ή τους διανομείς να εκτελούν την καθημερινή δραστηριότητά τους με σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Έτσι, ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία.

Για τους πελάτες η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.

Ανάπτυξη των Ψηφιακών Καταστημάτων 24ωρης λειτουργίας (Smart Lockers)

Στα καταστήματα αυτά, που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του αναβαθμισμένου δικτύου των ΕΛΤΑ, οι πελάτες θα μπορούν να παραδίδουν ή να παραλαμβάνουν το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία τους, 24 ώρες το 24ωρο, κάθε ημέρα του έτους.

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Κωνσταντόπουλος επισήμανε πως στόχος του προγράμματος μετασχηματισμού είναι τα ΕΛΤΑ να αναβαθμιστούν τεχνολογικά και οργανωτικά, να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους και να προσφέρουν νέα ψηφιακά προϊόντα & υπηρεσίες, διατηρώντας όμως, τον κοινωνικό τους ρόλο και προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση στους πολίτες, αλλά και να καταστούν οικονομικά ανεξάρτητα και κερδοφόρα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Δημιουργούμε αξία για την Εταιρεία και δείχνουμε το δρόμο για το πώς μία δημόσια επιχείρηση μπορεί να γίνει καινοτόμος, ανταγωνιστική και ταυτόχρονα, οικονομικά υγιής και επιχειρηματικά αποτελεσματική. Διατηρώντας, όμως το κοινωνικό της αποτύπωμα» είπε χαρακτηριστικά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.