Ένας νέος νόμος ψηφίστηκε στην Ιταλία και έρχεται να φωτίσει την πραγματικότητα που απαγορεύει στους ανθρώπους να αποφασίζουν για το σώμα και τη ζωή τους.
Η Γερουσία της Ιταλίας ενέκρινε νόμο ο οποίος απαγορεύει τις σεξιστικές διαφημίσεις και όσες περιέχουν στοιχεία που μπορεί να εντείνουν τις διακρίσεις. Ειδικότερα, ο νέος νόμος απαγορεύει διαφημίσεις σε δρόμους και όλα τα μέσα μεταφοράς που είναι υποτιμητικές για τις γυναίκες και διαιωνίζουν στερεότυπα για τα φύλα, όπως και εκείνες που θεωρούνται επιζήμιες για δικαιώματα ή περιέχουν μηνύματα που κάνουν διακρίσεις σε βάρος ομοφυλόφιλων ανθρώπων, εθνοτικών και θρησκευτικών ομάδων ή ΑμεΑ, αλλά και διαφημίσεις που κάνουν διακρίσεις σε βάρος ανθρώπων με βάση την ταυτότητα φύλου τους.
Αντιδράσεις από οργανώσεις κατά των αμβλώσεων
Το νομοσχέδιο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, κυρίως σε ακροδεξιές παρατάξεις και οργανώσεις κατά των αμβλώσεων. «Στόχος είναι ο περιορισμός της ελευθερίας της έκφρασης», είπε ο Lucio Malan, βουλευτής του ακροδεξιού κόμματος, Αδέλφια της Ιταλίας με έναν συνάδελφό του να το χαρακτηρίζει ντροπιαστικό και ύπουλο.
Εκείνοι που αντιδρούν στο νομοσχέδιο εξοργίστηκαν κυρίως επειδή η αναφορά στην ταυτότητα φύλου ήταν εκείνη που οδήγησε τη Γερουσία στην απόρριψη νομοσχεδίου με στόχο την καταπολέμηση της ομοφοβίας, την περασμένη εβδομάδα.
Οι οργανώσεις κατά των αμβλώσεων αντιδρούν επειδή δεν θα μπορούν να αναρτούν σε δρόμους, μετρό, λεωφορεία αφίσες που συχνά είναι προσβλητικές για τις γυναίκες που έχουν προχωρήσει σε διακοπή κύησης. Στην Ιταλία η άμβλωση είναι νόμιμη από το 1978.
«Ο νόμος δεν κάνει συγκεκριμένη αναφορά στην άμβλωση, αλλά διευρύνει το μέτρο με πολύ έξυπνο τρόπο, κάτι που σημαίνει ότι θα υπάρξει δράση για να μπλοκαριστεί αυτού του είδους η διαφήμιση, οπότε ο νόμος θα απαγορεύσει τις διαφημίσεις που καταπατούν αυτό το δικαίωμα και επιτίθενται σε γυναίκες επειδή διέκοψαν την κύηση», δήλωσε η Luisa Rizzitelli, ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών.
«Θα μπορεί μια διαφήμιση να δηλώνει ότι ένα παιδί ήρθε στον κόσμο από μία μαμά και έναν μπαμπά ή ότι τα μωρά κορίτσια είναι θηλυκά και τα αγόρια αρσενικά;», αναρωτήθηκε ο Antonio Brandi πρόεδρος της ProVita- οργάνωση που συχνά κάνει επιθετικές καμπάνιες κατά των αμβλώσεων στην Ιταλία.
Η Luisa Rizzitelli χαρακτήρισε το νομοσχέδιο προοδευτικό. «Τα μεγάλα brands έχουν γίνει πιο προσεκτικά, αλλά σε μικρότερες πόλεις βλέπεις ακόμα προσβλητικές διαφημίσεις. Οι οργανώσεις για τα δικαιώματα των γυναικών προσπαθούσαν χρόνια για να πετύχουν κάτι τέτοιο. Ίσως είναι ένα βήμα μπροστά και για μια αλλαγή στην κουλτούρα μας».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.