Οι γίγαντες των καλλυντικών προσπαθούν να καθαρίσουν τις μάρκες τους από οποιοδήποτε… ρατσιστικό στερεότυπο
Πιο πρόσφατο παράδειγμα εταιρείας η L’Oréal, η οποία ανακοίνωσε το Σάββατο ότι θα αφαιρέσει ορισμένες λέξεις, όπως “λευκαντικό” ή “ανοιχτόχρωμο”, από την περιγραφή των καλλυντικών προϊόντων της.
Λευκό”, “λευκαντικό”, “ανοιχτόχρωμο” … Μετά την Johnson & Johnson και την ινδική θυγατρική της Unilever, ο όμιλος L’Oréal, ο γαλλικός γίγαντας των καλλυντικών, αποφάσισε να αφαιρέσει ορισμένες λέξεις από την περιγραφή των καλλυντικών προϊόντων του πάνω στις συσκευασίες τους, στο πλαίσιο των διαδηλώσεων που ακολούθησαν σε πολλές χώρες τον θάνατο, στα τέλη Μαΐου, του Αφροαμερικανού George Floyd, στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σε ανακοίνωσή της που δημοσιεύθηκε το Σάββατο 27 Ιουνίου και αναμεταδόθηκε από την Agence-France-Presse, η L’Oréal δηλώνει ότι “αποφάσισε να αφαιρέσει από τις συσκευασίες των καλλυντικών της τις λέξεις λευκό/λευκαντικό (white/whitening), ανοιχτόχρωμο (fair/fairness, light/lightening) από όλα τα προϊόντα της που προσφέρουν έναν ομοιόμορφο χρωματικό τόνο στην επιδερμίδα”. Δεν δίνει περισσότερες λεπτομέρειες, ειδικά αν πρόκειται για μία άμεση απόσυρση ή όχι των προϊόντων της από τα ράφια.
Στις αρχές Ιουνίου, η L’Oréal είχε έκφράσει με ένα tweet της την “αλληλεγγύη της προς τη μαύρη κοινότητα και κατά οποιασδήποτε μορφής αδικίας”. Το μήνυμά της είχε προκαλέσει αρνητικές αντιδράσεις, δεδομένου ότι το επιχειρηματικό μοντέλο και η διαφήμιση του ομίλου βασίζονται σε λευκούς καταναλωτές.
Η Munroe Bergdorf, το πρώτο ανοιχτά τρανσέξουαλ μοντέλο της L’Oréal UK, είχε επισημάνει δημόσια την υποκρισία της μάρκας. Η Munroe Bergdorf απολύθηκε το 2017 επειδή είχε καταγγείλει “την φυλετική βία των Λευκών”, μετά από μία πορεία των αμερικανών εθνικιστών στο Charlottesville.