ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα του τουρισμού για το 2025...
prodeals

Θεσσαλονίκη: Αντιδράσεις Αρμενίων για διαφήμιση σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ (φωτο)

Τι απαντά η διαφημιστική εταιρεία

Θεσσαλονίκη: Αντιδράσεις Αρμενίων για διαφήμιση σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ (φωτο)

Την οργή και αγανάκτηση των Αρμενίων προκάλεσε μια διαφήμιση σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ που διαφήμιζε την πόλη Σούσα και το Αζερμπαϊτζάν πληρωμένη από σύλλογο ελληνοαζερικής φιλίας, αφού η αγαπημένη τους πόλη -Σούσι όπως τη λένε οι ίδιοι- είναι πλέον στα χέρια των Αζέρων μετά τον πόλεμο των 44 ημερών πέρσι τον Νοέμβριο.

Μια διαφήμιση σε λεωφορείο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών μετέφερε στη Θεσσαλονίκη τη διαμάχη που υπάρχει εδώ και χρόνια μεταξύ Αρμενίων και Αζέρων.

Το πρωί της Τρίτης 23 Νοεμβρίου, λεωφορείο του ΟΑΣΘ εμφανίστηκε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με το πίσω μέρος του λεωφορείου να είναι ντυμένο από πάνω ως κάτω με μια φωτογραφία που απεικονίζει ένα κάστρο και πάνω σε αυτό γράφει «Susa», δηλαδή την αρμένικη πόλη που πλέον ανήκει στο Αζερμπαϊτζάν.

Στην Ελλάδα ζουν περίπου 100.000 Αρμένιοι εκ των οποίων περίπου 12.000 στη Θεσσαλονίκη.

Ο Ντικράν Μπλετζιάν, μέλος της Αρμενικής Εθνικής Επιτροπής Ελλάδας μίλησε σχετικά με τη διαφήμιση που εξόργισε το σύνολο της Αρμενικής κοινότητας.

«Πριν δύο ημέρες εμφανίστηκε σε ιστοσελίδα του Facebooκ μια ανάρτηση που είχε μια φωτογραφία από το αρμενικό Σούσι που έχουν καταλάβει οι Αζέροι με τον περσινό πόλεμο των 44 ημερών, σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ. Η φωτογραφία (σ.σ. που με τη μορφή διαφήμισης τοποθετήθηκε σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ) έχει το αρχαίο κάστρο που είναι ένα σύμβολο του Σούσι -οι Αζέροι αποκαλούν την πόλη Σούσα- και δίπλα γράφει Αζερμπαϊτζάν. Αρχικά θεωρήσαμε ότι είναι κάποιο είδους πρόσκληση για τουρισμό. Τελικά όμως τη διαφήμιση υπογράφει ένας σύνδεσμος ελληνοαζερικής φιλίας που έχει έδρα στη Θεσσαλονίκη. Η κίνηση τους ήταν καθαρά μια άσκηση ψυχολογικής πίεσης απέναντι στους Αρμενίους» είπε ο κ. Μπλετζιάν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ένας Αζέρος πολιτικός αναλυτής προχώρησε και σε ανάρτηση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης «που συγχαίρει τον Θεσσαλονικιό πρόεδρο του Συλλόγου ελληνοαζερικής φιλίας και αναφέρει επί λέξει “να ασκήσουμε ψυχολογικό πόλεμο στους Αρμενίους” και απορώ πώς το έγραψε έτσι (σ.σ. τόσο ανοιχτά)».

Η ανάρτηση του Αζέρου αναλυτή που υπάρχει κοπιαρισμένη από τους Αρμένιους, στη συνέχεια κατέβηκε από τον τοίχο του συγκεκριμένου χρήστη, όπως είπε ο κ. Μπλετζιάν.

Οι Αρμένιοι βλέποντας την επίμαχη διαφήμιση απευθυνθήκαν αμέσως στον ΟΑΣΘ και τον πρόεδρο του, Γιώργο Σκόδρα, ο οποίος και τηλεφώνησε στην Αρμενική Επιτροπή στην Αθήνα για το θέμα και δήλωσε ότι «το διαφημιστικό θέμα των λεωφορείων δεν το έχει ο ΟΑΣΘ, αλλά μια εταιρεία».

«Μας διαβεβαίωσε ότι θα κατέβει η διαφήμιση και πράγματι έχει κατέβει» τόνισε ο κ. Μπλετζιάν και πρόσθεσε ότι ο πρέσβης της Αρμενίας στην Ελλάδα «διαμαρτυρήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών για το θέμα»

Τι απαντά η διαφημιστική εταιρεία

Τη δική της απάντηση έδωσε η εταιρεία που έχει αναλάβει τις διαφημίσεις στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

Ο γενικός διευθυντής της, Δημήτρης Ζαφειριάδης, ανέφερε ότι δέχτηκαν αίτημα διαφήμισης από έναν φορέα με ελληνικό ΑΦΜ, ο οποίος πράγματι ανήκει στον σύλλογο ελληνοαζερικής φιλίας με την επωνυμία «QALA Association Greek – Azeri Friendship».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Εμείς έχουμε το δικαίωμα εκμετάλλευσης των χώρων των λεωφορείων μέσω δημόσιας διαγωνιστικής διαδικασίας. Μας ζήτησε ένα ελληνικό ΑΜΦ ενός φορέα ο οποίος είναι νόμιμος στη χώρα να κάνει προβολή σε ένα λεωφορείο για έναν μήνα με ένα εικαστικό το οποίο υποχρεωνόμαστε να ελέγχουμε και το οποίο δεν παρέμπεμπε σε κάποιο πολιτικό ζήτημα. Το δημιουργικό τουλάχιστον σε πρώτο επίπεδο, δεν παραπέμπει σε πολιτικό ζήτημα. Απεδείχθη ότι πίσω από αυτό προέκυπτε μία πολιτική εκμετάλλευση και διαχείριση αυτού του θέματος και την ίδια μέρα που προέκυψε το ζήτημα κατέβηκε η διαφήμιση γιατί η νομοθεσία δεν επιτρέπει στα λεωφορεία να υπάρχει πολιτική διαφήμιση ή πολιτικής εκμετάλλευσης διαφήμιση» υποστήριξε ο κ. Ζαφειριάδης προσθέτοντας ότι η διαφήμιση ανέβηκε την Τρίτη 23 Νοεμβρίου και κατέβηκε αμέσως μετά την ενημέρωση για το θέμα από τον ΟΑΣΘ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.