Φέτος έγιναν τα εγκαίνια του κτιρίου Olympia Brooklyn στη συνοικία της Νέας Υόρκης και αρκετός κόσμος μετακόμισε εκεί. Πρόκειται για ένα κτίριο 33 ορόφων, που σχεδιάστηκε από τη Hill West Architects. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλα γειτονικά ψηλά κτίρια που αγγίζουν τον ουρανό, το Olympia έχει το σχήμα ενός ξεδιπλωμένου πανιού, που φαίνεται έτοιμο να διασχίσει τοn κοντινό East River ανά πάσα στιγμή.
Το συγκεκριμένο κτίριο είναι ένα ακόμα παράδειγμα ότι οι μοντέρνοι αρχιτέκτονες, λατρεύουν τα ναυτικά μοτίβα. Ο Franh Gehry πρόβαλε τα πανιά ως σημεία αναφοράς για τον σχεδιασμό του Guggenheim Bilbao.
Το Μουσείο Τέχνης στο Milwaukee του Santiago Calatrava, έχει σχήμα σαν ένα σκάφος που είναι έτοιμο να μπει στη λίμνη του Μίσιγκαν, ενώ ο Frank Lloyd Wright χρησιμοποίησε την ευκαιρία για να δημιουργήσει ένα σπίτι σε σχήμα πλώρης πλοίου.
Οπότε δεν αποτελεί καμία έκπληξη που πολλοί αρχιτέκτονες έχουν στρέψει την προσοχή τους στα γιοτ και στον σχεδιασμό πλοίων τα τελευταία χρόνια. Αλλά πως μεταφέρεται η έμπνευσή τους από τα κτίρια στα ναυτικά οχήματα;
Παρακάτω μπορείτε να δείτε 7 σούπερ γιοτ που θα λύσουν αυτή την απορία.
Zaha Hadid – Unique Circle Yachts
Ένα από τα μεγαλύτερα δυνατά σημεία της Zaha Hadid ήταν η ικανότητα της να μετατρέπει ότι άγγιζε στο να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ότι είναι δικό της. Και τίποτα δεν το αποδεικνύει περισσότερο από τα 5 σούπερ γιοτ που σχεδίασε το 2013. Με έντονες, λευκές καμπύλες και οργανικές γραμμές, το σχέδιο είναι ένα κλασικό Hadid. «Κάθε γιοτ είναι μια μηχανική πλατφόρμα που ενσωματώνει συγκεκριμένες υδροδυναμικές και δομικές απαιτήσεις μαζί με τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης, χωρικής ποιότητας και ασφάλειας» είχε πει τότε η Hadid.
Norman Foster – YachtPlus Fleet
Μπορεί να τα γιοτ να αποτελούν νέο trend ανάμεσα στους αρχιτέκτονες, αλλά ο Norman Foster εργάζεται με αυτά για αρκετά χρόνια. Ξεκίνησε να αναλαμβάνει project το 1993, ωστόσο πρόσφατα ολοκλήρωσε 3 σούπερ γιοτ, που έγιναν γνωστά ως YachtPlus Fleet. Οκτώ αγοραστές μοιράζονται την ιδιοκτησία των σούπερ γιοτ αυτών και έχουν 30 ημέρες ο καθένας τον χρόνο πάνω στο νερό.
Renzo Piano – Kirribilli
O Renzo Piano και η Emanuela Baglietto, εργάστηκαν μαζί με την Vismara Yaght Design και σχεδίασαν ένα σκάφος 18,3 μέτρων με το όνομα Kirribilli. Το σκάφος έκανε ντεμπούτο το 2001 και χαρακτηρίζεται από μινιμαλισμό και απλότητα.
Frank Gehry – Foggy
Το όνομα Foggy προέκυψε από τα αρχικά του δημιουργού του. F.O.G, από το Frank Owen Gehry. Μπορεί να ακούγεται αυτοαναφορικό, έχει νόημα όταν μάθουμε ποιος το χρησιμοποιεί. Ο ίδιος φυσικά. Ο Gehry είναι ένας πολύ ικανός ιστιοπλόος και πολλές φορές παίρνει έμπνευση από ναυτικά οχήματα όταν σχεδιάζει κτίρια, όπως το Guggenheim Bilbao και το Foundation Louis Vuitton.
Zaha Hadid – Flagship
Μέχρι πρόσφατα, όλοι πίστευαν πως τα 5 σούπερ γιοτ της σειράς Unique Circle Yachts ήταν τα μοναδικά που είχε σχεδιάσει η Zaha Hadid. Ωστόσο τον περασμένο Ιανουάριο ανακοινώθηκε πως πριν τον θάνατό της, η Ιρακοβρετανή αρχιτέκτονας, είχε συνεργαστεί με τη Vitruvius Yachts, ώστε να σχεδιάσει ένα νέο γιοτ για την Βρετανική Βασιλική Οικογένεια. Αν και το έργο, το οποίο αρχικά πήγε να γίνει πράξη από τον πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον, έχει πλέον ακυρωθεί, ωστόσο είναι συναρπαστικό να δούμε τι θα μπορούσε να είχε γίνει. «Όλοι οι συνεισφέροντες στο σχεδιασμό ήταν πρόθυμοι να συλλάβουν την ουσία της βρετανικής κληρονομιάς και να υιοθετήσουν μια προνοητική και καινοτόμο προσέγγιση στο σχεδιασμό της ναυαρχίδας», αναφέρει ο ιστότοπος του Vitruvius.
John Pawson – B60 Sloop
O John Pawson είναι γνωστός για την μινιμαλιστική του οπτική στα σχέδια του. Έτσι το B60 Sloop, βρίσκεται μέσα στη δική του σχεδιαστική διάλεκτο. Το όχημα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του με τον έχοντα βάση στο Μιλάνο σχεδιαστή Luca Brenta. «Ο λειτουργικός στόχος του έργου είναι να δημιουργήσει το απόλυτο γιοτ ημερήσιων αγώνων, κατασκευασμένο για ψυχαγωγικούς και όχι ανταγωνιστικούς σκοπούς, αλλά με τα υψηλότερα επίπεδα ελιγμών», δήλωσε ο Pawson το 2008.
Zaha Hadid Architects – Oneiric Catamaran
Το τελευταίο σχέδιο από τους αρχιτέκτονες της εταιρείας της Zaha Hadid, είναι αυτό του Oneiric, ενός καταμαράν που έχει προταθεί ώστε να γίνει πράξη σε συνεργασία με το ιταλικό ναυπηγείο Rossinavi. Τροφοδοτούμενο από πράσινη τεχνολογία, το σκάφος διαθέτει τρία επίπεδα ηλιακών συλλεκτών και ένα κέντρο ελέγχου με τεχνητή νοημοσύνη που διαχειρίζεται την κατανάλωση ενέργειας. «Η ηρεμία στο πλοίο είναι οπτική όσο και ακουστική», ανέφερε η εταιρεία σε δελτίο τύπου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.