Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τους επιβαίνοντες του μοιραίου υποβρυχίου Titan.
O Στόκτον Ρας της OceanGate , ένας απο τους πέντε άνδρες που χάθηκε στη μοιραία αποστολή του «Τιτάνα» κυνηγούσε πλούσιους πελάτες για να στηρίξει την καταδικασμένη αποστολή του και να βγάλει κέρδος από το σκάφος του, καταγγέλλουν ειδικοί.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Oceangate ,φερόταν σαν αρπακτικό και επιχειρούσε πάση θυσία να βρει πλούσιους πελάτες για να υποστηρίξει τα ταξίδια του υποβρυχίου του στο ναυάγιο του Τιτανικόυ, ισχυρίζονται ειδήμονες του κλάδου.
Ο Ρας σκοτώθηκε στο δυστύχημα του βαθυσκάφους Titan την περασμένη Κυριακή (25/6) μαζί με τους τέσσερις ακόμη επιβάτες του, όταν το σκάφος ανατινάχθηκε ενώ κατευθυνόταν προς τον βυθό της θάλασσας. Οι μυημένοι λένε ότι το αφεντικό της OceanGate δυσκολευόταν να βρει πλούσιους πελάτες για να κάνει την επιχείρηση κερδοφόρα.
Χρησιμοποιούσε επίσης τη δύναμη πειθούς του για να σταματήσει την απομάκρυνση των πελατών για λόγους ασφαλείας από σεβαστά πρόσωπα στην κοινότητα εξερεύνησης, αναφέρουν οι Times. Ο Patrick Lahey, πρόεδρος των υποβρυχίων Triton, δήλωσε στη Daily Mail: «Μπορούσε να πείσει ακόμη και κάποιον που ήξερε και κατανοούσε τους κινδύνους… ήταν πραγματικό αρπακτικό».
Ο Lahey έχει εμπειρία σε όλα τα επίπεδα στην κατασκευή σκαφών βαθέων υδάτων και ήταν στενός φίλος του δεύτερου συντρόφου του Γάλλου εξερευνητή Πολ-Ανρί Ναρζολέ 73 ετών, έμπειρου ναυτικού και ειδικού στον Τιτανικό.
«Είναι τρομερά λυπηρό που η ζωή του τελείωσε έτσι, αλλά εκείνος γνώριζε τους κινδύνους». Του είπα με πολύ ειλικρινή λόγια γιατί δεν πρέπει να είναι εκεί . Κατάλαβε. Πιστεύω ότι σκέφτηκε πως με κάποιο τρόπο το να είναι εκεί έξω θα μπορούσε να βοηθήσει αυτούς τους τύπους να αποφύγουν μια τραγωδία, αλλά αντ’ αυτού κατέληξε θύμα της.
«Είπα στο Ναρζολέ ότι η κάθοδος εκεί κάτω με κάποιο τρόπο ενέκρινε αυτήν την επιχείρηση. Είπα: «Γίνεσαι πρεσβευτής για αυτό το πράγμα· οι άνθρωποι κοιτάζουν εσένα και το αρχείο σου και τη ζωή που κάνεις και τα πράγματα που έχεις κάνει, τα οποία είναι εξαιρετικά, και κατά κάποιο τρόπο νομιμοποιείς αυτό που κάνει η Oceangate.
Ο Ρας δεν αναζήτησε ποτέ πιστοποίηση ή ταξινόμηση για το σκάφος του. Επέμεινε ότι οι ρυθμιστικές αρχές δεν μπορούσαν να συμβαδίσουν με την τεχνολογία του. Ο συνδυασμός του κυλινδρικού κύτους από ανθρακονήματα με καπάκια από τιτάνιο θεωρήθηκε από τους ειδικούς της βιομηχανίας ως επικίνδυνο σχεδιαστικό ελάττωμα και αναφέρεται ως η πιθανή αιτία της έκρηξης του Τιτάνα.
