ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Αμέλια Έρχαρτ: Η πρώτη γυναίκα πιλότος που διέσχισε τον Ατλαντικό και δεν πέθανε ποτέ (βίντεο-φωτο)

Αμέλια Έρχαρτ: Η πρώτη γυναίκα πιλότος που διέσχισε τον Ατλαντικό και δεν πέθανε ποτέ (βίντεο-φωτο)

Εξαφανίστηκε μυστηριωδώς πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό και κηρύχθηκε νεκρή στις 5 Ιανουαρίου του 1939

Eίναι μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του 20ου αιώνα. H Αμέλια Έρχαρτ, η πρώτη γυναίκα πιλότος που διέσχισε τον Ατλαντικό Ωκεανό, έσπασε κάθε πιθανό ρεκόρ, εξερευνώντας τους αιθέρες. Ενέπνευσε γυναίκες και άνδρες να κυνηγήσουν το όνειρό τους, έγραψε βιβλία που γνώρισαν τεράστια επιτυχία και υπήρξε διεθνής διασημότητα κατά τη διάρκεια της ζωής της.

Ογδόντα χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που η Έρχαρτ εξαφανίστηκε μυστηριωδώς πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, προσπαθώντας να κάνει έναν απίστευτο άθλο… τον γύρο του κόσμου. Χάθηκε στη θάλασσα στις 19 Ιουλίου του 1937 και κηρύχθηκε νεκρή στις 5 Ιανουαρίου του 1939.

Η ιστορία της ζωής της και οι απίθανοι αστικοί μύθοι γύρω από τη εξαφάνισή της δεν έχουν σταματήσει μέχρι σήμερα να εξάπτουν τη φαντασία και να προκαλούν θαυμασμό. Ήθελε να πετάει για να είναι ελεύθερη, αλλά και γιατί όπως έλεγε: «Υπάρχουν περισσότερα στη ζωή από το να είσαι… επιβάτης».

Ποια ήταν η ζωή της «βασίλισσας των αιθέρων» που χάθηκε στα 40 της χρόνια;

«Εκείνο το κόκκινο αεροπλάνο μίλησε μέσα μου»
Η Αμέλια Έρχαρτ (Amelia Earhart), το αγοροκόριτσο που σκαρφάλωνε στα δέντρα και έκανε συλλογές με έντομα, γεννήθηκε στις 24 Ιουλίου 1897 στο Άτκινσον του Κάνσας. Από νεαρή ηλικία ήταν ανεξάρτητο, ατίθασο πνεύμα. Κρατούσε λεύκωμα με φωτογραφίες πετυχημένων γυναικών της εποχής της και όταν ήταν δέκα ετών είδε το πρώτο της αεροπλάνο… κάτι που δεν την εντυπωσίασε!

Δέκα χρόνια αργότερα σε μια πτητική επίδειξη, ένας πιλότος πίστεψε ότι θα τη φοβίσει, πετώντας λίγο πιο χαμηλά. Η Αμέλια έβλεπε την επίδειξη με μια φίλη της και το κόκκινο γυαλιστερό αεροπλάνο πέταξε επικίνδυνα χαμηλά δίπλα της … τότε ήταν που με φόβο και χαρά κάτι μέσα της ξύπνησε: «Δεν το κατάλαβα εκείνη τη στιγμή, αλλά εκείνο το κόκκινο αεροπλάνο μού είπε κάτι όταν πέταξε δίπλα μου».

Τελειώνοντας το γυμνάσιο και ενώ μαινόταν ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος εργάστηκε ως στρατιωτική νοσοκόμα στον Καναδά. Το 1919 αποφάσισε να σπουδάσει ιατρική στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Ανήσυχο πνεύμα, έναν χρόνο αργότερα εγκαταλείπει τις σπουδές της.Αμέλια Έρχαρτ

Όταν αγόρασε το πρώτο της… αεροπλάνο

Το 1918 η Έρχαρντ κόλλησε ισπανική γρίπη, γεγονός που θα ταλαιπωρούσε την υγεία της σε όλη της τη ζωή. Έπαθε πνευμονία και ιγμορίτιδα, η οποία της προκαλούσε αφόρητους πονοκεφάλους, οι οποίοι επηρέαζαν και τις πτήσεις της.

