Οι Βρετανοί στρατιώτες μπαίνουν από Δευτέρα στη μάχη για τον έγκαιρο εφοδιασμό της αγοράς με πετρελαιοειδή, καθώς έχει περάσει πάνω από μία εβδομάδα με συνεχείς ελλείψεις και ουρές αναμονής μέχρι και 10 ώρες έξω από τα βενζινάδικα στη Βρετανία.
Σύμφωνα με την Νταόυνινγκ Στριτ, σε πρώτη φάση περισσότεροι από 200 στρατιώτες θα αναλάβουν δράση σε περιοχές όπου εντοπιζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα. Πάντως σύμφωνα με τον υπουργό Ρούσι Σουνάκ οι ελλείψεις σε τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι ατελείωτες ουρές αυτοκινήτων σε πολλά βενζινάδικα της χώρας, με τους οδηγούς να δείχνουν ιώβεια υπομονή καθώς μπορεί να περιμένουν τουλάχιστον δύο ώρες μέχρι να έρθει η σειρά τους.
Ωστόσο, πολλοί χάνουν την ψυχραιμία τους και επιτίθενται σε υπαλλήλους και ιδιοκτήτες ζητώντας καύσιμα.
Οι εικόνες στα πρατήρια καυσίμων στη Βρετανία είναι σοκαριστικές με τις κάμερες ασφαλείας να καταγράφουν σε βίντεο επιθέσεις με μαχαίρια, όπως γράφει η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail».
Εν τω μεταξύ, ο Ρίτσαρντ Γουόκερ, διευθύνων σύμβουλος μίας εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, δήλωσε ότι τα καταστήματα στερούνται ήδη ορισμένων προϊόντων, όπως ψωμί και αναψυκτικά. Εν τω μεταξύ, αγωνίζονται να δημιουργήσουν κάποια αποθέματα για την εορταστική περίοδο. Οι επικεφαλής και των υπόλοιπων αλυσίδων τροφοδοσίας επιβεβαιώνουν ότι οι ελλείψεις τροφίμων είναι οι χειρότερες που έχει βιώσει η βρετανική αγορά τα τελευταία χρόνια.
Η πανδημία έχει παίξει βασικό ρόλο για την παρούσα δυσκολία. Όσο η κανονικότητα επιστρέφει και μαζί με αυτή πληθαίνουν οι φυσικές παρουσίες στα καταστήματα και αντιστοίχως μειώνονται οι διαδικτυακές αγορές, οι ελλείψεις γίνονται όλο και πιο ορατές.
Ο κορωνοϊός, όμως, δεν είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για την κατάσταση που επικρατεί. Ο Στηβ Μάρελς, διευθύνων σύμβουλος του Co-operative Group, δήλωσε ότι καταλυτικό ρόλο έχει παίξει η δυσκολία της βιομηχανίας να μεταφέρει τα τρόφιμα στα καταστήματα, εξαιτίας της έλλειψης εργατικού δυναμικού.
Αυτό συνδέεται άμεσα με τους νέους και αυστηρότερους κανόνες μετανάστευσης μετά το Brexit. Η έλλειψη εργαζομένων οφείλεται στη μαζική έξοδο εργαζομένων που κατάγονταν από χώρες-μέλη της ΕΕ και οι οποίοι απασχολούνταν στις μεταφορές, στη γεωργία και στην επεξεργασία τροφίμων. Η βρετανική Ένωση Οδικών Μεταφορών δήλωσε ότι υπάρχει έλλειψη τουλάχιστον 100.000 οδηγών φορτηγών. Ας σημειωθεί ότι μετά το Brexit έχουν εγκαταλείψει την εργασία τους 20.000 οδηγοί που ήταν υπήκοοι χωρών-μελών της ΕΕ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.