ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Μην είστε βέβαιοι ότι ο Β.Πούτιν έθεσε θέμα δραχμής για την Ελλάδα... «στο άσχετο»!
prodeals

«Έφυγε» από την ζωή η μεγάλη προσωπικότητα της ελληνικής διαφήμισης, Γιώργος Ζαννιάς

Πέθανε σε ηλικία 81 ετών

«Έφυγε» από την ζωή η μεγάλη προσωπικότητα της ελληνικής διαφήμισης, Γιώργος Ζαννιάς

Σε ηλικία 81 ετών «έφυγε» από την ζωή μεγάλος δημιουργός της ελληνικής διαφήμισης, Γιώργος Ζαννιάς.

«Αν ο Γιώργος Ζαννιάς αποφάσιζε να κάνει καριέρα στη Νέα Υόρκη, θα έμενε στην ιστορία και σαν ένας μεγάλος διαφημιστής σε διεθνές επίπεδο».

Αυτή ήταν η εκτίμηση που τον ακολουθούσε για δεκαετίες. Και αυτός ήταν ο λόγος που πολλοί τον θεωρούσαν το απόλυτο αντίστοιχο της θρυλικής αμερικανικής γενιάς των διαφημιστών της Madison Avenue.

Οι πρώτες του επαφές με την επικοινωνία και την πώληση έγιναν στη δεκαετία του 50 στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Ομήρου όπου ο πατέρας του, με καταγωγή από τον Ορχομενό, διατηρούσε ένα επιτυχημένο ραφτάδικο της εποχής.

Τον κέρδισε, όμως, ο χώρος των εικαστικών και της γραφιστικής. Έτσι, αρχές της δεκαετίας του 60 μπήκε στον χώρο της διαφήμισης, την οποία άρχισε να προσεγγίζει με μία νέα, μοντέρνα, αντισυμβαστική ματιά, ακολουθώντας τις μεθόδους και το κύμα των μεγάλων διαφημιστών της εποχής στο εξωτερικό.

Το 1971 έγινε γενικός διευθυντής και επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος στην εταιρεία Interad, ενώ το 1974 ίδρυσε μια νέα εταιρεία με τον τίτλο Ikon.

Ήδη, το αποτύπωμά του στον χώρο ήταν ισχυρό και οι ιστορίες που τον ακολουθούσαν μιλούσαν για έναν δημιουργικό επαγγελματία ο οποίος γνώριζε τη δουλειά σε βάθος, με κάθε λεπτομέρεια και μπορούσε να υλοποιήσει όλα της τα στάδια.

Όπως θυμούνται παράγοντες της διαφημιστικής αγοράς που έζησαν κοντά του, «Ο Γιώργος Ζαννιάς μπορούσε να χαράσσει στρατηγική, να σκεφτεί δημιουργικά, να γράψει τα κείμενα, να βρεί τα σλόγκαν, να σχεδιάσει την καμπάνια γραφιστικά και στο τέλος να έχει την πειθώ να πουλήσει την καμπάνια στον πελάτη.

Όταν έμπαινε στον χώρο για να παρουσιάσει ήταν επιβλητικός, μιλούσε όσο χρειαζόταν, ήταν ουσιαστικός και πειστικός. Ηταν ένας διαφημιστής που τα είχε όλα. Για αυτό θα μείνει πάντα μοναδικός».

Ως επακόλουθο όλων των παραπάνω, ήρθε η δεκαετία του 80 για να αποδείξει τη δυναμική του, όταν έγινε ο πρώτος Έλληνας που έφερε ξένο διαφημιστικό όμιλο στη χώρα μας.

Η BBDO απέκτησε την ελληνική της υπόσταση το 1983. Μέχρι το 1999 οπότε και έγινε επίτιμος πρόεδρος του Group είχε κατορθώσει να υλοποιήσει μεγάλες καμπάνιας που έγιναν στοιχείο της λαϊκής κουλτούρας και σημάδεψαν την εποχή.

Χαρακτηριστικό είναι το σλόγκαν «Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη!» για λογαριασμό του υπουργείου Οικονομικών. Ο Γιώργος Ζαννιάς ήταν δεινός ατακαδόρος, είχε το δικό του ιδιαίτερο χιούμορ και του άρεσε πάντοτε οι φωτογραφίες του να έχουν χαμηλό φωτισμό.

«Η αγάπη κάποιου για τη δουλειά του, όπου αυτή μετατρέπεται από δουλειά σε κέφι, διασκέδαση, έρωτα, τον βοηθά στην επαγγελματική του προαγωγή, είτε αυτός είναι διαφημιστής, τσαγκάρης ή γιατρός, γιατί εκτός από την άοκνη εργασία προσθέτει στο επαγγελματικό του έργο και τη διάσταση της ευσυνειδησίας και του επαγγελματικού ήθους», είχε πει σε συνέντευξή του στο adbusiness.

Ενώ σε σχετική ερώτηση του popaganda ήταν κάθετος: «Καλός, ολοκληρωμένος διαφημιστής (με έμφαση στο ολοκληρωμένος) είναι αυτός που έχει ισοσκελή, φυσική ικανότητα (ταλέντο) ανάλυσης και σύνθεσης.

Δηλαδή ανάλυσης δεδομένων πληροφοριών (αγοράς, ανταγωνισμού, προϊοντικών πλεονεκτημάτων, αξιολόγησης διανομών, ψυχογραφίας των prime prospects κ.λ.π), ώστε να έχει αίσθηση στρατηγικής και τελικά σύνθεσης που θα τον βοηθήσει να δημιουργήσει το τελικό προϊόν στρατηγικής και δημιουργικού.

Τέτοιοι διαφημιστές υπάρχουν ένας, δύο ή πολλές φορές κανένας σε μια διαφημιστική εταιρία. Όλοι οι άλλοι – ας μη γελιόμαστε- δεν είναι διαφημιστές, αλλά εργαζόμενοι σε διαφημιστική εταιρία.

Όπως π.χ. οι μπετατζήδες, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι κ.λ.π. είναι μεν απαραίτητοι για την κατασκευή ενός κτιρίου, αλλά δεν λέγονται αρχιτέκτονες».

Ο Γιώργος Ζαννιάς ήταν ένας μεγάλος ιδεολόγος. Φιλοδοξία του, όπως έλεγε, ήταν σε όλη του την πορεία να παράγει αξία και υπερηφάνεια για την εταιρεία του και τα στελέχη της. Ήταν αναμφίβολα ο πιο εμβληματικός Έλληνας διαφημιστής του 20ου αιώνα.

Το τελευταίο του γραφείο ήταν στην λεωφόρο Τατοϊου, στο παλαιό σπίτι του Χαρίλαου Τρικούπη, που είχε αποκτήσει και στο οποίο έμενε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

H καύση του θα γίνει την Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου στο Αποτεφρωτήριο της Ριτσώνας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.