Τηλεοπτική διαφήμιση που δείχνει μία καλόγρια να τρώει πατατάκια σε μοναστήρι έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στην Ιταλία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Guardian, διαφήμιση διάρκειας 30 δευτερολέπτων της Amica Chips -μία από τις κορυφαίες μάρκες για πατατάκια στην Ιταλία- λαμβάνει χώρα σε ένα μοναστήρι και ξεκινά δείχνοντας καλόγριες που ετοιμάζονται να λάβουν τη θεία κοινωνία.
Υπό τον ήχο του «Ave Maria», οι μοναχές κατευθύνονται προς τον ιερέα και, όταν η πρώτη λαμβάνει τη Θεία Ευχαριστία, ακούγεται ένας ήχος μασήματος. Τότε, ο φακός γυρίζει και δείχνει την ηγουμένη να μασουλά τα πατατάκια της εν λόγω εταιρείας.
Η Lorenzo Marini Group, η εταιρεία που δημιούργησε το διαφημιστικό, δήλωσε ότι η καμπάνια στόχευε το νεότερο κοινό «με μια έντονη βρετανική ειρωνεία» και σκοπό είχε να «εκφράσει την ακαταμάχητη τραγανότητα των Amica Chips» με σκόπιμα υπερβολικό και προκλητικό τρόπο.
Ωστόσο, το σποτ προκάλεσε την αντίδραση της Aiart, μιας ένωσης καθολικών τηλεθεατών, η οποία ζήτησε την «άμεση αναστολή της διαφήμισης». Ο Τζιοβάνι Μπάτζιο, πρόεδρος της ένωσης, κατηγόρησε την εταιρεία ότι καταφεύγει στη βλασφημία προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της. Ο ίδιος τόνισε ότι η διαφήμιση «προσβάλλει την ευαισθησία εκατομμυρίων καθολικών».
«Η διαφήμιση δείχνει έλλειψη σεβασμού και δημιουργικότητας», πρόσθεσε. «Είναι ένα σημάδι αδυναμίας να γίνει κατάλληλο μάρκετινγκ, χωρίς να καταφεύγουν οι δημιουργοί σε σύμβολα που δεν έχουν καμία σχέση με την κατανάλωση και το τραγανό φαγητό», κατέληξε.
Επίσης, η διαφήμιση δέχθηκε πυρά από την καθολική εφημερίδα «Avvenire», η οποία σε σχετικό άρθρο της αναφέρει: «Ο Χριστός έγινε τσιπς πατάτας. Ταπεινωμένος και υβριζόμενος όπως πριν από δύο χιλιάδες χρόνια».
Δείτε τη διαφήμιση που προκάλεσε σάλο: