ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα του τουρισμού για το 2025...
prodeals

Νέα Σμύρνη: Αντιδράσεις για καφετέρια που έδιωξε ηλικιωμένους πελάτες – «Σκέτος ρατσισμός ντροπή»

«Ντράπηκε και η ντροπή για το περιστατικό και την στάση σας» σχολιάζουν οι χρήστες στα social media

Νέα Σμύρνη: Αντιδράσεις για καφετέρια που έδιωξε ηλικιωμένους πελάτες – «Σκέτος ρατσισμός ντροπή»

Σάλο έχει προκαλέσει η καταγγελία ότι καφετέρια της Νέας Σμύρνης εφαρμόζει «πολιτική» να μην δέχεται ηλικιωμένους πελάτες.

Σύμφωνα με την καταγγελία, το περιστατικό συνέβη την περασμένη Πέμπτη όταν ένας ηλικιωμένος θέλησε να πιει ένα καφέ στην καφετέρια. Δυστυχώς όμως δεν έγινε «δεκτός» καθώς «δεν ταίριαζε με την πολιτική του μαγαζιού».

Ο Κωστής Πιερίδης ήταν μάρτυρας του περιστατικού και έκανε γνωστό ό,τι συνέβη μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.

Όπως αναφέρει ο κ. Πιερίδης ο ηλιωμένος εκδιώχθηκε από το μαγαζί, με το προσωπικό να του λέει πως «είναι πολιτική του μαγαζιού» να μην κάθονται στα τραπέζια του ηλιωμένοι.

«Φυσικά δεν πρόκειται να αφήσω ποτέ ούτε ευρώ στο συγκεκριμένο μαγαζί. Φυσικά θα το συζητήσω με όλους τους φίλους της γειτονιάς και τις συλλογικότητές της. Αν στο εν λόγω μαγαζί δεν πατήσει ψυχή για ένα μήνα μετά θα συνεχίσει να διαλέγει ποιος θα κάτσει και ποιος όχι;» διερωτήθηκε ο κ. Πιερίδης στην ανάρτησή του.

Όπως σημείωσε, κατέληξε να φύγει κακήν κακώς από το καφέ, λαμβάνοντας ωστόσο ένα χρήσιμο μάθημα για το τι σημαίνει «μάχη με τον φασισμό κάθε μέρα».

Ολόκληρη η ανάρτηση του κ. Πιερίδη:

«Πέμπτη 10/11 ώρα 11:00 κάθομαι για καφέ στην πλατεία νέας Σμύρνης. Κάθομαι σε μαγαζί που δεν έχω ξανακάτσει.

Συνειδητοποιώ ότι υπάρχει ένας ηλικιωμένος που μιλάει έντονα στη σερβιτόρα και κάτι λέει «θα φωνάξω την αστυνομία, αυτό που μου λες είναι παράνομο». Ο διπλανός του εξίσου ηλικιωμένος προσπαθεί να τον ηρεμήσει -ουσιαστικά τον πείθει να φύγουν κ να πάνε αλλού. Αυτό κάνουν, φεύγουν, χωρίς να έχουν καν παραγγείλει.

Ρωτάω τη σερβιτόρα τι συνέβη και στερεοτυπικά αν πρόκειται για συχνό φαινόμενο (μου φάνηκε ως κάτι που είχε ξανασυμβεί, είχε μια οικειότητα ο έντονος διάλογος τους). Παίρνω την εξής απάντηση: «ξέρετε είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να κάθονται».

Πως λέει ο λαός μας «έμεινα με ανοικτό το στόμα». Προφανώς και είμαι σε σοκ. Σκέφτομαι αν πρέπει να πληρώσω. Αν πρέπει να πάω μέσα να ζητήσω τον υπεύθυνο. Αν πρέπει να κάνω αυτό που κάνω τώρα -post στα SM. Πάντως απο την ώρα που συνέβη δεν έχω σταματήσει να το σκέφτομαι. Καφετέρια που διώχνει ηλικιωμένους πελάτες για τη μόστρα της. Μεταμοντέρνα ευγονική, γιατί προφανώς το μαγαζί «είναι για τη νεολαία» και κάνει ηλικιακό face control, βάζοντας τους εργαζόμενους να πουν σε κόσμο «ξέρετε δεν μπορείτε να κατσετε εδώ. Είναι πολιτική του μαγαζιού».

