Η κακοκαιρία «Atena» παρουσιάστικε σαν κάτι εντελώς επικίνδυνο, από το οποία θα απειληθούν ζωές. Τελικά αποδείχθηκαν απλές καταιγίδες. Χειρότερη βέβαια από τις σποραδικές καταιγίδες που έπληξαν τη χώρα ήταν η απόπειρα μερικών να πανικοβάλλουν το κοινό.
Κι αυτό συνέβη επειδή όποιος θέλει να έλξει τα φώτα της δημοσιότητας και δεν έχει κάτι αξιόλογο να παρουσιάσει, καταφεύγει στην εύκολη λύση: «πουλάει» φόβο.
Ο φόβος, ως αρχέγονο αίσθημα, που βοηθά τον άνθρωπο να αυτοσυντηρείται και να επιβιώνει, πάντα τραβάει την προσοχή.
Αυτό το γνωρίζουν αρκετοί επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων, που δεν διστάζουν να παρουσιάσουν με μελανά χρώμα το άμεσο μέλλον για να τρομοκρατήσουν τους πολίτες και να αποκτήσουν έτσι το δικό τους τηλεοπτικό, διαδικτυακό ή έντυπο «στασίδι».
Με ύφος βλοσυρό ανακοινώνουν την ύπαρξη πιθανών ή ακόμα και «σίγουρων» επερχόμενων καταστροφών και το φιλοθεάμον κοινό κρέμεται από τα χείλη τους για να μάθει πότε, πόσο έντονα και πού θα χτυπήσει τη χώρα και την πόλη τους το καιρικό φαινόμενο, η επιδημία, ο σεισμός, η πυρκαγιά, η κλιματική αλλαγή ή οτιδήποτε άλλο.
Η σπέκουλα πάνω στον φόβο των ανθρώπων για τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα έχει γίνει μόδα.
Αυτό πλήττει την κοινωνία και σε ψυχικό επίπεδο αλλά και σε οικονομικό.
Με την εργαλειοποίηση του φόβου και την παρουσίαση καταστάσεων με τρόπο ακραίο μετατρέπει τους πολίτες που θα πιστέψουν την καταστροφολογία σε ανθρωπάκια που τρομοκρατούνται ακόμα και με το ψιλόβροχο.
Επίσης, το οικονομικό σκέλος κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι.
Για παράδειγμα, την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν «προγνώσεις» για σφοδρότατες καταιγίδες και μεγάλες πλημμύρες στη Χαλκιδική. Ως ήταν αναμενόμενο, έπεσαν βροχή οι ακυρώσεις κρατήσεων καταλυμάτων από αλλοδαπούς και Έλληνες που ήθελαν να επισκεφθούν την περιοχή.
Οι μετεωρολόγοι που έβλεπαν τον κατακλυσμό να έρχεται και το διαμήνυαν προς πάσα κατεύθυνση δεν θα λογοδοτήσουν για τη διασπορά ανακριβών ειδήσεων.
Αν γινόταν αυτό, ίσως την επόμενη φορά να πρόσεχαν περισσότερο τις διατυπώσεις τους.