Στις αγκάλες του Μορφέα παραδόθηκαν δύο πιλότοι επιβατικού αεροσκάφους της Ethiopian Airlines μεσούσης της πτήσης, αλλά σαν από θαύμα κατάφεραν να προσγειώσουν το αεροπλάνο χωρίς να τραυματιστεί κανείς.
Η πτήση ET343 είχε αναχωρήσει από την πρωτεύουσα του Σουδάν, Χαρτούμ, στις 15 Αυγούστου με προορισμό την Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας, όταν συνέβη το περιστατικό την ώρα που το αεροσκάφος πετούσε στα 37.000 πόδια.
Οι πιλότοι θεωρητικά έπρεπε να ξεκινήσουν τη διαδικασία καθόδου ώστε να προσγειώσουν το αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Μπόλε της Αντίς Αμπέμπα, αλλά όταν επιχείρησε να επικοινωνήσει μαζί τους η υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας δεν τα κατάφερε, σύμφωνα με το Aviation Herald, έναν αγγλόφωνο ιστότοπο, που δημοσιεύει αναφορές ατυχημάτων και συμβάντων στην εμπορική αεροπορία.
Τελικά οι πιλότοι ξύπνησαν όταν αποσυνδέθηκε ο αυτόματος πιλότος και ήχησε συναγερμός και κατάφεραν να προσγειώσουν με ασφάλεια το αεροσκάφος, που παρέμεινε στον διάδρομο για περίπου δυόμισι ώρες, προτού αναχωρήσει για την επόμενη πτήση του.
Δεδομένα της πτήσης επιβεβαιώνουν το συμβάν, αφού, όπως δείχνουν, το αεροσκάφος είχε περάσει πάνω από τον διάδρομο προσγείωσης και επιχείρησε νέα προσέγγιση όταν ξύπνησαν οι πιλότοι.
Deeply concerning incident at Africa’s largest airline — Ethiopian Airlines Boeing 737 #ET343 was still at cruising altitude of 37,000ft by the time it reached destination Addis Ababa
Why hadn’t it started to descend for landing? Both pilots were asleep. https://t.co/cPPMsVHIJD pic.twitter.com/RpnxsdtRBf
— Alex Macheras (@AlexInAir) August 18, 2022
«Βαθιά ανησυχητικό περιστατικό στη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Αφρικής. Boeing 737 της Ethiopian Airlines, που εκτελούσε την πτήση #ΕΤ343, πετούσε ακόμη στα 37.000 πόδια, όταν έφθασε στον προορισμό του, την Αντίς Αμπέμπα.
Γιατί δεν ξεκίνησε τη διαδικασία καθόδου για προσγείωση; Και οι δύο πιλότοι κοιμόντουσαν», έγραψε στο Τwitter ο Ελληνοκύπριος αναλυτής θεμάτων αεροπλοΐας, Άλεξ Μαχαίρας, στον οποίο είχε αφιερώσει ρεπορτάζ πριν από χρόνια η βρετανική εφημερίδα Daily Mail.
.@MailOnline meet Alex Macheras — the man who travels the world on delivery flights & tries EVERY seat in the cabin. https://t.co/xLenBIHXLC
— Alex Macheras (@AlexInAir) November 4, 2016
O αναλυτής αναφέρθηκε στην «κόπωση των πιλότων», που «δεν είναι κάτι νέο», όπως επεσήμανε.
Air traffic controllers tried to contact the pilots numerous times without success
After overflying the runway (still at cruising altitude), the autopilot disconnected – and this chime alert woke the pilots up — who then initiated a descent and eventually made a safe landing.
— Alex Macheras (@AlexInAir) August 18, 2022
Το περιστατικό προκάλεσε αίσθηση με πολλούς χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να κάνουν λόγο για «αντιεπαγγελματική» και «επικίνδυνη» συμπεριφορά των πιλότων.
«Ας ελπίσουμε ότι απολύθηκαν οι δύο πιλότοι και ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα ξεκινήσει έρευνα για το πρόγραμμα εργασίας των πληρωμάτων αυτής της αεροπορικής εταιρείας. Δόξα τω Θεώ που δεν συνέβη κάτι κακό», σχολίασε ένας χρήστης.
Ένας άλλος δήλωσε ότι δεν εξεπλάγη με το συμβάν: «Πρώην ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας εδώ, πιστέψτε με, έχει συμβεί και εδώ».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.