Στις 28 Δεκεμβρίου το 1920 κι ενώ βρισκόταν στην Καλιφόρνια, επισκέφθηκε με τον πατέρα της ένα αεροδρόμιο στο Λονγκ Μπιτς. Εκεί, πέταξε με τον βετεράνο πιλότο Φρανκ Χοκς και η δεκάλεπτη εμπειρία της στον αέρα τής άλλαξε για πάντα τη ζωή. «Μόλις απογειωθήκαμε κατάλαβα ότι αυτό έπρεπε να κάνω… να πετάω».

Το 1921 άρχισε μαθήματα πιλότου και μόλις έξι μήνες αργότερα, αγόρασε ένα μεταχειρισμένο κίτρινο διπλάνο, ένα Kinner Airster, που το ονόμασε Καναρίνι.

Στις 22 Οκτωβρίου 1922, η Έρχαρτ και το Καναρίνι της πέταξαν σε ύψος 14.000 ποδιών, δημιουργώντας παγκόσμιο ρεκόρ για γυναίκες. Φυσικά δεν σταμάτησε εκεί, και τον Μάιο του 1923, έγινε η 16η γυναίκα με άδεια πιλότου Fédération Aéronautique Internationale.

Την άνοιξη του 1928, στα 31 της, λαμβάνει ένα τηλεφώνημα που θα ήταν η ευκαιρία που πάντα περίμενε: να γίνει η πρώτη γυναίκα που θα πετούσε πάνω από τον Ατλαντικό ως επιβάτης.

Ο εκδότης και μετέπειτα σύζυγός της Τζορτζ Πάτναμ της πρότεινε να πετάξει ως επιβάτης πάνω από τον Ατλαντικό και να κρατήσει το ημερολόγιο της πτήσης. Η Έρχαρτ δέχθηκε και έγινε η πρώτη γυναίκα που διέσχισε πετώντας τον Ατλαντικό Ωκεανό (17-18 Ιουνίου 1928). Η πτήση αυτή την έκανε σταρ! Ο Πάτναμ έγινε μάνατζέρ της και εκείνη άρχισε να δίνει διαλέξεις και να γράφει άρθρα για την αεροπορία, ενώ οι φωτογραφίες της γίνονταν talk of the town.Αμέλια Έρχαρτ

Η Αμέλια Έρχαρτ με τον σύζυγό της, Τζορτζ Πάτναμ

Μερικούς μήνες μετά έγινε ιδρύτρια και πρόεδρος της πρώτης ένωσης γυναικών πιλότων. Τα 99 μέλη της ένωσης έδωσαν και το χαρακτηριστικό όνομα «The Ninety-Nines».

Αποφασισμένη να δικαιώσει τη φήμη της, η Έρχαρτ πέταξε μόνη πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό, το διήμερο 20-21 Μαΐου 1932, δημιουργώντας ένα νέο γυναικείο αεροπορικό ρεκόρ. Ακολούθησαν δεκάδες πτήσεις και ρεκόρ και παράλληλα υποστήριξε το άνοιγμα της αεροπορίας στις γυναίκες πιλότους.

Συντάκτρια του Cosmopolitan και fashion icon

Οι πτήσεις δεν ήταν η μοναδική ασχολία της «βασίλισσας των Αιθέρων». Έδινε ακούραστα διαλέξεις σε όλη τη χώρα για την αεροπορία και τα δικαιώματα των γυναικών. Είχε στήλη στο Cosmopolitan και σε άλλα έντυπα της εποχής. Έγραψε βιβλία, ανάμεσά τους το αυτοβιογραφικό «Last Flight», το οποίο δημοσιεύτηκε μετά την εξαφάνισή της.

Παντρεύτηκε τον Τζορτζ Πάτναμ το 1931 – με τη συμφωνία ότι θα έχουν μια ισότιμη σχέση και αν δεν ήταν ευτυχισμένοι θα χώριζαν σε έναν χρόνο . Έμειναν μαζί μέχρι το τέλος!Αμέλια Έρχαρτ

Η Έρχαρτ ήταν και σχεδιάστρια ρούχων, μάλιστα η «γραμμή» τους ήταν απλή, βολική, με παντελόνια, μπλούζες, κοστούμια και καπέλα που φόραγε η ίδια και είχαν γίνει σήμα κατατεθέν της. Τα ρούχα της γίνονταν ανάρπαστα και έκανε η ίδια το μοντέλο σε καταλόγους και περιοδικά μόδας. Η λεπτοκαμωμένη φιγούρα της με τα κοντά ατίθασα μαλλιά είχε γίνει trend. Η Έρχαρτ σχεδίασε μέχρι και βαλίτσες ταξιδιού, έτσι ακριβώς όπως τις ήθελε για τα υπερπόντια ταξίδια της.

Όλα αυτά και άλλα τόσα δεν ικανοποιούσαν την Έρχαρτ που είχε άλλα σχέδια… Ήθελε να κάνει τον γύρο του κόσμου, πετώντας!

Η εξαφάνιση και οι θεωρίες συνωμοσίας

Την 1η Ιουνίου 1937 ξεκίνησε την υλοποίηση του πιο φιλόδοξου σχεδίου της, να πραγματοποιήσει τον γύρο του κόσμου με ένα δικινητήριο αεροπλάνο Λόκχιντ Ηλέκτρα και συνοδοιπόρο τον Φρεντ Νούναν. Αφού είχε καλύψει περισσότερο από τα δύο τρίτα της διαδρομής, το αεροπλάνο εξαφανίστηκε στον Κεντρικό Ειρηνικό ωκεανό.

Η ‘Ερχαρτ και ο Νούναν χάθηκαν στη θάλασσα στις 19 Ιουλίου του 1937 και μια πρωτοφανής αποστολή διάσωσης κινητοποιήθηκε για μήνες, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Η Έρχαρτ κηρύχθηκε νεκρή στις 5 Ιανουαρίου του 1939.

Οι αστικοί μύθοι γύρω από την εξαφάνισή της … έχουν γράψει πιο ευφάνταστη ιστορία από ότι τα κατορθώματά της. Μια θεωρία, όπως αναφέρει το BBC, θέλει την Έρχαρτ να μην σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα, αλλά να ήταν υπό κράτηση από τις ιαπωνικές αρχές. Και υπάρχει και σχετική φωτογραφία που το επιβεβαιώνει, αν και η αυθεντικότητά της αμφισβητείται.

Η εξαφάνιση της Αμέλια Έρχαρτ παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια του 20ου αιώνα. Τα πραγματικά γεγονότα παραμένουν άγνωστα.

Το 2009, η ζωή της έγινε ταινία με πρωταγωνιστές τη Χίλαρι Σουάνκ και τον Ρίτσαρντ Γκιρ.

Η Αμέλια είναι ένας θρύλος για το κουράγιο, το όραμα και τα επιτεύγματά της. Σε ένα γράμμα προς τον σύζυγό της, που άφησε σε περίπτωση που κάποια πτήση της θα ήταν και η τελευταία, ανέφερε:

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Έχω απόλυτη συναίσθηση του κινδύνου. Θέλω να το κάνω, γιατί θέλω να το κάνω. Οι γυναίκες πρέπει να προσπαθούν να κάνουν τα πράγματα όπως και οι άνδρες. Όταν αποτυγχάνουν, η αποτυχία τους πρέπει να είναι πρόκληση για τους επόμενους».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.