Oι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα καταβάλουν υπερπροσπάθεια για να επισκευάσουν τις βλάβες στα πυροσβεστικά αεροσκάφη και να απελευθερώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα Canadair.
Δυστυχώς η ματαίωση της προμήθειας το 2009 της αγοράς 6 Be-200 Beriev που θα τριπλασίαζαν την μεταφορική ικανότητα του στόλου αεροπυρόσβεσης, άφησε “γυμνή” την χώρα.
Ωστόσο, αυτή την ώρα, μεσημέρι Δευτέρας, από το στόλο των 18 πυροσβεστικών αεροσκαφών (11 CL-215 και 7 CL-415) διαθέσιμα είναι μόνο έξι αεροσκάφη τα οποία έχουν αναλάβει το βαρύ φορτίο να σταματήσουν την επέλαση της πυρκαγιάς!
Γιατί τα Canadair είναι παλιά (τα 215 κλείνουν 40 χρόνια σε υπηρεσία) ή ανεπαρκή σε μεταφορά νερού…
Το 2007 ο νυν Ρώσος υπουργός Αμυνας ο ίδιος ο Sergey Shoigu, τότε επικεφαλής του υπουργείου Έκτάκτων Καταστάσεων και Φυσικών Καταστροφών της Ρωσίας είχε μιλήσει για προμήθεια 7-14 πυροσβεστικών αεροσκαφών από την Ελλάδα όπως είχε μεταδώσει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ria Novosti.
Η προμήθεια δεν προχώρησε ποτέ και τα ελληνικά δάση συνέχισαν να καίγονται. Τα σημειώσουμε ότι το κάθε ένα Be-200 Beriev μεταφέρει ποσότητα νερού όση τρία Canadair με διπλάσια ταχύτητα. Δηλαδή με εξαπλάσια αποτελέσματα…
Συγκεκριμένα, στις επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης σε Κάλαμο, Καπανδρίτι και Βαρνάβα, στην Ζάκυνθο αλλά και στην Αμαλιάδα, συμμετέχουν μόλις τέσσερα παλαιότερα Canadair CL-215 και μόνο δύο τύπου CL-415.
Οι δυνάμεις αεροπυρόσβεσης βρίσκονται στα όρια τους, παρά το γεγονός ότι οι πιλότοι των πυροσβεστικών αεροσκαφών δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να τιθασεύσουν τις φλόγες, ενώ οι μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας δίνουν μάχη για να επισκευάσουν τις βλάβες ώστε να δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα Canadair στους ιπτάμενους χειριστές τους.
Υψηλές θερμοκρασίες, συνεχείς βλάβες από το γεγονός ότι εδώ και δύο εβδομάδες οι δυνάμεις της Πολεμικής Αεροπορίας δεν έχουν σταματήσει τις επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας -ακόμη και στην γειτονική Αλβανία διατέθηκαν δυνάμεις- δημιουργούν προβλήματα στη διαθεσιμότητα των ιπτάμενων μέσων.
Μετά την επιδιόρθωση των τεχνικών προβλημάτων τα Canadair δίνονται για πτητικές δοκιμές προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός ετοιμότητας των αεροσκαφών.
Το ανησυχητικό είναι ότι για τις επόμενες ώρες ο αριθμός των πυροσβεστικών αεροσκαφών που παλεύουν για να θέσουν υπό έλεγχο τα μέτωπα της φωτιάς δεν προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά.
Από τα δύο αεροσκάφη τύπου CL-415 που επιχειρούν τώρα, το μέγιστο που μπορεί να φτάσει τις επόμενες ώρες είναι τα τέσσερα αεροσκάφη, αφού εκ των πραγμάτων τρία από τα πιο σύγχρονα Canadair δεν μπορούν να ετοιμαστούν σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Την ίδια ώρα, από τα 11 παλαιότερα πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair CL-215 μόνο τα 8 είναι δυνητικά διαθέσιμα, δεδομένου ότι τρία Canadair είναι στην ΕΑΒ και δεν αναμένεται να ετοιμαστούν πριν το τέλος της σεζόν… Από τα 8 δυνητικά διαθέσιμα τώρα πετούν τέσσερα CL-215 και οι τεχνικοί κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να ετοιμάσουν κι άλλα πυροσβεστικά αεροσκάφη.