Τραγική φαίνεται πως είναι η κατάσταση στο αεροδρόμιο της Σύρου λόγω των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού, με τον μοναδικό υπάλληλο του Κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και Πληροφοριών Πτήσεων (ΑFISO) να λείπει σήμερα, λόγω υπερκόπωσης, κάτι που οδήγησε σε ακύρωση της πτήσης προς Αθήνα.
Το αεροδρόμιο παρέμεινε κλειστό και όπως καταγγέλλουν οι επιβάτες του αεροδρομίου, πληροφορήθηκαν για την ακύρωση της πτήσης τους λίγο πριν την αναχώρηση στις 7:20 το πρωί, μόλις πήγαν για check – in.
Καμία άλλη ενημέρωση δεν προηγήθηκε και έτσι πολλοί από αυτούς έχασαν πτήσεις ανταπόκρισης για εξωτερικό. Το συγκεκριμένο περιστατικό προδίδει το βαθύ πρόβλημα της υποστελέχωσης στο αεροδρόμιο της Σύρου.
Όπως αναφέρει το Cyclades24.gr, ο εξαντλημένος μοναδικός υπάλληλος του Κλάδου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και Πληροφοριών Πτήσεων, εργάζεται αποσπασμένος στο αεροδρόμιο.
Πόσο να αντέξει ένας άνθρωπος μόνος του, ιδιαίτερα εν μέσω τουριστικής σεζόν, σε ένα αεροδρόμιο που εξυπηρετεί πυροσβεστικά αεροπλάνα για ανεφοδιασμό και με συνεχείς αεροδιακομιδές;
Το κλείσιμο του αεροδρομίου ενόσω βρίσκεται σε τριήμερη αναρρωτική άδεια, δημιουργεί τεράστια ερωτήματα για τις ενδεχόμενες ανάγκες ανεφοδιασμού των πυροσβεστικών αεροπλάνων, αλλά και για τις ενδεχόμενες αεροδιακομιδές.
Είναι φανερό πως με βαριές ευθύνες της κυβέρνησης, που διανύει το πέμπτο σε σειρά καλοκαίρι της σε θητεία, το αεροδρόμιο του νησιού εξαρτάται από έναν μοναδικό υπάλληλο, ο οποίος εργάζεται ακατάπαυστα χωρίς να «σηκώνει κεφάλι» τόσες μέρες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών, εξέδωσε οργισμένη ανακοίνωση, θέτοντας στη σέντρα την κυβέρνηση. Οι συνθήκες που περιγράφονται ξεπερνάνε κάθε όριο, αφού το περιστατικό του Κρατικού Αερολιμένα Σύρου δεν είναι το πρώτο. Σύμφωνα με τον Σύλλογο, έχουν κλείσει ξανά τα αεροδρόμια της Ικαρίας, Μήλου, Κοζάνης, Νάξου, Καστοριάς, Καστελόριζου, Σύρου και της Κάσου εξαιτίας ασθένειας, κόπωσης ή εξάντλησης των υπαλλήλων.
Οι επαγγελματίες στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, κατηγορούν την διοίκηση του αεροδρομίου και το υπουργείο Μεταφορών ότι «κωφεύουν στις συνεχείς εκκλήσεις του Συλλόγου για ενίσχυση του κλάδου». Με επιστολή που στέλνουν στον διοικητή ΥΠΑ, κάνουν λόγο για «εργασιακό μεσαίωνα» και ζητούν ενίσχυση και επάνδρωση του κλάδου AFISO.
Ο μοναδικός υπάλληλος AFISO του αεροδρομίου της Σύρου, «στις 16 Ιουλίου εργάστηκε 10 ώρες και 45 λεπτά, στις 17 Ιουλίου εργάστηκε 12 ώρες και 15 λεπτά, στις 18 Ιουλίου εργάστηκε 13 ώρες και 45 λεπτά «με μόλις 6 ώρες ύπνου στο τελευταίο 48ωρη, ενώ δεν έχει τη δυνατότητα για ανάπαυση ή άδεια καθώς δεν προλέπεται να υπάρξει δεύτερος υπάλληλος εξουσιοδοτημένος να παρέχει υπηρεσίες AFIS στον ΠΕΑ μέχρι και τις 31/7/2023», αποκαλύπτεται στην επιστολή.
Ολόκληρη η επιστολή