Μία ξεχωριστή πρωτοβουλία έλαβαν στα Χανιά, προκειμένου να αποφεύγεται η κατάληψη των θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ από άλλους ασυνείδητους οδηγούς.
Ξεκινούν την Τετάρτη 20 Μαρτίου στα Χανιά οι εργασίες για την τοποθέτηση των αισθητήρων του συστήματος «Ηλεκτρονικής διαχείρισης θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ».
Το σύστημα της ηλεκτρονικής διαχείρισης αφορά 160 οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ και η ανάπτυξή του έχει ως στόχο την εξάλειψη του φαινομένου της κατάληψης αυτών των θέσεων από άλλους οδηγούς, καθώς εξασφαλίζει τον πλήρη έλεγχο των θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ από τους δικαιούχους.
«Είναι υποχρέωσή μας να αναζητούμε λύσεις για τη συνεχή βελτίωση της καθημερινότητας του συνόλου των συνδημοτών μας και η τεχνολογία είναι ένα άριστο εργαλείο στην προσπάθειά μας αυτή. Ελπίζουμε με τέτοιες παρεμβάσεις να «περάσουμε» στη νοοτροπία του δήμου τον σεβασμό και την ορθολογική χρήση των συγκεκριμένου τύπου θέσεων στάθμευσης», επισημαίνει, σε δήλωσή της, η αρμόδια αντιδήμαρχος, Ελπίδα Τσιτσιρίδη.
Που τοποθετείται το «μάτι»
– Πλατεία Δικαστηρίων
– Οδός Ελ. Βενιζέλου (έξω από το Εθνικό Στάδιο Χανίων)
– Οδός Ελ. Βενιζέλου (έξω από τη Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων)
– Πλατεία Σοφοκλή Βενιζέλου (έξω από το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων)
– Πλατεία Μαρκοπούλου (έξω από το 1ο Γυμνάσιο)
– Οδός Σφακίων 10-12
– Οδός Αποκορώνου (έξω από κατάστημα «Λιλιπούπολη»)
– Γωνία Μανουσογιαννάκηδων και Σκαλίδη.
– Πλατεία Τάλω.
– Οδός Πετρώφ-Νέα Χώρα.
Τι θα περιλαμβάνει
– Σύστημα mobile (App), που θα πληροφορεί τους ενδιαφερόμενους σε πραγματικό χρόνο για τη διαθεσιμότητα των θέσεων. Στο σύστημα, μέσω ειδικής κάρτας που θα τοποθετηθείται στο όχημα, θα παρουσιάζονται το προφίλ του οδηγού, τα στοιχεία και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος. Θα γίνεται προβολή στον χάρτη της θέσης του οχήματος, καθώς και των κοντινότερων σημείων στάθμευσης.
– Ενημέρωση για τις κοντινότερες διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης από το σημείο που βρίσκεται ο οδηγός, με πληροφορίες θέσης και διεύθυνσης για κάθε επιλεγμένη θέση.
– Φιλτράρισμα -βάσει κριτηρίων- και εμφάνιση διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης ειδικού σκοπού.
– Δρομολόγηση προς την πλησιέστερη θέση στάθμευσης από το σημείο που βρίσκεται ο οδηγός.
– Επαναδρομολόγηση σε πλησιέστερη θέση, σε περίπτωση που στο μεσοδιάστημα η προεπιλεγείσα θέση έχει καταληφθεί.
Ακόμα, προβλέπεται η παροχή web συστήματος που θα πιστοποιεί την κάλυψη θέσης από αυτοκίνητο που εξυπηρετεί ΑμεΑ, θα ειδοποιεί αυτομάτως την Τροχαία και θα ελέγχει το σύνολο της υποδομής.
Το σύστημα θα έχει, ακόμη, τη δυνατότητα παροχής στατιστικών (τόσο σε θέματα κάλυψης θέσεων αυτοκινήτων ΑμεΑ -ποσοστό κάλυψης θέσεων, πόση ώρα, ώρες αιχμής, πόσες εναλλαγές- όσο και σε ποσοστά παραβάσεων), με σκοπό την επανατροφοδότηση και βελτίωσή του.