Σε περίπου δύο εβδομάδες, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης όλων των ΚΕΠ της χώρας, αναμένεται να αλλάξει ριζικά η εξυπηρέτηση των πολιτών από τα ΚΕΠ καθώς ενεργοποιείται η ψηφιακή θυρίδα.

​Στη θυρίδα θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις των πολιτών και σε δεύτερο χρόνο στην προσωπική τους θυρίδα θα καταχωρούνται απευθείας ψηφιακά τα πιστοποιητικά και έγγραφα που έχει αιτηθεί κάθε πολίτης από το ΚΕΠ.

Από την προσωπική του θυρίδα ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να κάνει λήψη των εγγράφων εφόσον έχει επιλέξει αυτό το κανάλι αποστολής, ενώ η θυρίδα θα αποτελεί ουσιαστικά και ένα αποθετήριο όλων των πιστοποιητικών που έχει αιτηθεί.

Η είσοδος στη θυρίδα, θα γίνεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου gov.gr, η οποία έχει τύχει μεγάλης αποδοχής από τους πολίτες στους πρώτους 6,5 μήνες της λειτουργίας της.

​Συγκεκριμένα, σήμερα παρέχει 631 υπηρεσίες από 18 υπουργεία, 62 φορείς και οργανισμούς και 7 ανεξάρτητες αρχές και έχουν εκδοθεί πάνω από 1 εκατομμύριο υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις, πάνω από 400.000 πιστοποιητικά δημοτολογίου και πάνω από 50.000 ληξιαρχικές πράξεις, ενώ οι επισκέψεις ξεπερνούν τα 6 εκατομμύρια.

Η θυρίδα του πολίτη, η οποία σήμερα δεν είναι σε εμφανές σημείο, προσεχώς θα εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα του gov.gr. Ο πολίτης θα κάνει ηλεκτρονική ταυτοποίηση αρχικά με τους κωδικούς taxisnet, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα εφαρμοστούν και πιο ισχυροί τρόποι αυθεντικοποίησης καθώς ήδη εξετάζεται η αναβάθμιση των κωδίκων με το λεγόμενο one time password ή την αυθεντικοποίηση μέσω τραπεζικών λογαριασμών.

Μετά την ταυτοποίηση ο ενδιαφερόμενος θα έχει δύο δυνατότητες, είτε να επιλέξει την υπηρεσία που θέλει και μέσω link να κατευθυνθεί στο ΚΕΠ, στο οποίο θέλει να υποβάλει την αίτησή του, είτε να επιλέξει απευθείας το ΚΕΠ από το νέο site που ετοιμάζεται το kep.gov.gr, στο οποίο θα παρουσιάζονται όλες οι αιτήσεις προς τα ΚΕΠ μαζί.

Ηδη υπάρχει ένας σύνδεσμος, στον οποίο έχουν ενσωματωθεί πιλοτικά οι πέντε πρώτες αιτήσεις που αφορούν ληξιαρχικές πράξεις προ του 2013 καθώς επίσης και το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών.

​Ο πολίτης επιλέγοντας την υπηρεσία που θέλει, θα ταυτοποιείται και θα έρχονται προσυμπληρωμένα κάποια στοιχεία του ανάλογα με την αίτηση. Θα επιλέγει το ΚΕΠ της περιοχής που θέλει να τον εξυπηρετήσει και πατώντας υποβολή θα υποβάλλει την αίτησή του.

Η αίτηση θα πηγαίνει στην ηλεκτρονική θυρίδα του πολίτη, θα του αποστέλλεται ένα γραπτό μήνυμα (sms) και ένα email με το σύνδεσμο της αίτησης που έχε υποβάλει και θα περιμένει ειδοποίηση για το πότε θα διεκπεραιωθεί το αίτημα του.

Από την πλευρά του ο υπάλληλος του ΚΕΠ θα ελέγχει τη θυρίδα, θα δεσμεύει την ανοιχτή υπόθεση και θα τη διεκπεραιώνει Όταν λάβει την απάντηση από τον αρμόδιο φορέα, στον οποίο θα την έχει αποστείλει, θα την ανεβάζει στη θυρίδα του πολίτη.

Το σύστημα αρχικά θα αφορά απλοποιημένες αιτήσεις, για τις οποίες δε χρειάζεται προσκόμιση δικαιολογητικών ή επισύναψη φωτοτυπίας ταυτότητας, ενώ από τη διαδικασία αυτή θα παραχθούν έγκυρα και πλήρη στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τις υποθέσεις που εξετάζονται και τους χρόνους διεκπεραίωσής τους.

Κάθε ΚΕΠ θα έχει επίσης τη δική του θυρίδα στο σύστημα, το οποίο έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά σε 3 ΚΕΠ ένα εκ των οποίων ανήκει στο δήμο Αθηναίων καθώς από την πρώτη στιγμή το σύνολο των ΚΕΠ της χώρας θα αποκτήσει ψηφιακή θυρίδα.

Παράλληλα προχωρεί και η διαδικασία χορήγησης ειδικών κωδικών εισόδου στους υπαλλήλους των ΚΕΠ ώστε να μη χρειάζεται να εισέρχονται στο σύστημα με τους προσωπικούς κωδικούς τους taxisnet τόσο για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων όσο και επειδή με τον τρόπο αυτό θα γίνει ένα ξεκαθάρισμα των εργαζομένων που παραμένουν στα ΚΕΠ και δεν έχουν μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες, οι οποίοι έως τώρα παρέμεναν στο σύστημα ακόμα και μετά την αποχώρησή τους.

myKEPlive

Την ίδια στιγμή διευρύνεται όλο και περισσότερο η δυνατότητα τηλεδιάσκεψης με τα ΚΕΠ μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν υποθέσεις, που έως τώρα απαιτούσαν φυσική παρουσία στα κατά τόπους ΚΕΠ.

Στο πρόγραμμα myKEPlive είναι ενταγμένοι μέχρι αυτή τη στιγμή 61 δήμοι ύστερα από την προσθήκη και του δήμου Αθηναίων την περασμένη εβδομάδα και των 9 ΚΕΠ που διαθέτει. Εως σήμερα έχουν διεκπεραιωθεί 1.019 ραντεβού, ενώ δίνεται η δυνατότητα ραντεβού και με ανθρώπους με προβλήματα ακοής με τη συμμετοχή ειδικού διερμηνέα για χειλεοανάγνωση.

Υπενθυμίζεται ότι μέσω της πλατφόρμας myKEPlive παρέχονται διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσω των τεσσάρων θεματικών υπηρεσιών:

  • Πληροφόρηση – Αίτηση,
  • Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις,
  • Εξυπηρέτηση Πολιτών με Αναπηρία,
  • Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας.
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σημειώνεται ότι κατά τη χρήση της υπηρεσία myKEPlive δεν αποθηκεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ενώ οι τηλεδιασκέψεις με τους υπαλλήλους των ΚΕΠ δεν καταγράφονται.