Το νέο μεγάλο λιμάνι του Τσανκάι, κοντά στη Λίμα, τον πρώτο πελώριο λιμενικό τερματικό σταθμό στη νότια Αμερική που χρηματοδοτείται από την Κίνα — σύμβολο της αυξανόμενης επιρροής της στην περιοχή, εγκαινίασε χθες Πέμπτη ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ.
Ο Κινέζος ηγέτης εγκαινίασε ψηφιακά τον λιμένα αυτόν, έχοντας πλάι του την Περουβιανή πρόεδρο Ντίνα Μπολουάρτε, στο προεδρικό μέγαρο, στο περιθώριο της συνόδου του οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού (APEC).
«Πρέπει να συνεργαστούμε για να οικοδομήσουμε, να διαχειριστούμε και να εκμεταλλευτούμε το λιμάνι του Τσανκάι», συνόψισε ο Σι Τζινπίνγκ, προσθέτοντας πως επιθυμία του είναι «να προωθήσει τη συνδεσιμότητα της νότιας Αμερικής και της Κίνας».
«Είμαστε αξιόπιστος εταίρος και σήμερα, με τα εγκαίνια του μεγάλου λιμανιού του Τσανκάι, το επιβεβαιώνουμε», είπε από την πλευρά της η Περουβιανή πρόεδρος κατά τη διάρκεια της τελετής.
Perú y China suscriben acuerdos bilaterales en Palacio de Gobierno. Participan de la actividad, la presidenta Dina Boluarte y su homólogo Xi Jinping
Mantente informado en la WEB ► https://t.co/QTAt5w7uQw pic.twitter.com/bE6AtVHE3w
— Canal N (@canalN_) November 15, 2024
Κατά το πρώτο έτος της λειτουργίας του, αναμένεται να διέλθουν ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι αυτό, την κατασκευή του οποίου ανέλαβε η Cosco Shipping Ports, ιδιοκτήτρια του 60% της εγκατάστασης, θυγατρική του κινεζικού κολοσσού των θαλάσσιων μεταφορών Cosco Shipping.
Η Cosco Shipping Ports εξασφάλισε παραχώρηση διάρκειας 30 ετών για την εκμετάλλευση της υποδομής υπό ανάπτυξη, που θα έχει επιφάνεια 1.410 στρεμμάτων.
Η Κίνα επιδιώκει να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της με πρώτες ύλες στρατηγικού χαρακτήρα, όπως ο χαλκός, η σόγια και το λίθιο, μέταλλο με κρίσιμη σημασία στη διαδικασία της οικολογικής μετάβασης.
Ο ασιατικός γίγαντας θέλει επίσης να αυξήσει τις εξαγωγές του στη νότια Αμερική, περιφέρεια όπου η επιρροή του δεν σταματά να αυξάνεται, σε βάρος των ΗΠΑ, ως πρότινος κυρίαρχου παράγοντα εκεί.
Κάπου 80 χιλιόμετρα βόρεια από τη Λίμα, το λιμάνι Τσανκάι θα έχει τέσσερις αποβάθρες αρχικά κι όταν ολοκληρωθεί το έργο 15, χάρη σε επένδυση συνολικού ύψους 3,5 δισεκ. δολαρίων.
Ο τερματικός σταθμός σε βαθιά ύδατα (σχεδόν 18 μέτρα), η κατασκευή του οποίου άρχισε το 2021, θα μπορεί να υποδέχεται τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, σκάφη-μαστόδοντα ικανά να μεταφέρουν ως και 24.000 εμπορευματοκιβώτια.
«Πέρα από το ότι είναι λιμάνι με βαθιά ύδατα, είναι επίσης το πρώτο έξυπνο και πράσινο λιμάνι της νότιας Αμερικής», διαβεβαίωσε ο Σι Τζινπίνγκ κατά τη διάρκεια της τελετής.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.