(Ανανέωση 03/01/2012): Προ ενός συγκλονιστικού —————————————————————————————— (Αρχικό κείμενο): Η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, χάθηκε πριν μερικές ημέρες όταν «αντί πινακίου φακής» ( οι πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν 31 εκατ. ευρώ ή 40,4 εκατ. δολάρια το ένα) πουλήθηκαν τα τέσσερα Airbus Α340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα οποία η Π.Α. προ διετίας σκόπευε να τα μετατρέψει σε αεροσκάφη-τάνκερ, σε μια μυστηριώδη αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Apollo Aviation Group.
σκανδάλου που δίνει διαστάσεις άγριας λεηλασίας στην περιουσία της
Ελλάδας, βρίσκεται πλέον η χώρα στην υπόθεση της πώλησης των τεσσάρων
Airbus A340-300, μια υπόθεση
καθώς ομολογήθηκε από την Διυπουργική Επιτροπή
Αποκρατικοποιήσεων ότι η τιμή πώλησης των αεροσκαφών δεν ήταν 40,4 εκατ.
δολάρια (31 εκατ. ευρώ) το ένα (όπως γράψαμε αρχικά μη μπορώντας να πιστέψουμε ότι αυτό ήταν το συνολικό τίμημα) αλλά 40,4 εκατ.
δολάρια ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ!
Το κόστος της πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών είναι κυριολεκτικά εξευτελιστικό καθώς και τα τέσσερα, σχεδόν καινούρια, πουλήθηκαν αντί 124 εκατ. ευρώ όταν τα νέας παργωγής κοστίζουν 164 εκατ. ευρώ η μονάδα και πρόσφατα πουλήθηκαν μεταχιερισμένα αεροσκάφη της ίδιας σειράς αντί 80 εκα. Ευρώ το ένα! Μυστήριο καλύπτει και το γιατί η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, την ρποπαραμονή των Χριστουγέννων 23 Δεκεμβρίου αποφάσισε τέτοια πώληση. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης. Το τίμημα της πώλησης δεν ανακοινώθηκε … ποτέ! Και πώς να ανακοινωθεί όταν με τέτοιο τίμημα καλύτερα να μιλάμε για λεηλασία, παρά για πώληση. Πηγή της Π.Α. ανέφερε στο defencenet.gr ότι «Τα τέσσερα Αirbus με το 15% του κόστους ενός αεροσκάφους Α330 MRTT θα έδιναν πρωτόγνωρες ικανότητες δράσης στην Π.α. στην Α.Μεσόγειο και θα ισορροπούσαν την τουρκική υπεροχή στο τομέα συνεχούς παραμονής τις περιοχές ενδιαφέροντος σε αποστολές CAΡ που έχει λόγω των αεροσκαφών-τάνκερ που διαθέτει”. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο. Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, μπορεί όμως να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του. Οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT! Πριν από 27 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία απώλεσε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσει έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ! Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.