Μια πρόταση-βόμβα εξετάζει το Ευρωκοινοβούλιο παίρνοντας το τιμόνι από τα χέρια χιλιάδων οδηγών τα βράδια στην προσπάθεια μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων.
Η Ευρώπη έχει θέσει ως στόχο το «μηδέν» στα τροχαία δυστυχήματα το 2050 και με τις ενέργειες που έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή ο αριθμός εκτιμάται πως θα φτάσει στα 19.800 το 2030 από το δυσθεώρητο 51.400 του 2001.
Στο πλαίσιο αυτό, την 1η Μαρτίου του 2023 η Κομισιόν παρουσίασε τις προτάσεις της για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης και μέσα σε αυτές είναι και ο περιορισμός οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες συγκεκριμένης κατηγορίας οδηγών.
Πρόκειται για όσους είναι είναι αρχάριοι, δηλαδή απέκτησαν πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης, με την απαγόρευση κυκλοφορίας να εφαρμόζεται από τα μεσάνυχτα έως και τις 6.00 π.μ.
Μεταξύ άλλων, για τους αρχάριους οδηγούς, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτείνει μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας εκτός των αστικών περιοχών στα 90 χλμ./ώρα, αλλά και αυστηρότερες κυρώσεις όταν οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, κινούνται με υπερβολική ταχύτητα και οδηγούν χωρίς άδεια κυκλοφορίας.
Τέλος, προτείνεται οι αρχάριοι οδηγοί να μπορούν να οδηγούν μόνο οχήματα βάρους έως 1.800 κιλών.
Στο πλαίσιο αυτό, για να μπορέσουν να οδηγήσουν μεγαλύτερου βάρους ΙΧ θα πρέπει να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε Β+.
Σημειώνεται ότι για να «απαλλαχθούν» από το σύνολο των προαναφερθέντων περιορισμών οι αρχάριοι οδηγοί και να μπορούν να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε «B+» τότε θα πρέπει να παρέλθει μια δοκιμαστική περίοδος, η οποία θα έχει διάρκεια δύο ετών.