Ο σεΐχης Τάρεκ Μπιν Λάντεν, αδερφός του Οσάμα Μπιν Λάντεν, φιλοδοξεί να υλοποιήσει ένα κολοσσιαίο έργο: την κατασκευή γέφυρας που θα συνδέσει την Αφρική με τη Μέση Ανατολή.
Ειδικότερα, ο σεΐχης Τάρεκ Μπιν Λάντεν σχεδιάζει να επενδύσει σ’ ένα έργο μήκους 20 μιλίων πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα. Πρόκειται για την κατασκευή με την ονομασία «Γέφυρα των Κέρατων» και η οποία αναμένεται να είναι ένας συνδυασμός πεζοδρόμου και κρεμαστής γέφυρας, ενώ θα φέρει και τέσσερις προβλήτες. Αποτελεί μέρος του συνολικού έργου Al Noor, το οποίο εκτιμάται ότι κοστίζει 100 δισεκατομμύρια λίρες.
Το τμήμα οδικής και σιδηροδρομικής διέλευσης θα είναι ένας τεράστιος δρόμος με έξι λωρίδες κυκλοφορίας που θα μεταφέρει έως και 100.000 οχήματα την ημέρα, ενώ οι τέσσερις σιδηροδρομικές γραμμές θα μεταφέρουν έως και 50.000 επιβάτες καθημερινά, καθώς και αγωγούς αερίου και νερού.
Θα φιλοξενήσει επίσης τον τεράστιο αριθμό πλοίων που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Καθώς τα νερά του στενού Bab-el-Mandeb έχουν βάθος έως και 300 μέτρα, οι πύργοι της γέφυρας θα πρέπει να έχουν ύψος 700 μέτρα – εκ των οποίων τα 400 μέτρα πάνω από το νερό – για να στηρίξουν τη δομή.
Δύο νέες πόλεις θα χτιστούν επίσης στα δύο άκρα της Γέφυρας των Κέρατων, η μία στο Τζιμπουτί και η άλλη στην Υεμένη. Θα ονομάζονται ως «πόλεις Al-Noor» ή «πόλεις του Φωτός», ενώ το σχέδιο θέλει τη μία εξ αυτών, αυτή από την πλευρά του Τζιμπουτί, να μετρά 2,5 εκατομμύρια κατοίκους, ενώ την άλλη, στην πλευρά της Υεμένης, να μετρά 4,5 εκατομμύρια. Κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε 15 χρόνια.
Στόχος είναι οι νέες μητροπόλεις να γίνουν αξιοζήλευτες ανά τον κόσμο, σύμφωνα με τον σεΐχη Μπιν Λάντεν. Παράλληλα, θα αποτελέσουν πρότυπα πόλεων καθώς θα είναι χτισμένες εξ ολοκλήρου με πράσινες τεχνολογίες και τροφοδοτούμενες από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Θα διαθέτουν τα καλύτερα νοσοκομεία, σχολεία, πανεπιστήμια παγκόσμιας κλάσης και αθλητικές εγκαταστάσεις.
Επίσης, οι πόλεις θα φέρουν υψηλή οικονομική σταθερότητα στο μικροσκοπικό Τζιμπουτί, μετατρέποντας τη χώρα σε σημαντικό οικονομικό κόμβο ως νέο σύνδεσμο μεταξύ Αφρικής και Μέσης Ανατολής.
Να σημειωθεί πως το Τζιμπουτί βίωσε πλήγμα όταν η κοντινή Αιθιοπία έχασε τη θαλάσσια πρόσβαση μετά την ανεξαρτησία της Ερυθραίας. Ως εκ τούτου, η Αιθιοπία χρησιμοποιεί τώρα το Τζιμπουτί ως το κύριο λιμάνι της ναυτιλίας προς τον έξω κόσμο.
Μετά το πέρας των εργασιών, οι δύο πόλεις θα αποτελέσουν πρότυπα για άλλες 98 που φιλοδοξεί να οικοδομήσει παγκοσμίως ο σεΐχης Μπιν Λάντεν, αλλά δεν έχει ακόμη καθορίσει πού.
Εκτός από τις πόλεις που σχεδιάζονται σε κάθε άκρο της Γέφυρας των Κέρατων, πόλεις Al-Noor έχουν προταθεί για τη Συρία, την Αίγυπτο, το Σουδάν και τον διάδρομο Μέκκας-Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.
Η κυβέρνηση του Τζιμπουτί φαίνεται πρόθυμη να προχωρήσει, έχοντας ήδη παραχωρήσει εκατοντάδες τετραγωνικά μίλια γης για τη δημιουργία μιας μητρόπολης Al-Noor στο τέλος της, αναφέρει το basementgeographer.com.
Το έργο βρίσκεται μέχρι στιγμής στο στάδιο του σχεδιασμού από τότε που πρωτοαποκαλύφθηκε, πριν από 16 χρόνια, το 2008. Για την ώρα, αποτελεί πρόβλημα η έλλειψη υποδομής ως προς τη σύνδεση.
Ειδικότερα, θα πρέπει να κατασκευαστούν νέοι αυτοκινητόδρομοι και σιδηρόδρομοι για να συνδέσουν τη γέφυρα με μεγάλες πόλεις όπως η Αντίς Αμπέμπα, το Ναϊρόμπι, η Τζέντα, το Ντουμπάι και το Ριάντ, όλες εκατοντάδες μίλια μακριά.