Ο Lahey, ο οποίος έχει εργαστεί για 43 χρόνια στον τομέα και του οποίου οι υπότιτλοι για το Titan εμφανίστηκαν στον Blue Planet του BBC, πρόσθεσε: «Την ίδια στιγμή που γινόταν αυτό το τερατούργημα, έφτιαχνα τα πιο εξελιγμένα υποβρύχια της εποχής μας».
Την ίδια στιγμή πατέρας και γιος που δεν πήραν τα δύο εισιτήριά τους για το καταδικασμένο υποβρύχιο «Titan» και σώθηκαν λένε ότι οδιευθύνων σύμβουλος της OceanGate πέταξε με ένα «πειραματικό» αεροπλάνο για να τους πείσει να αγοράσουν εισιτήρια. Ο μεγιστάνας Τζέι Μπλουμ είχε αρνηθεί τα εισιτήρια στο υποβρύχιο για εκείνον και τον γιο του Σον, φοβούμενος ότι δεν θα επιζούσαν από το ταξίδι.
Μιλώντας στο NewsNation, είπε ότι είχαν εκφραστεί ανησυχίες αφού ο Στόκτον Ρας, ο οποίος συντόνισε το ταξίδι, πέταξε στο Λας Βέγκας για να τον πείσει με ένα αυτοσχέδιο αεροπλάνο «Ήταν πολύ ανησυχητικό. Η κόκκινη γραμμή για τον γιο μου ήταν όταν ο Στόκτον ήρθε να με δει στο Λας Βέγκας τον Μάρτιο.
Είπε ότι πετούσε με ένα διθέσιο πειραματικό αεροπλάνο που κατασκεύασε, οπότε ερχόταν στο Λας Βέγκας με ένα πειραματικό αεροπλάνο που έφτιαξε για να με πάει σε ένα πειραματικό υποβρύχιο που έφτιαξε για να με πάει στον βυθό του Ατλαντικού ωκεανού»
Και συνέχισε: «Είναι κάπως σουρεαλιστικό. Κάθε φορά βλέπω μια φωτογραφία των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε αυτό το τραγικό γεγονός. Κοιτάω τη φωτογραφία του πατέρα και του γιου που αντικατέστησαν τον γιο μου και τον εαυτό μου και σκέφτομαι πόσο εύκολα αλλά για τη χάρη του Θεού θα μπορούσε να ήταν η φωτογραφία μας στις ειδήσεις. Όταν ο Στόκτον με πλησίασε για πρώτη φορά με την ιδέα, ακουγόταν πολύ σέξι, πολύ συναρπαστικό. Ο γιος μου είναι μεγάλος θαυμαστής του Τιτανικού, οπότε σκέφτηκα ότι θα ήταν υπέροχο να κάνουμε κάτι μαζί. Η γοητεία της πρότασης ήταν τόσο συναρπαστική. «Ο γιος μου μίλησε με τον φίλο του και εξέφρασαν ανησυχίες για το σκάφος, τη θαλάσσια ζωή, μερικά από τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή».
Η αμερικανική ακτοφυλακή διερευνά επί του παρόντος την αιτία της υποθαλάσσιας έκρηξης του υποβρυχίου Titan και δεν έχει αποκλείσει την εύρεση ανθρώπινων υπολειμμάτων – ενώ άφησε να εννοηθεί ότι η έρευνα θα μπορούσε να οδηγήσει σε ποινικές διώξεις.
Ο καπετάνιος Jason Neubauer, ο οποίος προεδρεύει της έρευνας της αμερικανικής ακτοφυλακής για την κατάρρευση του σκάφους, έκανε τα σχόλια καθώς έληξαν οι πτυχές έρευνας και διάσωσης της αντίδρασης. Ο Βρετανός Χάμις Χάρντινγκ και ο πατέρας και ο γιος Σαχζάντα και Σουλεμάν Νταγούντ σκοτώθηκαν στο υποβρύχιο, μαζί με τον Αμερικανό διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το σκάφος, Στόκτον Ρας και τον Γάλλο υπήκοο Πιέρ-Ανρί Ναρζολέ.