Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο στην Αττική, ύψους 66,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα αναβαθμίσει σημαντικά το δίκτυο στην περιοχή των Σεπολίων, με τη δημιουργία τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 2,4 χιλιομέτρων.
Η κατασκευή της νέας γραμμής θα ξεκινήσει από την έξοδο του Σταθμού Λαρίσης και θα φτάσει έως τις Τρεις Γέφυρες, ενώ περίπου 1.500 μέτρα του αναβαθμισμένου δικτύου θα είναι υπόγεια.
Στο πλαίσιο του έργου θα γίνουν και εκτεταμένες παρεμβάσεις κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, με τη δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής.
Ανάδοχος του έργου, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 52 μήνες, δηλαδή στις αρχές του 2024, αναδείχθηκε η κοινοπραξία Ιntrakat -Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, η οποία υπέβαλε πρόταση με έκπτωση ύψους 45,6%. Ήταν ο πρώτος διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ που πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά σε όλα του τα στάδια.
Σημειώνεται πως το υπό κατασκευή τμήμα είναι μέρος του πάλαι ποτέ έργου για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών μέχρι και τον Πειραιά που επρόκειτο να είναι έτοιμο ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Τελικά -και εκτός απροόπτου- το τμήμα θα είναι έτοιμο είκοσι χρόνια μετά το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Διονέλη, πρόκειται για ένα απαιτητικό έργο από τεχνικής απόψεως, δεδομένου πως το μέγιστο βάθος της σήραγγας που θα ξεκινάει από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου, θα έχει μέγιστο βάθος 19 μέτρων.
«Πρόκειται για έργο που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα των Σεπολίων, μίας μεγάλης συνοικίας και θα εκτινάξει τη δυνατότητα χωρητικότητας του δικτύου», ανέφερε ο κος Διονέλης, ο οποίος πρόσθεσε πως η εταιρεία προσβλέπει στη συνεργασία των κατοίκων της περιοχής.
Με το έργο της υπογειοποίησης του δικτύου στο ύψος των Σεπολίων αναβαθμίζεται το σύνολο της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών.
Σε όλα τα σημεία που οι δρόμοι συναντούν τη σιδηροδρομική γραμμή θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι, οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στην κυκλοφορία, ενώ οι τοίχοι που σήμερα χωρίζουν το δίκτυο από τους δρόμους θα κατεδαφιστούν.
Η κυκλοφορία των συρμών δεν πρόκειται να διακοπεί καθώς μία από τις δύο γραμμές του δικτύου θα είναι σε λειτουργία για όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
Η εικόνα της περιοχής αναμένεται να αλλάξει ακόμα περισσότερο με τον επόμενο διαγωνισμό που ετοιμάζει η ΕΡΓΟΣΕ, ο οποίος αφορά στη ριζική αναβάθμιση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών.
Οι κάτοικοι των Σεπολίων θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται σε διαρκή βάση για την εξέλιξη των έργων, καθώς προβλέπεται να δημιουργηθεί σημείο συνεχούς ενημέρωσης.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility), μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται έργα στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των ψηφιακών υπηρεσιών.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.