Όταν ξέσπασαν μάχες στην τάξη του δημοτικού σχολείου της Kang Hyeon-joo στη Νότια Κορέα, η καρδιά της χτυπούσε τόσο γρήγορα που δεν μπορούσε να αναπνεύσει και η όρασή της θόλωνε.

«Έριχναν μπουνιές και κλωτσιές, πετούσαν καρέκλες και τραπέζια τριγύρω», θυμάται, προσθέτοντας ότι είχε πληγωθεί προσπαθώντας να παρέμβει.

Επί δύο χρόνια η Kang προσπαθούσε να επιβάλει την πειθαρχία στους μαθητές της και να διαχειριστεί την αντίδραση των γονιών τους. Εξηγεί ότι ο διευθυντής της δεν έκανε τίποτα για να βοηθήσει και θα της έλεγε απλώς να πάρει μια εβδομάδα άδειας.

Η έντονη πίεση που δέχθηκε είχε επικίνδυνο τίμημα. Η Kang λέει πως άρχισε να νιώθει την επιθυμία να την πατήσει λεωφορείο. «Αν απλώς με πατούσε λεωφορείο, θα ένιωθα κάποια ανακούφιση. Αν απλώς πηδούσα από ένα ψηλό κτίριο, αυτό θα μου έδινε τουλάχιστον λίγη γαλήνη», εξομολογείται.

Η Kang βρίσκεται αυτή την περίοδο σε αναρρωτική άδεια, αλλά δεν είναι η μόνη που βίωσε τέτοιες εμπειρίες. Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί διαδηλώνουν τους τελευταίους μήνες ζητώντας περισσότερη προστασία έναντι μαθητών και γονέων. Σε διαδήλωσή τους τον περασμένο μήνα στη Σεούλ συγκεντρώθηκαν 200.000 άτομα, υποχρεώνοντας την κυβέρνηση να αναλάβει δράση.

">

Ο καταλύτης

Η ενιαία στάση του διδακτικού προσωπικού της χώρας ήρθε μετά την αυτοκτονία μιας νεαρής δασκάλας τον Ιούλιο, η οποία βρέθηκε νεκρή στην τάξη της στη Σεούλ. Η αστυνομία, ερευνώντας την περίπτωσή της, έκανε λόγο για έντονη πίεση από μαθητή και από γονείς, χωρίς όμως να διακριβώσει τα αίτια της αυτοκτονίας της.

Ωστόσο, αρκετοί είναι οι δάσκαλοι που έχουν αυτοκτονήσει από τον Ιούλιο, με ορισμένες από αυτές τις περιπτώσεις να φέρονται να συνδέονται με το σχολικό άγχος, σύμφωνα με τις οικογένειες των θανόντων και των πενθούντων.

Κυβερνητικά στοιχεία «δείχνουν» ότι 100 δάσκαλοι δημόσιων σχολείων αυτοκτόνησαν από τον Ιανουάριο του 2018 έως τον Ιούνιο του 2023 -11 από αυτούς τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους-, αλλά δεν διευκρινίζουν ποιοι παράγοντες συνετέλεσαν στον θάνατό τους.

Ο φόβος των δασκάλων

Ο Sung Youl-kwan, καθηγητής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Kyung Hee, λέει ότι το μέγεθος των διαδηλώσεων εξέπληξε πολλούς. «Νομίζω ότι υπήρχε μια κοινή αίσθηση πως αυτό μπορεί να συμβεί και σε εμένα», ανέφερε.

Οι δάσκαλοι θεωρούν έναν νόμο του 2014 σχετικά με την κακοποίηση παιδιών -με σκοπό την προστασία των παιδιών- ως έναν από τους κύριους λόγους για τους οποίους κωλύονται να πειθαρχήσουν τους μαθητές. Λένε ότι φοβούνται ότι ένα μικρό ποσοστό γονέων θα τους μηνύσει για πρόκληση συναισθηματικής δυσφορίας στο παιδί τους και θα τους σύρει στα δικαστήρια.

«Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα. Αν διδάσκαμε τα παιδιά, υπήρχε περίπτωση να κατηγορηθούμε», ισχυρίζεται η Ahn Ji-hye, δασκάλα δημοτικού σχολείου που μετείχε στη διοργάνωση των διαδηλώσεων των εκπαιδευτικών.

Η Ahn διηγείται ότι γονείς την έχουν καλέσει στο κινητό της τηλέφωνο, μερικές μέρες από τις 6 το πρωί έως τις 11 το βράδυ, θέλοντας να μιλήσουν για το παιδί τους ή να παραπονεθούν.