Εκτενές ρεπορτάζ της Daily Mail αναφέρει ότι ασφαλιστικές εταιρείες των ΗΠΑ ακυρώνουν ασφαλιστήρια σπιτιών μετά από επιθεωρήσεις με… drone που αποδεικνύουν ότι οι ιδιοκτήτες τους δεν τα διατηρούν σε καλή κατάσταση.
Πιο συγκεκριμένα οι ιδιοκτήτες κατοικιών ανέφεραν ότι τα συμβόλαια μειώθηκαν ξαφνικά, αφού οι ασφαλιστές κατέγραψαν αεροφωτογραφίες με drones και παρατήρησαν προβλήματα.
🚨🇺🇸 INSURANCE DRONES SPIED ON HOMES, DROPPED POLICIES OVER UNANNOUNCED INSPECTIONS
Homeowners nationwide reported sudden policy cancellations after insurers captured aerial images with drones, manned planes, and high-altitude balloons, revealing issues like debris, drained… pic.twitter.com/3SKGpZUPCR
— Mario Nawfal (@MarioNawfal) May 22, 2024
Ο ασφαλιστικός εμπειρογνώμονας Karl Susman είπε στο CBS8 ότι η τακτική δεν είναι «τίποτα καινούργιο», αλλά μπορεί να αισθάνεται επεμβατική, «δύστροπη και λίγο περίεργη» για «να μην ξέρεις πότε συμβαίνει».
Οι ιδιοκτήτες κατοικιών ισχυρίζονται ότι απροειδοποίητα drones έχουν συλλάβει συντρίμμια, αποστραγγισμένες πισίνες ή βρύα που αναπτύσσονται στις στέγες, τα οποία έχουν οδηγήσει σε κατάργηση των πολιτικών.
Ο κάτοικος του Μάλντεν, John D’Entremont, είπε στο Boston 25 News ότι «τυφλώθηκε» από τον ασφαλιστή του που του ζήτησε ξαφνικά να κάνει ακριβές επισκευές και στη συνέχεια του είπε ότι ακυρώθηκε το συμβόλαιό του.
Ο D’Entremont είναι ιδιοκτήτης του σπιτιού του στο Malden για περισσότερα από 40 χρόνια και έχει την ίδια ασφάλεια για όλο το διάστημα χωρίς πρόβλημα.
Στη συνέχεια, τον περασμένο Αύγουστο, είπε ότι έλαβε μια επιστολή από τον ασφαλιστή του που περιγράφει λεπτομερώς τις ακριβές επισκευές που έπρεπε να κάνει.
Είπε ότι του είπαν «πάρε τα βρύα από τη στέγη, κόψε το δέντρο που είχε κλαδιά κρεμασμένα πάνω από το σπίτι και πάρε μερικά, στην περίπτωσή τους είπαν να πάρεις έρπητα ζωστήρα».
Εκτέλεσε τις εργασίες στο δέντρο και άρχισε να παίρνει εκτιμήσεις για την υπόλοιπη εργασία, οι οποίες σύντομα προστέθηκαν.
Ωστόσο, τον Νοέμβριο είπε: «Λαμβάνω μια ειδοποίηση ότι αποφάσισαν να ακυρώσουν την πολιτική μου για τους ιδιοκτήτες σπιτιού».
Η κόρη του υποπτεύεται ότι η εταιρεία είχε χρησιμοποιήσει ένα drone για να τραβήξει φωτογραφίες από το σπίτι του χωρίς να του το πει, επιτρέποντάς τους να βρουν «ελαττώματα» που δεν είχαν ποτέ πριν.
Η Emily Rogan με την οργάνωση υπεράσπισης των καταναλωτών United Policyholders είπε στο Boston 25 News ότι η τακτική γίνεται όλο και πιο κοινή.
Είπε: «Υπήρξαν πολλές μεγάλες αλλαγές κατά τη διάρκεια του COVID, όπου υπήρχαν περισσότερες δορυφορικές επιθεωρήσεις, με διαφορετικούς τρόπους.
Και ξέρετε, πολλές βιομηχανίες έγειραν πραγματικά στην τεχνολογία.
Και αυτό που βλέπουμε τώρα είναι ότι γίνεται πιο συνηθισμένο, είτε πρόκειται για εικόνα drone είτε από δορυφόρο.
Έχουν περισσότερη πρόσβαση σε δεδομένα σχετικά με εσάς ως αντισυμβαλλόμενο και για την περιουσία σας. Και το χρησιμοποιούν για να επιλέξουν τους πελάτες τους».
Η Rogan είπε: «Είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τους ιδιοκτήτες σπιτιού να παρακολουθούν τη συντήρηση του σπιτιού γιατί ποτέ δεν ξέρετε πότε αυτή η ασφαλιστική εταιρεία πρόκειται να τραβήξει αυτή τη φωτογραφία».
Τον περασμένο μήνα, η Wall Street Journal ανέφερε μια «δραματική» αύξηση στις «αναφορές από καταναλωτές που έχουν απορριφθεί από τους ασφαλιστές τους με βάση μια αεροφωτογραφία».
Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν στη διάθεσή τους drones, επανδρωμένα αεροπλάνα και μπαλόνια μεγάλου υψόμετρου για εναέρια επιτήρηση, σύμφωνα με το The Journal.
Η Κοινοπραξία Geospatial Insurance Consortium που πραγματοποιεί εναέρια επιτήρηση δήλωσε ότι έχει φωτογραφήσει το 99 τοις εκατό των σπιτιών στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η τεχνολογία είναι ατελής, σύμφωνα με την The Journal, η οποία είπε ότι οι εταιρείες έχουν απορρίψει πελάτες λόγω εικόνων που είναι ξεπερασμένες ή παραποιημένες.