Τι ακριβώς μας έχει συμβεί; Δικαίωμα του ιδιοκτήτη; Φαντάζομαι πως ναι. Και υποχρέωση της γειτονιάς μας αυτός ο άνθρωπος αν και όταν γεράσει να δει εμπράκτως τι σημαίνει συμπερίληψη των μεγάλων στην κοινωνικότητα. Μια ανθρώπινη ανάγκη απέναντι στη ματαιότητα. Εκεί που νόμιζα ότι είχα να κάνω με το κλασικό «γέρος-στριντζης» εν τέλει έγινα αυτόπτης μάρτυρας μιας λογικής νόμων της Νυρεμβέργης, για έναν καφέ.

Φυσικά δεν πρόκειται να αφήσω ποτέ ούτε ευρώ στο συγκεκριμένο μαγαζί. Φυσικά θα το συζητήσω με όλους τους φίλους της γειτονιάς και τις συλλογικότητές της. Αν στο εν λόγω μαγαζί δεν πατήσει ψυχή για ένα μήνα μετά θα συνεχίσει να διαλέγει ποιος θα κάτσει και ποιος όχι;

Πήρα ένα πολύ χρήσιμο μάθημα του τι σημαίνει «μάχη με τον φασισμό κάθε μέρα». Στα πιο απλά, στα πιο ασήμαντα».

Η απάντηση της επιχείρησης

Μετά το σάλο που προκλήθηκε, η επιχείρηση τοποθετήθηκε για το περιστατικό μέσα από τον επίσημο λογαριασμό της στο facebook, ζητώντας συγγνώμη και υποστηρίζοντας ότι πρόκειται σε λανθασμένο χειρισμό ενός υπαλλήλου.

Μάλιστα, τονίζει ότι το συγκεκριμένο πρόσωπο που ευθύνεται για το συμβάν έχει απομακρυνθεί από την επιχείρηση.

Διαβάστε την ανάρτηση της επιχείρησης:

«Καλησπέρα σας, με τεράστια έκπληξη διαπίστωσα ένα περιστατικό που συνέβη χθες στο μαγαζί μας. Πριν πω οτιδήποτε θέλω να πω πρώτα ένα τεράστιο συγνώμη.

Αυτό που συνέβη είναι απαράδεκτο και σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με την ηθική του μαγαζιού. Πριν λίγες ημέρε προσλάβαμε έναν άνθρωπο σαν πρωινό υπεύθυνο στο μαγαζί μας ο οποίος απ’ ότι φάνηκε η νοοτροπία του ήταν να κρατάει μία εικόνα όπως αυτός πίστευε ότι θα ήτανε καλυτέρα για αυτόν χωρίς να γνωρίζει την περιοχή μας παρά το οτι του είχα εξηγήσει ότι εδώ στη Νέα Σμύρνη είμαστε ενωμένοι σαν άνθρωποι και αγαπημένοι.

Έκανα μεγάλο λάθος που δεν τον έλεγξα να δω ποιες ήταν οι εντολές που είχε δώσει. Επειδή ήμουν εκτός λόγω covid δεν είχα εικόνα. Οι κατευθύνσεις που είχε δώσει δε συνάδουν με την ηθική του μαγαζιού. Αν είναι δυνατόν!! δεν υπάρχει καμία τέτοια διάθεση από το κατάστημα μας. Αυτός ο άνθρωπος απομακρύνθηκε με το που έμαθα το περιστατικό. Θέλω να σας ζητήσω και πάλι ένα τεράστιο συγνώμη και όποτε θέλετε μπορείτε ελέγξτε το κατάστημα να δείτε ότι δεν υπάρχει τέτοια διάθεση αλλά προς θεού είναι δυνατόν είναι δυνατόν να πει σε κάποιους ανθρώπους ότι η στρατηγική του καταστήματος είναι να μην κάθονται ηλικιωμένοι.

Μα είναι δυνατόν να πω κάτι τέτοιο είναι εντελώς ανήθικο. Δεν έχει καμία πραγματική υπόσταση σε κανένα τομέα χίλια συγνώμη δεν υπάρχει περίπτωση να ξανά ακουστεί το κατάστημα μας για κάποιο τέτοιο περιστατικό και πάλι συγνώμη ειλικρινά».

Οργή των χρηστών

Η ανάρτηση αυτή προκάλεσε την οργή πολλών χρηστών των social media, οι οποίοι έσπευσαν να κατηγορήσουν τον ιδιοκτήτη της καφετέριας ότι αποποιείται των ευθυνών του, απολύοντας έναν εργαζόμενο που απλά είχε συγκεκριμένες οδηγίες.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Σκέτος ρατσισμός αυτό που κάνατε», «καλό κλείσιμο», «αξιολύπητο», «ντράπηκε και η ντροπή, για το περιστατικό και τη στάση σας», είναι μερικά από τα σχόλια των χρηστών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.