Ιρανός αξιωματούχος εκτίμησε ότι οι ΗΠΑ και το Ισραήλ ευθύνονται για την κυβερνοεπίθεση που προκάλεσε προβλήματα επί πέντε ημέρες στο σύστημα διανομής καυσίμων στο Ιράν.
Η επίθεση που εξαπολύθηκε την Τρίτη έχει τα ίδια «τεχνικά» χαρακτηριστικά με δύο αντίστοιχα περιστατικά, δράστες των οποίων ήταν «αναμφίβολα οι εχθροί μας, δηλαδή οι ΗΠΑ και το σιωνιστικό καθεστώς», δήλωσε χθες Σάββατο βράδυ στην κρατική τηλεόραση ο επικεφαλής Πολιτικής Άμυνας, ο στρατηγός των Φρουρών της Επανάστασης, Γολαμρεζά Τζαλαλί.
«Αναλύσαμε δύο συμβάντα, αυτό που αφορούσε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο και αυτό που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ραζαεΐ, και παρατηρήσαμε ότι έμοιαζαν στον τρόπο της επίθεσης», πρόσθεσε.
Τον Ιούλιο λόγω κυβερνοεπίθεσης είχε πέσει το σύστημα του σιδηροδρομικού δικτύου του Ιράν, σύμφωνα με τις αρχές, προκαλώντας «πρωτόγνωρο χάος», όπως είχε μεταδώσει το συντηρητικό πρακτορείο ειδήσεων Fars.
Τον Μάιο του 2020 η εφημερίδα Washington Post είχε κάνει λόγοι για ισραηλινή κυβερνοεπίθεση εναντίον του λιμανιού Σαχίντ Ραζαεΐ, που βρίσκεται στα στενά του Ορμούζ, από όπου περνά το ένα τρίτο του πετρελαίου παγκοσμίως που διακινείται μέσω θαλάσσης.
Λόγω της κυβερνοεπίθεσης της Τρίτης διακόπηκε η διανομή βενζίνης στο Ιράν και προκλήθηκαν προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων στις κεντρικές οδούς της Τεχεράνης λόγω των μεγάλων ουρών που σχηματίστηκαν έξω από τα πρατήρια.
Τι κατήγγειλε ο Ιρανός πρόεδρος
Ο Ιρανός πρόεδρος Εμπραχίμ Ραϊσί κατήγγειλε ότι στόχος ήταν να δημιουργηθεί «αταξία» και να προκαλέσει την εξέγερση των Ιρανών εναντίον των αρχών.
Το περιστατικό σημειώθηκε λίγο πριν τη δεύτερη επέτειο από τις αιματηρές διαδηλώσεις που είχαν ξεσπάσει τον Νοέμβριο του 2019 λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής των καυσίμων, οι οποίες μετατράπηκαν σε αντικυβερνητικές κινητοποιήσεις.
Μετά την επίθεση τεχνικοί του ιρανικού υπουργείου Πετρελαίου έκλεισαν το ηλεκτρονικό σύστημα προκειμένου να μπορεί να γίνει η διανομή καυσίμων στα πρατήρια.
Περίπου 3.200 πρατήρια βενζίνης σε όλο το Ιράν (από τα συνολικά 4.300 της χώρας) έχουν επανασυνδεθεί στο κεντρικό σύστημα διανομής καυσίμων, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Εθνικής Εταιρείας Διανομής Πετρελαϊκών Προϊόντων.
Τα υπόλοιπα πρατήρια πωλούν βενζίνη, η τιμή της οποίας όμως δεν επιδοτείται και είναι διπλάσια από την επιδοτούμενη, το κόστος της οποίας ανέρχεται περίπου στα 0,05 λεπτά του ευρώ το λίτρο.
Στο Ιράν όλοι οι αυτοκινητιστές που θέλουν να αγοράσουν καύσιμα πρέπει να προμηθευτούν μια ψηφιακή κάρτα από τις αρχές. Με αυτή μπορούν να αγοράζουν μια συγκεκριμένη ποσότητα βενζίνης σε επιδοτούμενη τιμή κάθε μήνα και όταν ξεπεράσουν την ποσότητα αυτή, αγοράζουν βενζίνη χωρίς επιδότηση, πιο ακριβά.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.