Οι οδηγοί φορτηγών στην Αργεντινή δέχθηκαν χθες Πέμπτη το βράδυ να βάλουν τέλος στην απεργία τους, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της χώρας.
Η απεργία των οδηγών, όπως αναφέρεται στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είχε παραλύσει τις εξαγωγές σιτηρών, ελαίων και άλλων γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων στη χώρα της Λατινικής Αμερικής από τη Δευτέρα.
Γιατί έκαναν απεργία οι οδηγοί φορτηγών στην Αργεντινή
Οι φορτηγατζήδες αξίωναν να αυξηθεί το κόμιστρο, εξαιτίας της αύξησης των τιμών των καυσίμων, εν μέρει λόγω της πολέμου στην Ουκρανία. Χιλιάδες φορτηγά τράβηξαν έτσι χειρόφρενο στην Αργεντινή, έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς σιταριού, σόγιας, καλαμποκιού και άλλων αγροτοδιατροφικών προϊόντων, ιδίως ελαίων, σε όλο τον κόσμο.
Πηγή ενήμερη για τις διαπραγματεύσεις είπε πως το ζήτημα «επιλύθηκε εντέλει με (αύξηση) 20% και η απεργία τερματίζεται άμεσα».
Οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων είχαν αξία 35 δισεκ. δολαρίων το 2021, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα.
Οι οδηγοί κήρυξαν απεργία διότι το κόστος των καυσίμων έχει φθάσει στα ύψη, εν μέσω ελλείψεων. Επίσημα, η τιμή του ντίζελ είναι 110 πέσος (0,93 δολάριο) το λίτρο στα πρατήρια, αλλά σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία Μεταφορέων της Αργεντινής (FETRA), οι οδηγοί υποχρεώνονται να πληρώνουν 191 πέσος (1,60 δολάρια) το λίτρο εξαιτίας των ελλείψεων.
Από 3.000 ως 4.000 φορτηγά εκτελούν μεταφορές αγροτικών προϊόντων καθημερινά στη χώρα.