Οι κάτοικοι του Παρισιού και οι τουρίστες που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους αναμένεται σήμερα να αντιμετωπίσουν έντονα προβλήματα καθώς απεργούν οι εργαζόμενοι στον υπόγειο σιδηρόδρομο.
H απεργία γίνεται στο πλαίσιο μιας ακόμη κινητοποίησης που πραγματοποιείται στη Γαλλία σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον αυξανόμενο πληθωρισμό.
Η απεργιακή κινητοποίηση στη Γαλλία πραγματοποιείται, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ως εκδήλωση διαμαρτυρίας για το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης.
Απεργίες και στη Βρετανία
Χθες οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Βέλγιο και στην Ελλάδα απείχαν από τα καθήκοντά τους, ενώ σήμερα οι υπάλληλοι του υπόγειου σιδηροδρόμου στη βρετανική πρωτεύουσα επίσης θα απεργήσουν.
Η εταιρεία δημόσιων μεταφορών RATP της γαλλικής πρωτεύουσας ανακοίνωσε ότι σχεδόν κάθε γραμμή της δεν θα κυκλοφορήσει ή θα κυκλοφορήσει με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής και κάλεσε τους πολίτες να τηλεργαστούν ή να αναβάλουν τις μη απαραίτητες μετακινήσεις τους.
Μόνο οι γραμμές 1 και 14 του μετρό, οι οποίες είναι πλήρως αυτοματοποιημένες χωρίς οδηγούς, θα λειτουργήσουν κανονικά αλλά με τον κίνδυνο να είναι υπερπλήρεις.
Strike paralyzes Paris metro as unions ask for better pay and increased hiring https://t.co/7KvRn8xQLZ
— Finding Languedoc (@FindinLanguedoc) November 10, 2022
Οι δύο βασικές σιδηροδρομικές γραμμές του προαστιακού, οι RER A και B, που συνδέουν το κεντρικό Παρίσι με την Ντίσνεϊλαντ και τα αεροδρόμια Σαρλ ντε Γκολ και Ορλί, επίσης θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα, προειδοποίησε η διαχειρίστρια εταιρεία.
Προϋπολογισμός χωρίς ψηφοφορία
Η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων θα μειωθεί κατά ένα τρίτο, ενώ τα δρομολόγια του τραμ αναμένεται ότι θα λειτουργήσουν σχεδόν φυσιολογικά.
Τα συνδικάτα έχουν πραγματοποιήσει απεργίες σε πολλούς τομείς τις τελευταίες εβδομάδες με αίτημα τις μισθολογικές αυξήσεις ή τις προσλήψεις καθώς τα ραγδαία αυξανόμενα ενεργειακά κόστη συμβάλλουν στην άνοδο του πληθωρισμού.
Η σημερινή κινητοποίηση πραγματοποιείται με τεταμένο το πολιτικό κλίμα καθώς η γαλλική κυβέρνηση, η οποία δεν διαθέτει απόλυτη πλειοψηφία στη βουλή, έχει επανειλημμένως χρησιμοποιήσει τις ειδικές συνταγματικές εξουσίες της για να προωθήσει το νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό στη βουλή χωρίς ψηφοφορία.
Οι επικεφαλής των συνδικάτων ελπίζουν επίσης να αυξήσουν έτσι την πίεση προς τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν ενόψει της αμφιλεγόμενης μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού προγράμματος με βάση το οποίο η ηλικία συνταξιοδότησης θα αυξηθεί από τα 62 στα 64 ή στα 65 έτη.
Αλλά η απεργία στα μέσα μεταφοράς της γαλλικής πρωτεύουσας δεν επηρέασε και άλλους τομείς και μόνο το σκληροπυρηνικό συνδικάτο CGT έκανε έκκληση για γενική απεργία, ανάλογη με εκείνη της 18ης Οκτωβρίου, όταν οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι 107.000 άνθρωποι διαδήλωσαν σε εθνικό επίπεδο.
Πληθωρισμός και υπερκόπωση
Η κρατική σιδηροδρομική εταιρία της Γαλλίας ανακοίνωσε ότι τα τρένα της θα κυκλοφορήσουν κανονικά και αναμένεται να υπάρξουν μόνο περιορισμένα προβλήματα στις περιφερειακές της γραμμές.
Τα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους σχεδόν 70.000 υπαλλήλους της RATP λένε ότι πλήττονται από την αύξηση των τιμών των καταναλωτικών αγαθών, αλλά ότι έχουν φτάσει στα όριά τους εξαιτίας των ανεπαρκών προσλήψεων με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στις αναρρωτικές άδειες.
Αυτό, από την πλευρά του, έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις δρομολογίων ή την κίνηση με μικρότερη συχνότητα σε πολυσύχναστες γραμμές του μετρό κατά τους τελευταίους μήνες δυσχεραίνοντας τις μετακινήσεις των σχεδόν 12 εκατομμυρίων καθημερινών χρηστών.
Η κυβέρνηση πρόκειται να διορίσει τον πρώην πρωθυπουργό Ζαν Καστέξ ως επικεφαλής της RATP με κοινοβουλευτικές επιτροπές να αναμένεται να δώσουν το πράσινο φως αυτή την εβδομάδα έπειτα από συνάντηση μαζί του.
«Το πιο επείγον ζήτημα… είναι η συνέχιση και η ποιότητα των υπηρεσιών. Έργο μας θα πρέπει να είναι να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες των χρηστών μας», είπε ο Καστέξ στους βουλευτές.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.