Οι Γερμανοί μεταφέρουν τις γραμμές παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας τους στα Σκόπια όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της χώρας Ζόραν Ζάεφ μέσα σε πανηγυρικό κλίμα.
«Σε έξι μήνες μια τεράστια γερμανική εταιρεία θα έρθει στη χώρα μας.
Επένδυση άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ!
Δεν μπορώ να δώσω το όνομά της, αλλά θα εμφανιστεί» ανέφερε ο Ζάεφ.
Ο Ζ.Ζάεφ στις δηλώσεις του επιχείρησε να συνδέσει την γερμανική “απόβαση” στα Σκόπια με την επιτυχή για αυτόν έκβαση της Συμφωνίας των Πρεσπών!
Αμέσως μετά, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης των Σκοπίων που πρόσκεινται στο κόμμα SDSM αποκάλυψαν ότι πρόκειται για την Volkswagen!
Η Volkswagen από την πλευρά της δεν διέψευσε το σκοπιανό δημοσίευμα.
Αντίθετα εκπρόσωποι της γερμανικής εταιρείας δήλωσαν στο PressingTV.mk ότι η εταιρεία εξετάζει τον προορισμό της επόμενης επένδυσής της, η οποία θα είναι αξίας 150 εκατομμυρίων ευρώ.
“Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας για το νέο εργοστάσιο από τον όμιλο VW. Δεν έχει ακόμη ληφθεί απόφαση σχετικά με την τοποθεσία του εργοστασίου. Θα ενημερώσουμε το κοινό μόλις οριστικοποιηθεί αυτό” δήλωσε εκπρόσωπος της Volkswagen στο PressingTV.mk.
Ετσι επιβεβαιώνεται πλήρως το δημοσίευμα του pronews.gr, στο οποίο τονίζαμε ότι “η επικύρωση της συμφωνίας των Πρεσπών και από την Ελληνική Βουλή δεν άνοιξε μόνο τις πόρτες του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τα Σκόπια αλλά έδωσε το πράσινο φως σε επενδυτές που βλέπουν γόνιμο έδαφος στα Βαλκάνια, φθηνά εργατικά χέρια, αλλά και μία στρατηγική γεωγραφική θέση…
Oι “πάτρωνες” των Σκοπιανών θα κάνουν πλέον ότι μπορούν για να δημιουργήσουν ένα “οικονομικό θαύμα” στα Σκόπια ώστε το κρατίδιο αυτό να μπορέσει μελλοντικά να ασκήσει επιχειρήσεις προσάρτησης των εδαφών της “Νότιας Μακεδονίας” , όπως είπε η ΕΡΤ3.
Πλέον, με τις ευλογίες της Ελληνικής Κυβέρνησης, άνοιξαν διάπλατα οι πόρτες για την ένταξη της χώρας σε ΝΑΤΟ και αργότερα στην προ-ενταξιακή διαδικασία για την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εφόσον γίνουν τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι τα Σκόπια θα ελκύσουν επενδύσεις από μεγάλες πολυεθνικές, οι οποίες ήδη μελετάνε τις επιχειρηματικές κινήσεις τους στη γύρω περιοχή…
Ειδικότερα, στόχων των Σκοπιανών είναι να προσελκύσουν ακόμη περισσότερες εταιρείες του χώρου των εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, προβάλλοντας τα εξής πλεονεκτήματα:
- την ύπαρξη καταρτισμένου προσωπικού,
- τα χαμηλά κόστη των εργαζομένων καθώς ο μέσος μισθός στον τομέα είναι 400 ευρώ/μήνα
- την εγγύτητα στην Ε.Ε.
- την ισχυρή θέληση της κυβέρνησης για την παροχή φορολογικών διευκολύνσεων
Τα Σκόπια από την εποχή της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας έχουν μακρά ιστορία εμπλοκής στον τομέα της αυτοκίνησης.
Από την εποχή κιόλας της Zastava, στα Σκόπια ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 η κατασκευή εξαρτημάτων για την κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία της πρώην Γιουγκοσλαβίας και συνεχίστηκε μέχρι την πτώση της εταιρείας τη δεκαετία του 1990.
Σήμερα, στα Σκόπια έχουν την έδρα τους τουλάχιστον 50 εταιρείες κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα, ζώνες ασφαλείας, τακάκια, συμπλέκτες, μπαταρίες, εξαρτήματα φορτηγών-λεωφορείων.
Όσο για τη σύμμαχο και εταίρο των Γερμανών, Ελλάδα που έδωσε για άλλη μια φορά τα πάντα;
Ούτε λόγος να γίνεται για βιομηχανική επένδυση.