Στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψηφίσθηκε η έκθεση για το νέο πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια.
Στην έκθεση καθορίζονται οι στόχοι τόσο σε ενωσιακό όσο και σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση στο 50% των τροχαίων ατυχημάτων έως το 2030 και το αποκαλούμενο «Vision Zero» για μηδενικούς θανάτους στην άσφαλτο μέχρι το 2050.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η κ. Βόζεμπεργκ με σειρά από τροπολογίες και θέσεις που εντάχθηκαν στο τελικό κείμενο υποστηρίζει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στον αστικό ιστό, τη μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ -καθώς η κατανάλωση αλκοόλ ευθύνεται για το 25% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων- και περισσότερα μέτρα ασφαλείας σε υποδομές και οχήματα».
Επιπλέον, η κ. Βόζεμπεργκ «δίνει ιδιαίτερη προσοχή στους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως πεζούς, ποδηλάτες και ηλικιωμένους και ζητά τη δημιουργία εθνικών παρατηρητήριων για την οδική ασφάλεια με στόχο τη συλλογή, την επεξεργασία και τη διατήρηση εθνικής βάσης δεδομένων» και υπογραμμίζει «την ανάγκη για την παροχή σταθερών και συνεκτικών λύσεων χρηματοδότησης και επενδύσεων σε θέματα οδικής ασφάλειας».
Τέλος, η κ. Βόζεμπεργκ, μέσα από τροπολογίες, επισημαίνει ότι όλα τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίσουν παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, η οποία θα ξεκινά από το σχολείο και θα αποτελεί μέρος μιας συνεχούς δια βίου μάθησης, καθώς η διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς των οδηγών αποτελεί προτεραιότητα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς.