«Και τα δύο εργοστάσια στο Βερολίνο και το Όστιν είναιο σαν γιγάντιοι κλίβανοι που καίνε λεφτά. Εντάξει; Είναι σαν γιγάντιο βουητό, ο θόρυβος του χρήματος να καίγεται» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla σε συνέντευξή του στο Τesla Owners of Silicon Valley, κλαμπ που αναγνωρίζει επίσημα η εταιρεία.
Η συνέντευξη βιντεοσκοπήθηκε στις 31 Μαΐου και χωρίστηκε σε τρία τμήματα, από τα οποία το τελευταίο παρουσιάστηκε την Τετάρτη
Το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στο Τέξας παράγει έναν «μικροσκοπικό» αριθμό αυτοκινήτων λόγω προβλημάτων στην αύξηση της παραγωγής των νέων μπαταριών «4680» αλλά και επειδή εργαλεία που απαιτούνται για την παραγωγή των συμβατικών μπαταριών 2170 «έχουν κολλήσει σε λιμάνι της Κίνας», είπε ο Μασκ.
«Θα διορθωθεί πολύ γρήγορα αλλά απαιτεί μεγάλη προσοχή» πρόσθεσε.
Το νέο «gigafactory» στο Βερολίνο βρίσκεται σε «ελαφρώς καλύτερη κατάσταση» επειδή χρησιμοποιεί τις συμβατικές μπαταρίες 2170.
Τα lockdown που επιβλήθηκαν στη Σαγκάη λόγω της Covid-19 ήταν «πολύ, πολύ δύσκολα» για την Tesla, καθώς επηρέασαν την παραγωγή όχι μόνο στο εργοστάσιο της Σαγκάης αλλά στο εργοστάσιο της Καλιφόρνια, το οποίο χρησιμοποιεί ορισμένα εξαρτήματα από Κίνα.
Η Tesla ετοιμάζεται τώρα να αναστείλει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στη Σαγκάη το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου για εργασίες αναβάθμισης που θα αυξήσουν το δυναμικό, αναφέρεται σε εσωτερικό υπόμνημα το οποίο είδε το Reuters.
«Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν εφιάλτης διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, το ένα πρόβλημα μετά το άλλο και ακόμα δεν έχουμε τελειώσει» διαμαρτυρήθηκε το αφεντικό της Tesla και της SpaceX.
Κύριο μέλημα της εταιρείας, είπε, είναι «Πώς θα κρατήσουμε τα εργοστάσια ανοιχτά για να πληρώνουμε τον κόσμο και να μην χρεοκοπήσουμε».
Στις αρχές Ιουνίου ο Μασκ προκάλεσε έκπληξη προειδοποιώντας ότι έχει «σούπερ κακό προαίσθημα» για την οικονομία και ότι η Tesla θα πρέπει να απολύσει το 10% του προσωπικού της και να παγώσει κάθε πρόσληψη.
Αυτή την εβδομάδα μείωσε ότι οι περικοπές υπαλλήλων θα απλωθούν σε διάστημα τριών μηνών.