Συνεχίζει να προκαλεί προβλήματα σε πολλούς μαθητές η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, καθώς ακόμη και αριστούχοι αποκλείονται από τις Αρχιτεκτονικές σχολές λόγω του ότι στο Ελεύθερο ή στο Γραμμικό Σχέδιο πέτυχαν επίδοση λίγα δέκατα της μονάδας κάτω από την ΕΒΕ.
Τις δυο πρώτες χρονιές που εφαρμόστηκε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) στις Πανελλήνιες εξετάσεις, πέρσι (2022) και προπέρσι (2021), πολλοί αριστούχοι υποψήφιοι δεν κατάφεραν να εισαχθούν στις σχολές που στόχευαν, λόγω της εφαρμογής της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα, παρόλο που τα μόρια που συγκέντρωσαν ήταν περισσότερα από τα απαιτούμενα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μαθήματα αυτά δεν υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων με τους μαθητές να προσφεύγουν για βοήθεια στα φροντιστήρια.
Ετσι το αφήγημα της κυβέρνησης ότι μαθητές εισέρχονται σε ΑΕΙ δίνοντας «λευκή κόλλα» δεν μπορούν παρά να χαρακτηριστούν άκυρα.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που προκύπτουν από τους ίδιους τους αριθμούς και επικαλείται η ιστοσελίδα alfavita.gr υποψήφιοι που κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν πολύ υψηλές βαθμολογίες αλλά είχαν την «ατυχία» να επιλέξουν σχολές με ειδικά μαθήματα αποκλείστηκαν από σχολές και τμήματα της προτίμησής τους.
Η Επιστολή υποψήφιας και η βαθμολογία που συγκέντρωσε
«Γεια σας, ονομάζομαι Ζηνοβία Κονταξοπούλου, μόλις έδωσα πανελλήνιες και σας στέλνω γιατί πραγματικά βρίσκομαι σε κατάσταση απελπισίας, γνωρίζοντας ότι ενώ έχω συγκεντρώσει λίγο παραπάνω από 22 χιλιάδες μορια για αρχιτεκτονική Αθηνών, δεν μπορώ καν να δηλώσω τη συγκεκριμένη σχολή, λόγω της ΕΒΕ στο ελεύθερο σχέδιο(η διαφορά μου είναι 0,6 μονάδες)!! …ένα μάθημα που δεν διδάσκεται καν στο σχολείο… είναι άδικο… τόσα παιδιά που έχουν προσπαθήσει και ενδεχομένως τα έχουν καταφέρει να περιορίζονται από ένα τέτοιο νομοσχέδιο…
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας
Σας επισυνάπτω αναλυτικά τους βαθμούς μου»