Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρέθηκε εκτός ελέγχου και ακινητοποιήθηκε σχεδόν κάθετα, κάτι που οδήγησε στο κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο, αλλά και σε ένα απίστευτο «μποτιλιάρισμα» πλοίων.
Παρότι ρυμουλκά έσπευσαν να βοηθήσουν το μήκους 1312 ποδών και πλάτους 59 μέτρων «Ever Given» να κάνει τις απαραίτητες μανούβρες, υπάρχουν φόβοι, όπως γράφει το BBC, το πλοίο να μείνει παγιδευμένο λοξά για μέρες.
Το περιστατικό συνέβη βόρεια του λιμανιού του Σουέζ νωρίς την Τρίτη, αποκλείοντας τον υδάτινο «διάδρομο» που ενώνει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα, που αποτελεί και τη συντομότερη θαλάσσια οδό μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Το «Ever Given», με σημαία Παναμά, είχε αποπλεύσει από την Κίνα με προορισμό το Ρότερνταμ και περνούσε από τη διώρυγα για να φτάσει στη Μεσόγειο.
Με την ακινητοποίησή του ουσιαστικά έκλεισε το πέρασμα, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν περιμένοντας και δεκάδες άλλα πλοία, που είναι τώρα εγκλωβισμένα.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Evergreen Marine ανακοίνωσε πως πιθανώς το πλοίο δέχθηκε ξαφνικό και πολύ ισχυρό άνεμο, με αποτέλεσμα να βγει από την πορεία του, να ακουμπήσει σε αβαθή και να ακινητοποιηθεί, όπως μεταδίδει το Reuters.
Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από ένα άλλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το Maersk Denver, το οποίο βρισκόταν ακριβώς πίσω από το «Ever Given».
Όπως δήλωσε στο βρετανικό δίκτυο ο ιστορικός Dr Sal Mercogliano, τέτοια περιστατικά είναι σπάνια αλλά μπορούν να προκαλέσουν τεράστιες επιπλοκές για το παγκόσμιο εμπόριο.
«Αυτό είναι το μεγαλύτερο πλοίο που ακινητοποιείται ποτέ στη διώρυγα του Σουέζ» τόνισε, προσθέτοντας πως εάν δεν καταφέρουν οι αρμόδιες υπηρεσίες να το ξεμπλοκάρουν στην πλημμυρίδα θα πρέπει να αρχίσουν να απομακρύνουν το φορτίο του.
Παρόμοιο περιστατικό είχε συμβεί το 2017, όταν ένα γιαπωνέζικο πλοίο μεταφοράς είχε προσαράξει έπειτα από μηχανικά προβλήματα. Οι αιγυπτιακές αρχές χρησιμοποίησαν ρυμουλκά και κατάφεραν να το επαναφέρουν έπειτα από λίγες ώρες.