Θύελλα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει οι εικόνες του ΑμεΑ 63χρονου δημοσιογράφου του BBC, Φρανκ Γκάρντνερ, να βρίσκεται στο πάτωμα αεροπλάνου, γιατί η αεροπορική εταιρεία δεν επέτρεπε τα αναπηρικά αμαξίδια στις πτήσεις της.

Ο Γκάρντνερ δημοσίευσε τη Δευτέρα φωτογραφία στο X, στην οποία φαίνεται να σέρνεται στο πάτωμα ενός αεροσκάφους της LOT Polish Airlines για να φτάσει στην τουαλέτα.

«Αναγκάστηκα να συρθώ στο πάτωμα για να πάω στην τουαλέτα, καθώς δεν επιτρέπονται αναπηρικά αμαξίδια στο αεροσκάφος. Είναι πολιτική της αεροπορικής εταιρείας», ανέφερε χαρακτηριστικά στην ανάρτησή του, προκαλώντας την άμεση αντίδραση των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Σε επόμενη ανάρτηση, ο δημοσιογράφος διευκρίνισε ότι το πλήρωμα καμπίνας δεν φέρει καμία ευθύνη, καθώς ήταν «όσο πιο εξυπηρετικό και απολογητικό μπορούσε». Ωστόσο, τόνισε πως δεν σκοπεύει να ξαναπετάξει με την LOT μέχρι να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες της και να προσαρμοστεί στις ανάγκες των επιβατών με αναπηρία.

Οι εικόνες προκάλεσαν σφοδρές αντιδράσεις στο διαδίκτυο, με χρήστες να χαρακτηρίζουν το περιστατικό ως «σοκαριστικό», «εξοργιστικό» και «απίστευτο».

Πολλοί διερωτήθηκαν γιατί οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να παρέχουν αναπηρικό αμαξίδιο στο αεροσκάφος και γιατί το πλήρωμα καμπίνας δεν μερίμνησε για τη μεταφορά του δημοσιογράφου στην τουαλέτα με άλλο τρόπο.

Ο Φρανκ Γκάρντνερ, βετεράνος ανταποκριτής του BBC, είχε πυροβοληθεί έξι φορές από υποστηρικτές της Αλ Κάιντα το 2004 ενώ έκανε ρεπορτάζ από το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και έκτοτε αντιμετωπίζει σοβαρή αναπηρία στα κάτω άκρα.

Μετά τη δημοσιοποίηση του περιστατικού, η LOT Polish Airlines εξέδωσε ανακοίνωση ζητώντας «ειλικρινή συγγνώμη» για την «οδυνηρή εμπειρία» του κ. Gardner και την «ταλαιπωρία και δυσφορία που προκλήθηκε από την έλλειψη αναπηρικού αμαξιδίου στο αεροσκάφος».

Η εταιρεία εξήγησε ότι τα αναπηρικά αμαξίδια είναι διαθέσιμα μόνο στα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων τύπου Dreamliner, λόγω του περιορισμένου χώρου στα μικρότερα αεροπλάνα. Πρόσθεσε ότι εξετάζει λύσεις για να εξοπλίσει τον στόλο των πτήσεων μικρών αποστάσεων με αναπηρικά αμαξίδια «στο εγγύς μέλλον».

Η LOT επεσήμανε επίσης ότι το προσωπικό εδάφους είναι «πάντα έτοιμο να βοηθήσει τους επιβάτες από το check-in μέχρι την επιβίβαση και από το αεροσκάφος μέχρι τον χώρο παραλαβής αποσκευών».

Τέλος, η αεροπορική εταιρεία δεσμεύτηκε να βελτιώσει τις υπηρεσίες της για να διασφαλίσει ότι όλοι οι επιβάτες, ανεξαρτήτως αναγκών, θα έχουν μια άνετη και αξιοπρεπή ταξιδιωτική εμπειρία στο μέλλον.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε παλαιότερο βίντεο του ο Γκάρνερ περιέγραφε τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε ταξιδεύοντας με αεροπλάνο