Πανικός επικράτησε στην Καβάλα πριν από λίγο, καθώς κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο.
Aυτόπτες μάρτυρες κάνουν λόγο για… θαύμα που δεν υπήρξαν θύματα από την κατάρρευση της γέφυρας, νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία του οδικού δικτύου μέσα στην πόλη της Καβάλας.
Πρόκειται για ένα τμήμα μήκους 10-15 μέτρων της γέφυρας. Από την κατάρρευση, εγκλωβίστηκαν δύο οχήματα, επιβάτες και οδηγοί των οποίων (συνολικά 3 άτομα).
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα kavala-portal.gr, η γέφυρα υποχώρησε την ώρα που περνούσε ένα γερανοφόρο όχημα.
Η γέφυρα, μπροστά από το παλιό νοσοκομείο αποτελεί τμήμα της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, στο ρεύμα εξόδου από την Καβάλα προς την Ξάνθη.
Στο σημείο γίνεται εκτροπή της κίνησης και επιχειρείται η ανέλκυση των οχημάτων.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα proininews.gr, τον Αύγουστο του 2016 είχε διαπιστωθεί τρύπα στο οδόστρωμα, περίπου στο ίδιο σημείο της γέφυρας.
Η βλάβη είχε αποκατασταθεί από το Δήμο Καβάλας. Τότε είχε ελεγχθεί η γέφυρα από εκπροσώπους της Εγνατίας Οδού, αυτοί είχαν διαβεβαιώσει για την στατική επάρκεια της.
Η κυκλοφορία προς την έξοδο της πόλης έχει σταματήσει.
«Καμπανάκι» για τις γέφυρες της Ελλάδας από ειδικούς
Καμπανάκι για την κατάσταση και την παρακολούθηση γεφυρών στην Ελλάδα χτυπούν εμπειρογνώμονες που έχουν τονίσει πως είναι αναγκαίο να καταρτιστεί πρόγραμμα επιθεωρήσεων ώστε κάθε γέφυρα να αξιολογείται τακτικά ανά εξάμηνο και εκτάκτως μετά από φυσικές καταστροφές, όπως σεισμοί ή πυρκαγιές.
Αναφέρουν επίσης πως οι επιθεωρητές θα πρέπει να είναι ειδικά εκπαιδευμένοι και ότι κάθε έλεγχος θα πρέπει να έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Ένας ακόμα παράγοντας κινδύνου είναι η μεγάλη αύξηση στον όγκο της κίνησης που καλείται να αντέξει κάθε γέφυρα, ειδικά στην επαρχία. Το σκυρόδεμα που είχε χρησιμοποιηθεί σε παλιές κατασκευές ουδέποτε είχε την προοπτική να κρατήσει για έναν αιώνα, ενώ γέφυρες που κάποτε χειρίζονταν ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον καλούνται να υποστούν σαφώς μεγαλύτερο όγκο οχημάτων.
Γέφυρες που παρουσιάζουν ελλιπή εικόνα συντήρησης δεν αποτελούν πάντως αποκλειστικό προνόμιο επαρχιακών πόλεων. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η γέφυρα επί της οδού Σκυλίτση στον Πειραιά, που είναι γεμάτη σκαλωσιές ενώ οι σιδεριές έχουν βγει έξω από το τσιμέντο.
Διεθνείς φορείς, μηχανικοί αλλά και καθηγητές στο Πολυτεχνείο έχουν τονίσει πως είναι επιτακτική ανάγκη η σύσταση εθνικού προγράμματος επιθεώρησης και συντήρησης υφισταμένων τεχνικών έργων.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.