Μία τεράστια αναστάτωση επικρατεί στα πρόστιμα όσων αφορά την χρήση των ΜΜΜ καθώς βρίσκονται σε ισχύ τα θερινά δρομολόγια σε όλα τα μέσα και ο συνωστισμός είναι αναπόφευκτος, η κυβέρνηση συνεχίζει να διατηρεί το όριο της 65% πληρότητας.
Σύμφωνα με τη νεότερη απόφαση για τους «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Άρθρο 7) που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Κυριακή 26 Ιουλίου και φέρει μεταξύ άλλων και την υπογραφή του κ. Καραμανλή, «Σε όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης […], σε λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, στα λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, στα μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όπως επίσης στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού εξήντα πέντε (65%) του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό».
Τυχόν παράβαση της συγκεκριμένης διάταξης επιφέρει πρόστιμο ύψους 150 ευρώ σε κάθε επιβάτη πέραν του ποσοστού του 65%, καθώς και στον οδηγό του οχήματος/συρμού, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής. Το ίδιο πρόστιμο επιβάλλεται και σε επιβάτες οι οποίοι δεν φέρουν μάσκα προστασίας.
Η συγκεκριμένη απόφαση ισχύει από τις 27 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου. Το όριο του 65% βρίσκεται σε ισχύ από τις αρχές Ιουνίου (προηγουμένως ήταν 50%) και η ισχύς του μέτρου ανανεώνεται κάθε 2 περίπου εβδομάδες. Παραμένει όμως αδιευκρίνιστο αν πραγματοποιούνται έλεγχοι ή όχι για την τήρηση του ορίου των επιβατών στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Προς το παρόν γνωρίζουμε μόνο για τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οποία ακινητοποιήθηκαν όταν διαπιστώθηκε πως είχαν επιβιβαστεί υπεράριθμοι επιβάτες, ενώ σε 2 τουλάχιστον περιπτώσεις κλήθηκε και η αστυνομία για την αποβίβασή τους.
Προκαλεί απορία πάντως ότι ενώ τη μία μέρα ο κ. Καραμανλής δηλώνει πως θα εξακολουθούν να υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού στις συγκοινωνίες της Αθήνας λόγω της κατάστασης στην οποία βρίσκονται, την επόμενη μέρα υπογράφει απόφαση σύμφωνα με την οποία τόσο οι επιβάτες όσο βέβαια και οι εργαζόμενοι βρίσκονται υπό την απειλή προστίμου αν πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα μέσα.
Το λιγότερο που πρέπει να κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να μην ανανεώσει την ισχύ της απόφασης για την περίοδο μετά τις 4 Αυγούστου. Ιδανικά βέβαια θα είχε δοθεί και κάποια λύση ως προς τις συνθήκες που προκαλούν συνωστισμό καθημερινά.