Κάτι δεν πάει καλά με το γερμανικό Ναυτικό και τις ναυπηγήσεις των πολεμικών πλοίων του καθώς μετά τα υποβρύχια τα οποία έχουν τεθεί όλα εκτός διαθεσιμότητας τώρα υπάρχει πρόβλημα και με ολοκαίνουργιες φρεγάτες όπως η νεοαποκτηθείσα φρεγάτα FGS, η πρώτη της κλάσης F125.
Μάλιστα η φρεγάτα γέρνει κατά την πλεύση της!
Η γερμανική υπηρεσία αμυντικών προμηθειών BAAINBw φέρεται να επέστρεψε στα ναυπηγεία Blohm+Voss την φρεγάτα ζητώντας από τα ναυπηγεία να επιδιορθώσουν τις τεχνικές ατέλειες που παρουσίασε το σκάφος κατά τη διάρκεια των δοκιμών ένταξής του.
Είναι η πρώτη φορά που το γερμανικό υπουργείο Άμυνας επιστρέφει ένα πλοίο στο ναυπηγείο ναυπήγησής του. Οι ατέλειες αφορούν διάφορα συστήματα και ήταν η αιτία να μην ενταχθεί το πλοίο στον στόλο το περασμένο καλοκαίρι.
Η FGS Baden-Württemberg αντιμετωπίζει προβλήματα από τότε που παραδόθηκε στο ναυτικό για θαλάσσιες δοκιμές. Θεωρείται ότι αν δεν λυθούν τα προβλήματα της τότε δεν θα μπορεί να δεχτεί αναβάθμιση στο μέλλον.
Αναφέρθηκαν προβλήματα με τον επιχειρησιακό έλεγχο του σκάφους που είναι απολύτως αυτοματοποιημένος σε αυτό το πλοίο των 7.000 τόνων, ώστε για τη λειτουργία του να απαιτείται το ήμισυ του πληρώματος των φρεγατών κλάσης Bremen.
Η φρεγάτα Baden-Württemberg παρουσίασε προβλήματα και κατά τη διάρκεια των δοκιμών αποδοχής της καθώς παρουσίασε και πρόβλημα κλίσης. Το πλοίο γέρνει στο πλευρό κατά 1,3 μοίρες και έχει αυξημένο βάρος.
Οι φρεγάτες της κλάσης F125 σχεδιάστηκαν για να αντικαταστήσουν τα οκτώ εν υπηρεσία πλοία της κλάσης Bremen. Θα φέρουν πυραύλους HARPOON και RAM, ένα πυροβόλο των 127 mm, δύο των 27 mm και πέντε πολυβόλα των 12.7 mm.
Σύμφωνα με το γερμανικό ΥΠΑΜ το νέο σκάφος θα χρειάζεται για να επιχειρεί μόνο το μισό πλήρωμα από αυτό που χρειάζεται μια φρεγάτα κλάσης Bremen. Η νέα φρεγάτα θα μπορεί να μένει στην θάλασσα ακόμα και για 24 μήνες που σημαίνει ότι θα μειωθεί ο μεταβατικός χρόνος για τα πληρώματα.
Τα πληρώμτα θα αλλάζουν αν τακτά χρονικά διαστήματα στην περιοχή επιχειρήσεων που σημαίνει ότι τα σκάφη θα κάνουν λιγότερες επισκέψεις στα λιμάνια.
Το μήκους 150 μ. πλοίο θα έχει πλήρωμα 190 ατόμων και μέγιστη ταχύτητα 26 κόμβων. Το τέταρτο και τεελυταίο σκάφος Rheinland-Pfalz, καθελκύστηκε στα ναυπηγεία της Τhyssenkrupp Marine Systems (TKMS), στις 24 Μαΐου 2017.
Ήδη όπως έχει αναφέρει το pronews.gr το γερμανικό Ναυτικό έχει χάσει τον υποβρυχιακό του στόλο καθώς όλες οι μονάδες του βρίσκονται σε στάδια συντήρησης είτε χρήζουν άμεσης ανάγκης επισκευών που σημαίνει ότι κανένα απ’ αυτά δεν θα είναι σύντομα σε επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να μπορέσει να «πέσει στο νερό».
Το γερμανικό Ναυτικό ανέφερε πως τα υποβρύχια τύπου 212Α, εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, τους επιτρέπουν να περιηγούνται βυθισμένα για πάνω από 2 εβδομάδες προτού βγουν και πάλι στην επιφάνεια, προσφέροντάς τους έτσι ένα πλεονέκτημα έναντι των άλλων υποβρυχίων που μπορούν να μείνουν βυθισμένα για μερικές μόνο ημέρες.
Κάθε τέτοιο σκάφος κοστίζει στο γερμανικό προϋπολογισμό περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το γερμανικό ραδιοσταθμό ARD. Ωστόσο, οι Γερμανοί παραδέχτηκαν πρόσφατα πως και τα έξι πολύτιμα σκάφη τους είναι εκτός δράσης.
Το Βερολίνο έχασε το τελευταίο από τα υποβρύχιά του τον Οκτώβριο, όταν το σκάφος Τύπου 212Α με το όνομα U-35 υπέστη σοβαρές ζημιές στο πηδάλιό του μετά το χτύπημα σε έναν βράχο κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού κατάδυσης στα ανοιχτά των νορβηγικών ακτών. Η ζημιά ήταν τόσο σοβαρή που το υποβρύχιο μεταφέρθηκε στο γερμανικό λιμάνι του Κιέλου.
Ο υπόλοιπος στόλος των υποβρυχίων, ήταν ήδη εκτός λειτουργίας εκείνη την περίοδο.
Το έκτο σκάφος τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο και θα καταστεί πλήρως λειτουργικό μόνο αφού περάσει όλες τις σχετικές δοκιμές το νωρίτερο τον Μάιο του 2018.
«Πρόκειται για μια πραγματική καταστροφή για το Ναυτικό» δήλωσε στον ARD ο Γερμανός κοινοβουλευτικός αρμόδιος για θέματα Άμυνας Χανς Πίτερ Μπάρτελς στις αρχές Δεκεμβρίου, προσθέτοντας πως οι υποβρύχιες επιχειρήσεις ήταν κάποτε οι «κορυφαίες» της Γερμανίας. «Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που κανένα από τα υποβρύχια δε θα λειτουργήσει εδώ και μήνες».
Ο Μπάρτελς κατηγόρησε τις μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά καθώς και τις κυβερνητικές περικοπές του αμυντικού προϋπολογισμού για το συμβάν αυτό. Εξήγησε ότι μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την αποθεματοποίηση ανταλλακτικών για το στρατιωτικό εξοπλισμό λόγω του υψηλούς κόστους τους και αντιθέτως, επέλεξαν οι παραγγελίες να γίνονται μόλις εμφανίζονται οι ανάγκες.
Εν τω μεταξύ, ακόμη κι αν η Γερμανία καταφέρει να επαναφέρει σε λειτουργία όλα τα υποβρύχιά τις, δε θα μπορέσουν αυτά να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα.
Σύμφωνα με το ARD, το ναυτικό έχει επί του παρόντος μόνο τρία πληρώματα υποβρυχίων, ενώ οι περισσότεροι ειδικευμένοι ναύτες είναι ακόμα στην εκπαίδευση.