ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Πού κατασκευάζεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο – Θα ενώνει την βόρεια με την κεντρική και νότια Ευρώπη

Η σήραγγα θα φιλοξενεί αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων

Πού κατασκευάζεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο – Θα ενώνει την βόρεια με την κεντρική και νότια Ευρώπη

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται εργασίες για το έργο Fehmarnbelt Tunnel που θα «ενώσει» τη βόρεια με την κεντρική και νότια Ευρώπη.

Η μεγαλύτερη βυθισμένη σήραγγα κατασκευάζεται στη Βαλτική Θάλασσα και θα καταστήσει ευκολότερη τη μετακίνηση από τη Δανία στη Γερμανία.

Ειδικότερα, έχοντας μήκος 18 χλμ. η εν λόγω οδική και σιδηροδρομική σήραγγα θα ενώνει τη μικρή δανεζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Lolland) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Fehmarn), διευκολύνοντας τη μεταφορά αγαθών, όπως χάλυβα, μέσω τρένων από τη Νορβηγία μέχρι και την κεντρική και νότια Ευρώπη.

Η σήραγγα θα φιλοξενεί αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, ενώ θα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.

Σήμερα το ταξίδι Puttgarden- Rødbyhavn γίνεται με πλωτά μέσα και διαρκεί 45 λεπτά, ενώ με το που ολοκληρωθεί η σήραγγα -υπό την ονομασία Fehmarnbelt Tunnel- θα απαιτούνται μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο.

Όσον αφορά στη διαδρομή Αμβούργο – Κοπεγχάγη που τώρα γίνεται σε 4,5 ώρες με το τρένο, χάρη στο νέο τούνελ θα μειωθεί σε 2,5 ώρες.

Για την κατασκευή του τούνελ θα χρησιμοποιηθούν περίπου 90 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, καθένα εκ των οποίων έχει μήκος 217 μ. και βάρος 73.500 τόνους.

Η κατασκευή αυτών των κομματιών που θα ενώνονται μεταξύ τους σε βάθος περίπου 30 μέτρων συνθέτοντας τη συγκεκριμένη υποδομή-μαμούθ γίνεται σε ένα εργοστάσιο που δημιουργήθηκε ειδικά για το εν λόγω έργο.

Σε αντίθεση με άλλα υποθαλάσσια τούνελ, όπως η Σήραγγα της Μάγχης, που συνήθως κατασκευάζονται με μηχανήματα διάνοιξης που σκάβουν το έδαφος, τα τμήματα του Fehmarnbelt Tunnel δημιουργούνται πάνω στο έδαφος και στη συνέχεια βυθίζονται στον πυθμένα της θάλασσας -μια προσέγγιση που θεωρείται πιο αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 7 δισ. ευρώ, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2021. Παρ’ όλα αυτά, οι προετοιμασίες ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα. Οι μηχανικοί εδώ και 15 χρόνια τοποθετούν δείγματα σκυροδέματος στο νερό της περιοχής για να δουν πώς αντιδρούν διαφορετικά μείγματα στις συγκεντρώσεις αλατιού.

Επιπλέον, το έργο χρηματοδοτείται από ένα κρατικό δάνειο, το οποίο θα αποπληρωθεί μέσω διοδίων, ενώ έχει λάβει πάνω από 1 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα του έργου ήταν η ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της σήραγγας, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 17 Ιουνίου από το Βασιλιά της Δανίας, Φρειδερίκο Ι’.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ειδική αναφορά στο πρότζεκτ έκανε προ ολίγων ημερών η Πρεσβεία της Δανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο -μετά από σχετικό άρθρο του Guardian- δημοσιεύοντας και σχετικές φωτογραφίες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.